تبیان، دستیار زندگی
یر قابل كپی بر روی هارد كامپیوتر بی شك تا حالا شما هم مانند هر كاربر دیگری با مشكل كپی كردن بعضی از فیلم ها كه در داخل یك سی دی ویدیویی می باشد بر روی هارد كامپیوترتان برخورد كرده اید. سی دی را در سی دی رم كامپیوترتان قرار می...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش كپی كردن سی دی های ویدیویی غیر قابل كپی بر روی هارد كامپیوتر

بی شك تا حالا شما هم مانند هر كاربر دیگری با مشكل كپی كردن بعضی از فیلم ها كه در داخل یك سی دی ویدیویی می باشد بر روی هارد كامپیوترتان برخورد كرده اید. سی دی را در سی دی رم كامپیوترتان قرار می دهید و عملیات كپی بر روی هارد كامپیوترتان را آغاز می كنید، زمان باقی مانده ده دقیقه… بعد از ده قیقه فقط چند ثانیه بیشتر به تمام شدن كپی باقی نمانده است كه همان پیغام آشنا .

ولی در این مواقع چاره چیست؟! یك راه حل ساده .

برای شروع :



1- تمام برنامه ها و پنجره ها را بسته و فقط محیط Desktop را پیش رو داشته باشید .
2- سی دی معیوب را در سی دی رم كامپیوتر قرار داده و از فیلم مورد نظر خود Copy گرفته و به یك درایو كه اطلاعات آن از تمام درایوها كمتر باشد رفته و در آن جا Paste كنید .
صبر كنید تا تا آنجا كه برای ویندوز مقدور است از سی دی كپی بگیرد تا آنجا كه پیغام خطا در كپی سی دی ظاهر شود .
این پیغام فقط به شما امكان انتخاب یك كلید Ok را می دهد .
3- توجه كنید كه اكیداً Ok را كلیك نكنید، در عوض یك كار غیر منطقی را انجام دهید .
بی مقدمه و به طور مستقیم كلید Restart ( راه اندازی) را كه بر روی كیس واقع است را زده تا كامپیوتر به طور غیر اصولی راه اندازی شود !!!
4- بعد از راه اندازی، حتماً صبر كنید تا ویندوز هارد كامپیوتر را Scan Disk كند تا خطا های احتمالی را بر طرف سازد .
5- حالا به همان درایو كه فایل را در آنجا كپی كرده بودید بروید و فایل فیلم تان را در آنجا مشاهده كنید،
البته تا آنجایی كه كپی شده است .


چند نكته مهم :



# از این روش فقط برای مواردی استفاده كنی كه كپی فیلم مورد نظر بر روی هارد كامپیوتر تان برای تان خیلی مهم است، چون اسفاده مرتب از این روش كم كم به هارد آسیب می رساند .
# بعد از این راه اندازی غیر اصولی حتماً به ویندوز اجازه Scan Disk را بدهید .
# تمام برنامه ها و پنجره های غیر ضروری را بسته تا هیچ برنامه ای در مسیر نباشد و صدمه ببیند .
# سعی كنید برای Paste كردن از درایوی كه حاوی كمترین اطلاعات است، استفاده كنید .
# توجه كنید كه بعد از آمدن پیغام خطا در كپی، حتی یك لحظه كوچك را هم از دست نداده و فوراً كلید Restart را بزنید. سعی كنید كه این فاصله كمتر از یك ثانیه باشد .
# اجرای این روش بدونه استفاده از نرم افزار خاصی می باشد، حال اینكه برای این مشكل هم نرم افزار هایی ساخته شده كه از اصول و قواعد مخصوص به خود برای كپی كردن این گونه سی دی ها بر روی هارد كامپیوتر استفاده می كنند كه البته در صورت موجود بودن من پیشنهاد می كنم از آنها برای كپی كردن استفاده كنید .
# و نكته مهم دیگر این كه، این فقط یك پیشنهاد و ریسك عملی می باشد و من هیچ گونه مسؤلیتی در قبال خرابی های احتمالی هارد كامپیوتر تان را عهده دار نمی باشم .

مازیار همزه‌ای

به نقل از http://www.iritn.com