تبیان، دستیار زندگی
نام آیة الله شهید دكتر بهشتی برای مردم ایران آشناست. مجاهدت‌های ایشان طی سالیان متمادی برای به ثمر رساندن نهضت اسلامی و تلاش‌های بی‌وقفه در جهت تحكیم نظام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی

نام آیة الله شهید دكتر بهشتی برای مردم ایران آشناست. مجاهدت‌های ایشان طی سالیان متمادی برای به ثمر رساندن نهضت اسلامی و تلاش‌های بی‌وقفه در جهت تحكیم نظام جمهوری اسلامی در ایران مشهود و مشهور است. اما آنچه از ابعاد این شخصیت برجسته ناشناخته مانده اندیشه‌های ژرف و تابناكی است كه ایشان به شكلی نظام یافته و روشمند در زمینه‌های گوناگون ارایه كرده و آن مجاهدت و تلاش‌ها را هدف، سامان بخشیده است. اگر چه در سال‌های پس از شهادت ایشان جهت معرفی آثار و انتشار گفتارها و نوشتارهای بر جای مانده از آن شهید فرزانه گام‌هایی برداشته شد اما در واقع بخش اعظم میراث فكری و اندیشه‌‌ای ایشان همچنان از دسترس عموم به دور مانده است.

به همین منظور در هفتم تیرماه 1376 بنیاد نشر و آثار و اندیشه‌های شهید آیة الله دكتر بهشتی با هدف زدودن غبار مظلومیت از چهره فكری و اندیشه‌ای ایشان شكل گرفت و از دوم دی ماه همان سال، پس از طی تشریفات قانونی و تدارك امكانات لازم، ‌آغاز به كار كرد. از اهداف مندرج در اساسنامه بنیاد می‌توان به تدوین، تنظیم، چاپ و انتشار آثار و زندگینامه؛ ترجمه آثار ایشان به زبان‌های دیگر؛ انتشار كتب، مقالات، برنامه‌های رایانه‌ای، فیلم و ابزارهای دیگر فرهنگی و هنری پیرامون آثار، اندیشه یا زندگینامه؛ ارایه خدمات به علمی و پژوهشی، گروه‌ها و افراد؛ برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان؛ و برگزاری جلسات گفتگو و گردهمایی علمی به منظور بررسی و نقد اندیشه‌های شهید مظلوم آیت الله دكتر بهشتی اشاره كرد.

CD راز جاودانگی (سیری در آثار و اندیشه‌ها و زندگانی آیة الله دکتر بهشتی)

شامل:

- آشنایی با بقعه هفتم تیر

زندگینامه شهید دكتر بهشتی

- گالری عكس شهید دكتر بهشتی

- سخنرانی‌های شهید دكتر بهشتی

- اسناد شخصی شهید دكتر بهشتی

- یادداشت‌های علمی شهید دكتر بهشتی

- متن كامل 10 كتاب شهید دكتر بهشتی به صورت E – BOOK

- مصاحبه دكتر بهشتی در رابطه با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

- آشنایی با بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت الله دكتر بهشتی

تهیه و تنظیم:

بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی

موسسه فرهنگی جهان رایانه كشور

قیمت 7900 تومان

جهان رایانه: 2015100

بنیاد نشر آثار: 17ـ 7882416

HTTP://WWW.BEHESHTI.ORG/

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.