تبیان، دستیار زندگی
فرض بفرمایید نوجوان با استعدادی را به یک مجموعه عاقل مدبر دلسوزی سپرده‌اند که او را برای تبدیل به یک انسان ممتاز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش از دیدگاه رهبر معظم انقلاب (11)

ورزش برای نوجوانان در کنار تعلیم و تربیت، تفریح و ... لازم است

فرض بفرمایید نوجوان با استعدادی را به یک مجموعه عاقل مدبر دلسوزی سپرده‌اند که او را برای تبدیل به یک انسان ممتاز و برجسته، تربیت کنند و پیش ببرند. شکی نیست که تامین غذا برای او لازم است؛ چون اگر غذا نداشته باشد، زنده نخواهد ماند تا ممتاز شود.

شکی نیست که ورزش برای او لازم است؛ چون اگر ورزش نکند، توانایی ادامه کار پیدا نخواهد کرد. شکی نیست که تعلیم و تربیت برای او لازم است و باید درس بخواند؛ چون اگر درس نخواند و عالم نشود، امکان کارهای بزرگ برای او وجود نخواهد داشت.

شکی نیست که سیاحت و مزاحت و حضور در مراکز تفریحی، برای او لازم است. یعنی اگر ما بخواهیم یک تربیت صحیح بکنیم، امکان ندارد که از جهات دنیایی غافل شویم.

چطور ممکن است نظام اسلامی را در دنیا به اعتلا رساند، در حالی که کشاورزی نداشته باشیم، صنایع سنگین نداشته باشیم، معادن و فلزات نداشته باشیم...؟

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و هیئت وزیران، به مناسبت هفته دولت 08/06/1375

توجه نوجوانان به ورزش و فعالیت‌های اجتماعی

فرزندان عزیزم، از محبت پاک و پرشور شما متشکرم. شما کودکان و نوجوانان عزیز در دل من جای دارید و من شما را دعا می کنم. همت کنید تا هم درس شما پیشرفت کند و هم با کتاب‌های دینی خوب و مفید، انس پیدا کنید. به نماز اهمیت بدهید و هر روز قرآن بخوانید و اگر می‌توانید آن را حفظ کنید.

احترام پدر و مادر را لازم بدانید و به ورزش و فعالیت‌های اجتماعی اهمیت بدهید و خلاصه با تلاش و خودسازی فکری و روحی و جسمی، خود را برای مسوولیت‌های زندگی در جامعه اسلامی آماده کنید تا بتوانید کشور اسلامی خود را پیش ببرید. موفق باشید.

پاسخ مقام معظم رهبری به نامه یک نوجوان 04/04/1375