تبیان، دستیار زندگی
كاغذ دیواری (Wallpaper) طرح یا تصویری است كه بر روی رومیزی نمایش داده می شود تا همه چیز كمی قشنگ تر شود. بطور پیش فرض ویندوز از كاغذ دیواری استفاده نمی كند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر دادن كاغذ دیواری رومیزی

كاغذ دیواری (Wallpaper) طرح یا تصویری است كه بر روی رومیزی نمایش داده می شود تا همه چیز كمی قشنگ تر شود. بطور پیش فرض ویندوز از كاغذ دیواری استفاده نمی كند و شما فقط یك رنگ آبی روی رومیزی می بینید. ویندوز XP چند كاغذ دیواری جذاب دارد كه با استفاده از آنها می توانید صفحه نمایشتان را شیك تر كنید.

Display Properties را باز كنید

تغییر دادن كاغذ دیواری رومیزی

در یك جای خالی از رومیزی كلیك راست كنید و فرمان Properties را از منوی میانبر انتخاب كنید. كادر محاوره Display Properties باز می شود.

به زبانه Desktop بروید

تغییر دادن كاغذ دیواری رومیزی

بر روی زبانه Desktop كلیك كنید تا صفحه آن جلو بیاید.

یك كاغذ دیواری از لیست انتخاب كنید

تغییر دادن كاغذ دیواری رومیزی

با كلیك كردن روی یك كاغذ دیواری، آن را از لیست Background انتخاب كنید. بعضی از كاغذ دیواری های این لیست، تصویر هستند و بعضی از آنها طرحهایی هستند كه وقتی كاشی كاری شوند، جلوه هایی را روی رومیزی شما بوجود می آورند. هر كاغذ دیواریی كه انتخاب كنید درون تصویر مونیتور بالای كادر محاوره نمایش داده می شود.

از تصویر خودتان استفاده كنید

تغییر دادن كاغذ دیواری رومیزی

اگر بر روی كامپیوترتان فایل تصویری دارید كه می خواهید از آن به عنوان كاغذ دیواری استفاده كنید، بر روی دكمه Browse كلیك كنید. كادر محاوره باز می شود كه از طریق آن می توانید فایلتان را پیدا كنید. تصاویر پس زمینه دارای پسوندهای زیر هستند: .htm, .dib, .jpg, .gif, .bmp

نحوه نمایش تصویر را تنظیم كنید

تغییر دادن كاغذ دیواری رومیزی

تصاویر پس زمینه را به سه طریق می توان نمایش داد. شما می توانید تصویر را در مركز صفحه قرار دهید (Center)، تصویر را بكشید تا كل صفحه را اشغال كند (Stretch) یا تصویر كوچكی را كاشیكاری كنید (Tile) تا تكرار شود و كل صفحه را پر كند. برای كار با این گزینه ها بر روی لیست بازشوی Position كلیك كنید.

یك رنگ انتخاب كنید

تغییر دادن كاغذ دیواری رومیزی

اگر ترجیح می دهید از تصویری استفاده نكنید اما از رنگ آبی رومیزی هم خسته شده اید، رنگ دیگری را تعیین كنید. بر روی فلش كنار رنگ فعلی كلیك كنید. جدولی باز می شود كه می توانید رنگ جدیدی را از آن انتخاب كنید.

تنظیمات را اعمال كنید

تغییر دادن كاغذ دیواری رومیزی

اگر روی دكمه Apply كلیك كنید، كاغذ دیواری جدید بر روی رومیزی شما بكار می رود و كادر محاوره Display Properties باز می ماند تا راحت تر بتوانید پس زمینه های دیگری را امتحان كنید. وقتی پس زمینه دلخواهتان را یافتید، بر روی دكمه Ok كلیك كنید تا به كارتان برگردید.