تبیان، دستیار زندگی
؛ استخر شنای مجموعه‌ی ورزشی شهید چمران افتتاح شد استخر شنای مجموعه‌ی ورزشی شهید چمران تهران با مساحت دو هزار مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد ریال توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

استخر شنای مجموعه‌ی ورزشی شهید چمران افتتاح شد

استخر شنای مجموعه‌ی ورزشی شهید چمران تهران با مساحت دو هزار مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد ریال توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم، وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز خشنودی از گسترش فضاهای ورزشی برای دانش‌آموزان یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت قشر جوان و نوجوان كشور به صورت مطلوب و بهینه، ناگزیر است تا شرایط روحی و جسمی مناسب را برای دانش‌آموزان بوجود آورد.

بدین منظور توجه به ساخت فضاهای ورزشی و ایجاد شرایط مناسب برای تربیت بدنی دانش‌آموزان از جمله فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش است به طوری كه این امر ضمن ایجاد شرایط روحی و جسمی مناسب برای تعلیم دانش‌آموزان، به ترویج سلامت در بین آنانی نیز كمك خواهد كرد.

وی ادامه داد: طبیعتا توجه آموزش و پرورش به ورزش و تربیت بدنی جوانان و نوجوانان، كمك به ورزش قهرمانی كشور و سربلندی میهنمان را به ارمغان می‌آورد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به عملكرد مثبت معاونت تربیت بدنی و تندرستی این وزارتخانه اظهار داشت: خوشحالم از این كه معاونت تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مدت فعالیت خود با یك تیم كارشناسی، توانایی‌های خود را برای رشد و توسعه‌ ورزش در بین دانش‌آموزان نشان داده است و امیدواریم این فعالیت در آینده افزایش یابد.

محمدرضا پهلوان، مدیر كل دفتر تربیت بدنی پسران آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم با اشاره به ابعاد مجموعه‌ی ورزشی شهید چمران خاطرنشان كرد: مجموعه‌ی ورزشی شهید چمران از مجموعه‌های بزرگ و ملی‌ آموزش و پرورش محسوب می‌شود كه بنای آن از سال 1367 در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع ریخته شد. هم اكنون این مجموعه از یك سالن چند منظوره برای انجام انواع رشته‌های ورزشی به مساحت 2250 متر مربع، زمین فوتبال مطابق با استانداردهای جهانی، پیست دوومیدانی 6 خطه استاندارد و سالن استخر شنا، جكوزی و سونا با مساحت 2 هزار متر مربع برخوردار است كه مورد استفاده، دانش‌آموزان، دانشجویان مركز تربیت معلم و كاركنان وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

در پایان این مراسم نیز حركات نمایشی در استخر شنا توسط دانش‌آموزان و اعضای تیم ملی نجات غریق و غواصی كشور انجام شد.