تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران دلیل محکوم شدن این باشگاه به کسر 6 امتیاز از سوی فیفا را شکایت شرکت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس و بحران کسر 6 امتیاز

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران دلیل محکوم شدن این باشگاه به کسر 6 امتیاز از سوی فیفا را شکایت شرکت کوپیان خواند و ابراز امیدواری کرد در این حکم تجدید نظر شود.

به نقل از مهر، حبیب کاشانی که با سایت این باشگاه گفتگو می کرد، درباره نامه فیفا برای کسر 6 امتیاز از پرسپولیس با اشاره به اینکه این پرونده شامل 3 بخش مجزا بوده است، گفت: در این پرونده ما با 3 موضوع پرداخت مبلغ قرارداد رافائل، هزینه های دادرسی و نیز سهم شرکت کوپیان، شرکت منتقل کننده این بازیکن روبرو بودیم.

وی افزود: برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام دادیم و نماینده حقوقی باشگاه نیز در چندین نوبت برای پیگیری موضوع و رایزنی های لازم به سوئیس سفر کرد. همچنین با کمک سازمان تربیت بدنی توانستیم مبلغ قرارداد رافائل را به این بازیکن پرداخت کنیم و به این ترتیب مسائل حقوقی مربوط به آن منتفی شد.

کاشانی خاطرنشان کرد: اما مسئله ای که باعث ارسال نامه از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال برای کسر 6 امتیاز از باشگاه پرسپولیس شده، موضوع شکایت شرکت کوپیان و درخواست مبلغ مورد توافق با مدیریت وقت باشگاه به میزان 132 هزار یورو است که با دیرکرد آن به 142 هزار یورو افزایش یافته است. ما در این باره اعتراضی را به فیفا ارسال کردیم که متاسفانه بدون اینکه به این اعتراض پاسخی داده شود، حکم کسر 6 امتیار از پرسپولیس صادر شد.

وی با اشاره به تماس باشگاه با وکیل شرکت کوپیان تصریح کرد: باید توجه داشت همین که ما موضوع این پرونده را طی ماه های اخیر به صورت جدی پیگیری کردیم و اقدام به پرداخت طلب رافائل نیز کردیم، نشان دهنده حسن نیت نیست و جدی بودن ما در رفع این مشکلات است و انتظار می رود این مسئله در صدور حکم علیه باشگاه مد نظر قرار گیرد.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: چهارشنبه شب با وکیل شرکت کوپیان تماس گرفتیم و اعلام کردیم که برای پرداخت مبلغ 142 هزار یورو مشکلی نداریم و تنها فرصتی می خواهیم که با مساعدت سازمان تربیت بدنی این مبلغ را مهیا کرده و پرداخت کنیم.

کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت این مبلغ، بحث کسر 6 امتیاز از باشگاه را منتفی خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: فیفا هم می خواهد که این مشکل حل شود و ما هم با انجام تعهدات باشگاه در دو بخش دیگر این پرونده، نشان دادیم برای حل مشکل و پرداخت بدهکاری باشگاه به این شرکت جدی هستیم و امیدواریم با پرداخت بخش سوم بدهکاری های مربوط به این پرونده و اعلام رضایت شرکت کوپیان، مسئولان فیفا درباره این حکم تجدید نظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پیش از این درعقد قراردادها به هیچ عنوان عملکرد مناسبی وجود نداشته است. مسابقات با هزار سختی برگزار می شود و با تلاش و سختی بسیار، امتیازات جمع می شود و آن وقت به همین راحتی از ما کسر امتیاز می شود.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس همچنین درباره آخرین اقدامات برای جذب حسین کعبی افزود: در تماسی که با کعبی داشتیم مشخص شد که وی دو پیشنهاد از کشورهای ترکیه و بلغارستان دارد، اما در قراردادش ذکر شده که فقط در انگلیس بازی می کند. بنابراین باشگاه لستر نمی تواند کعبی را به این کشورها منتقل کند.

وی افزود: مسئولان باشگاه لستر می خواهند شرایطی را مهیا کنند که غرامتی به این بازیکن ندهند، البته مجموع شرایط به سمتی می رود که حضور حسین کعبی در پرسپولیس مشکل خاصی نخواهد داشت و امیدواریم به زودی این امکان، مهیا شود.

کاشانی در پایان پیرامون آخرین وضعیت تیم پرسپولیس گفت: تیم در شرایط مطلوب و مناسبی بسر می برد و بدون درنظر گرفتن باخت به تیم پگاه گیلان سعی کردیم از این شکست درس بگیریم و با قدرت به دیدارهای بعدی پای بگذاریم. هر چند باخت همیشه تلخ است و از اینکه اسباب ناراحتی هواداران مان را پیش آوردیم عذرخواهی می کنم.