تبیان، دستیار زندگی
توصیه من این است که جوان‌ها به من نگاه کنند. من وقتی به کوه می‌آیم و گاهی می‌بینم حتی از من مسن‌تر هم کسانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش از دیدگاه رهبر معظم انقلاب(10)

ورزش برای مسن‌ها، «واجب موکد» است

ورزش از دیدگاه رهبر معظم انقلاب(10)

توصیه من این است که جوان‌ها به من نگاه کنند. من وقتی به کوه می‌آیم و گاهی می‌بینم حتی از من مسن‌تر هم کسانی می‌آیند که با استحکام و استقرار جسمانی و قرص و محکم این راه را طی می‌کنند، واقعا لذت می‌برم.

البته این نکته را تاکید کنم که وقتی می‌گوییم جوان‌ها، معنایش این نیست که ورزش مخصوص جوان‌هاست. نخیر؛ همان‌طور که ورزش برای جوان‌ها لازم است، برای مسن‌ترها هم لازم است. بلکه می‌شود گفت برای جوان‌ها لازم است، برای مسن‌تر واجب موکد است.

توجه کردید؟ چون اگر کسانی که پا به سن گذاشته‌اند، ورزش نکنند، پیری زودرس به سراغشان خواهد آمد و قطعا دچار عوارض پیری خواهند شد و از کار خواهند افتاد.

چرا کسی که می‌تواند کار و تلاش کند و عمر خود را ده، بیست سال با ورزش، بر حسب روال طبیعی استمرار بخشد، این‌ کار را نکند؟ من حرفم این است. از این رو توصیه می‌کنم همه ورزش کنند؛ هم جوان‌ها، هم پیرها، هم میان‌سال‌ها، هم مردها و هم زن‌ها. زن‌ها هم باید ورزش کنند.

بیانات مقام معظم رهبری هنگام کوهپیمایی 02/06/1375

جوان و ورزش

البته من خواهش می‌کنم که جوانان ما منتظر آن روز نمانند و نگویند وقتی ورزش آن‌طوری شد، بعد ما می‌رویم ورزش می‌کنیم؛ نه. جوانان بی‌استثناء ورزش کنند.

حالا وقتی می‌گوییم جوانان، معنایش این نیست که غیر جوانان نباید ورزش کنند؛ نخیر، غیر جوانان هم باید ورزش کنند. البته ورزش برای جوان دستاوردهای زیادی دارد که من چون اینها را مکرر گفته‌ام، دیگر نمی‌خواهم تکرار کنم.

برای پیران هم ورزش واجب است؛ برای کسانی که از سنین جوانی- از چهل سالگی و پنجاه سالگی- عبور کرده‌اند، ورزش واجب است و باید ورزش کنند.

گفت و شنود جوانان با مقام معظم رهبری در دیدار جمعی به مناسبت هفته جوان 07/03/1377