تبیان، دستیار زندگی
اغلب برای رفع یك مشكل به اطلاعات بیشتری درباره كامپیوتر خود یا نصب ویندوز نسبت به حالت معمول نیاز دارید. خوشبختانه ویندوز ابزار مفیدی با نام System Information دارد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به دست آوردن اطلاعات سیستم

اغلب برای رفع یك مشكل به اطلاعات بیشتری درباره كامپیوتر خود یا نصب ویندوز نسبت به حالت معمول نیاز دارید. خوشبختانه ویندوز ابزار مفیدی با نام System Information دارد با استفاده از آن می توانید تمام انواع اطلاعات مفیدی كه وجود دارد را مرور كنید. به كمك بعضی از این اطلاعات می توانید بفهمید كه چرا چیزی درست كار نمی كند. برای مثال می توانید بفهمید كه چرا یكی از قطعات سخت افزار با قطعه جدیدی كه الان نصب كردید تداخل می كند. بسیاری از این اطلاعات فنی است و وقتی با یك شخص پشتیبانی فنی صحبت می كنید بدردتان می خورد.

System Information را اجرا كنید

بدست آوردن اطلاعات سیستم

بر روی دكمه Start كلیك كنید و All Programs, System Tools, Accessories و System Information را انتخاب كنید.

به شرح مختصر سیستم نگاه كنید

بدست آوردن اطلاعات سیستم

پنجره Help and Support Services باز می شود و سمت چپ آن شرح مختصری از سیستم شما، شامل نسخه دقیق ویندوز نصب شده و مشخصات سخت افزار اصلی شما را نشان می دهد.

به منابع سخت افزاری نگاه كنید

بدست آوردن اطلاعات سیستم

در سمت چپ پنجره بر روی علامت به علاوه كنار Hardware resources كلیك كنید تا باز شود. انواع مختلف منابعی كه می توانید بررسی كنید را در داخل آن خواهید یافت. برای مشاهده جزییات هر یك از این منابع، مثلاً IRQs بر روی آن منبع كلیك كنید.

به اجزاء سیستم نگاه كنید

بدست آوردن اطلاعات سیستم

برای مشاهده جزییات مربوط به بسیاری از اجزاء سخت افزاری روی سیستم خود، آیتم Components را باز كنید برای مشاده جزییات مربوط به یك قطعه خاص نظیر CD-ROM بر روی آن قطعه كلیك كنید.

دسترسی به ابزارها

بدست آوردن اطلاعات سیستم

از طریق منوی Tools در پنجره Help and Support Services می توانید به بسیاری از ابزارهای مفید دست پیدا كنید. بعضی از این ابزارها را در جای دیگری از ویندوز نمی توانید پیدا كنید. نمونه خوبی از آن Directx Diagnostic Tool است كه در تشخیص مشكلات ویدیویی مربوط به راه اندازهای Directx Windows به شما كمك می كند.

 * توجه *

چاپ و صادر كردن اطلاعات سیستم

از طریق منوی File در پنجره Help and Support Services می توانید اطلاعات سیستم خود را چاپ و صادر كنید. هنگام كردن، یك فایل متن ایجاد می شود. اطلاعات كامل سیستم (نه فقط صفحه ای كه به آن نگاه می كنید) چاپ یا صادر می شود.