تبیان، دستیار زندگی
با اینكه عموماً از فتوشاپ به عنوان برنامه نقاشی یاد می‌شود، اما ابزار نقاشی در آن به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً كاربران تصاویر را تغییر اندازه می‌دهند، رنگ‌ها را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترسیم، نقاشی و رنگ‌آمیزی

ترسیم، نقاشی و رنگ‌آمیزی

با اینكه عموماً از فتوشاپ به عنوان برنامه نقاشی یاد می‌شود، اما ابزار نقاشی در آن به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً كاربران تصاویر را تغییر اندازه می‌دهند، رنگ‌ها را اصلاح می‌كنند یا یك فیلتر به تصویر اعمال می‌كنند. اما افراد كمی هستند كه در ترسیم یا نقاشی از این برنامه استفاده می‌كنند. حتی با داشتن مهارت كم، بكارگیری ابزار طراحی و نقاشی نتایج قابل قبولی خواهد داشت.

روتوش عكس‌ها، لكه‌گیری تصاویر و پاك كردن محیطی از یك عكس همگی جزو تكنیكهای طراحی و نقاشی هستند كه در كارهای عملی این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پایه مهارت و چیره‌دستی در اغلب این كارهای عملی، توانایی استفاده موثر از یك قلم برای اعمال افكت‌هاست. یكی از اصول مهم در استفاده از یك قلم، شروع كار با قلمهای بزرگ با ضربات ملایم و پیشروی به سمت قلمهای كوچكتر با ضربات شدیدتر است. به عبارت دیگر در حد ممكن باید با قلم‌های بزرگ كه تنظیمات نرمی برای آنها در نظر گرفته شده است، كار را شروع كرد. پس از ایجاد افكت‌ها، اندازه قلم را كاهش داده و با افزایش نوار لغزنده Opacity فشار را افزایش دهید. همچنین در این كار عملی با نحوه رنگ آمیزی یك محیط با استفاده از سایه روشن آشنا می‌شوید.