تبیان، دستیار زندگی
83 ماندگارترین شخصیت های سینمایی تاریخ اسكارلت اوهارا در رتبه سوم و جیمز باند در رتبه پنجم فهرست قرار دارند دن ویتوی محبوب، شخصیت ویتو كورلئونه با بازی مارلون براندو در فیلم پدرخوانده (فرانسیس فورد كاپولا) از سوی منتقدان فیل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 30 فروردین ماه 1383

ماندگارترین شخصیت های سینمایی تاریخ

اسكارلت اوهارا در رتبه سوم و جیمز باند در رتبه پنجم فهرست قرار دارند

دن ویتوی محبوب، شخصیت ویتو كورلئونه با بازی مارلون براندو در فیلم پدرخوانده (فرانسیس فورد كاپولا) از سوی منتقدان فیلم آمریكا به عنوان ماندگارترین شخصیت سینمایی تاریخ شناخته شد.

شانزده كارشناس فیلم، برای انتخاب خاطره انگیزترین ومحبوب ترین شخصیت های سینمایی تاریخ سینما كه از سوی مجله آمریكایی «پرمیر» برپا شده بود، رای دادند. در این رای گیری، شخصیت های «فرد سی دابز» با بازی همفری بوگارت در فیلم گنج های سیرا مادره (جان هیوستن) در جای دوم و اسكارلت اوهارا با بازی ویوین لی در فیلم بربادرفته (ویكتور فلمینگ) در جای سوم قرار گرفتند. در رده چهارم و پنجم این فهرست،  نورمن بیتس با بازی آنتونی پركینز در فیلم روانی (در ایران: روح ساخته آلفرد هیچكاك) و جیمزباند با بازی شون كانری در فیلم دكتر نو قرار دارند.صدمین شخصیت این فهرست متعلق به شخصیت «وراج» در فیلم مظنونان همیشگی با بازی كوین اسپیسی است.

جدیدترین شخصیت سینمایی در ده شخصیت برتر این فهرست، شخصیت گلوم در مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها است كه در رده دهم قرار دارد.

مجله «پرمیر» شخصیت ویتو كورلئونه را «پیچیده ترین شخصیت تبه كاری كه تاكنون بر روی پرده سینما تصویر شده» نامیده است.