تبیان، دستیار زندگی
هفته پنجم از دور برگشت رقابتهای لیگ برتر والیبال یک شنبه با برگزاری شش دیدار پیگیری می شود ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ برتر والیبال در ایستگاه 16

لیگ برتر والیبال در ایستگاه 16

هفته‌ی پنجم از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر والیبال یك‌شنبه با برگزاری شش دیدار پیگیری می‌شود، هفته‌ای كه به نظر می‌رسد حوادث پرشماری را در پی داشته باشد.

به نقل از (ایسنا)، روز یك‌شنبه، هفتم بهمن ماه با قرار گرفتن نام تیم‌های كوچك و بزرگ در مقابل هم آغاز می‌شود اما، موضوعی كه بیش از دیدارهای هفته‌های گذشته جلب توجه می‌كند انگیزه و توانایی قابل توجه تیم‌های ضعیف‌تر در مقابل تیم‌های قوی‌تر است.

دیدارهای این هفته كه پس از گذشته سه روز از بازی های هفته‌ی چهارم جریان می‌گیرد، با دیدار تیم‌های استیل آذین و پردیس متحد قزوین آغاز خواهد شد. تیم پایتخت نشین و جوان میزبان پس از گذشت روزهای آرام كه با قرعه‌ی استراحت در روز چهارشنبه‌ی گذشته نیز همراه بود آماده‌ی مصاف با تیم پردیس خواهد بود. تیم قزوین كه با وجود كسب پیروزی سه بر دو مقابل تیم ارومدشت حالا به عنوان تیم "مار گزیده" شناخته می‌شود مترصد فرصت است تا در بهترین حالت تیم میزبان را از پیش رو بردارد. از طرفی تیم استیل آذین هم مدعی حفظ هر دو امتیاز خانگی این دیدار در تهران است. انگیزه پایتخت نشینان در برابر تجربه حریف نوید یك دیدار تماشایی را برای آغاز مسابقات می‌دهد.

اما در دیگر دیدار تهران تیم صدرنشیسن پیكان باید در برابر تیم اتكا صف آرایی كند. نقطه‌ی مشترك هر دو تیم همشهری بودن آنهاست اما نكات متفاوت زیادی از هر دو تیم به چشم می‌خورد. تیم پیكان با وجود مواجهه با مصدومیت بازیكنان بزرگ خود از جمله تركاشوند، منصوری و ظریف هم‌چنان به فكر كسب یك پیروزی دیگر است. آنها پس از شكست تیم پگاه جدی‌ترین حریف خود در هفته‌ی چهارم مسابقات حالا برای تصاحب قهرمانی زود هنگام حریص‌تر شده‌اند. از سوی دیگر تیم خسته اتكا پس از انجام یك بازی سنگین مقابل گل گهر سیرجان باید در برابر تیم قهرمان صف آرایی كند اما، موضوعی كه "ابراهیم وادی" و بازیكنانش را دلگرم و امیدوار نگه می‌دارد، بازی و حتی شكست تیمی مثل پیكان است تا شاید اعتبار كمرنگ شده‌ی آنها بواسطه‌ی كسب این برد تا حد بسیار زیادی جبران شود.

لیگ برتر والیبال در ایستگاه 16

استقلال گنبد در خانه از تیم شگفتی‌ساز پتروشیمی بندر امام پذیرایی می‌كند. تیم گنبد كه همچنان به واسطه‌ی مشكلات مالی در فقر به سر می‌برد كمتر انگیزه‌ای برای كسب برد دارد. تنها كورسوی امید آنها تشویق و حمایت تماشاگران مشتاق است. هر چند آنها هم با دیدن نابسامانی‌های رو به رشد تیم‌شان حالا چندان انگیزه‌ای برای فریاد زدن در سالن سرد شهرشان را ندارند، آن هم مقابل تیمی مثل پتروشیمی كه این روزها به خاطر شكست تیم پگاه در خانه تحسین ‌شده و در آسمان‌ها سیر می‌كند.

در شهر یزد تیم سنگ آهن بافق از تیم سایپا متحول شده میزبانی خواهد كرد. شرایط هر دو تیم در جدول رده بندی گواه عملكرد آنهاست اما قطعا حضور تیم سایپا به عنوان یكی از تیم‌های صدرنشین هیچ نقطه اتكایی در شهر كویری یزد به شمار نمی‌رود. گرچه تیم سایپا در دیدار رفت خود در تهران تیم پیروز میدان لقب گرفت اما، بازیكنان تیم سنگ آهن بافق در همان روز هم كمتر زمانی نشان از یك تیم بازنده تمام عیار داشتند.

در شهر سیرجان تیم گل گهر در برابر تیم بانك صادرات مشهد قرار خواهد گرفت. برتری‌های زیادی روی كاغذ از آن تیم بانك صادرات است اما بازی در شهر سیرجان مقابل تیم مثل گل گهر آسان نخواهد بود. به خصوص این كه تیم مشهد هم همواره نشان داده تا آمادگی خوبی برای خلق نتایج غیر منتظره دارد! هر چند تیم گل گهر هم نمی‌تواند تنها به امید شانس بهترش وارد زمین مسابقه شود.

اما شهر همدان هم شرایط خبرساز شدن را دارد و فقط شكست تیم شهرداری این شهر است كه می‌تواند سالن محل برگزاری مسابقه را به هم بریزد. بعد از این كه علاقه‌مندان والیبال‌دوست همدان پس از شكست مقابل پیكان خویشتن‌داری كردند و به خاطر باخت به تیم قهرمان خود را راضی نگه داشتند حالا باخت به تیم ارومدشت ارومیه تراژدی بدی را برای فرهاد داخم و تیمش ترسیم خواهد كرد. تنها شانس آنها خستگی بازیكنان ارومیه به خاطر طی طریقشان تا همدان است.

تیم والیبال پگاه ارومیه تنها تیمی است كه این هفته طبق قرعه استراحت می‌كند.

برنامه‌ی كامل مسابقات هفته پنجم از دور برگشت به شرح زیر است؛

شهرداری همدان - ارومدشت ارومیه، ساعت 17

گل گهر سیرجان - بانك صادرات مشهد، ساعت 16

سنگ آهن بافق - سایپا تهران، ساعت 17

استیل آذین تهران - پردیس متحد قزوین، ساعت 16

پیكان تهران - اتكا تهران، ساعت 18

استقلال گنبد - پتروشیمی بندر امام، ساعت 17