تبیان، دستیار زندگی
هواداران انگلیسی 22 سال انتظار کشیدند تا اینکه سرانجام دیه گو مارادونا بابت گل موسوم به "دست خدا" که در جام جهانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عذرخواهی مارادونا از هواداران انگلیس

عذرخواهی مارادونا از هواداران انگلیس

هواداران انگلیسی 22 سال انتظار کشیدند تا اینکه سرانجام دیه گو مارادونا بابت گل موسوم به "دست خدا" که در جام جهانی 1986 وارد دروازه انگلستان کرد، از آنها معذرت خواهی کرد.

به نقل از مهر، آ. ب. ث گزارش داد: گلی که مارادونا با دست وارد دروازه انگلستان کرد از چشم داور دور ماند و او پس از آن با پشت سرگذاشتن پنج مدافع حریف، گل دوم تیم ملی آرژانیتن را به ثمر رساند. "دست خدا" در حالی به ثمر رسید که انگلیس و آرژانیتن چهار سال پیش از آن بر سر جزایر فالکلند با یکدیگر دچار کشمکش شده بودند. مارادونا در نشست خبری پس از بازی گفت: این گل با کمک سر مارادونا و دست خدا به ثمر رسید.

مارادونا در حال حاضر در انگلستان به سر می برد و در گفتگو با روزنامه "سان" بابت گلی که با دست زده از انگلیسی ها معذرت خواهی کرد. اسطوره فوتبال آرژانتین گفت:« اگر می‌توانستم سفری به زمان داشته باشم و تاریخ را از نو بنویسم، این كار را می‌كردم. اما این كار از من ساخته نیست. آن گل هنوز هم گلی معتبر است. ما قهرمان جام جهانی شدیم و من هم بهترین بازیكن دنیا شدم.»

مارادونا در بخش دیگر از این گفتگو اذعان داشت اگر به استفاده از كوكائین روی نمی‌آورد، بهترین بازیكن تمام تاریخ فوتبال بود. وی گفت:« اگر این چنین می‌شد پله هیچ گاه به من نمی‌رسید.»

مارادونا در جام جهانی 1986 مكزیك در دیدار برابر انگلیس توپ را به جای ضربه سر با دست خود وارد دروازه پیتر شیلتون، سنگربان انگلیس كرد. ادعای او در این باره كه دست خدا این گل را به ثمر رسانده است در یادها ماندنی شد.