تبیان، دستیار زندگی
مدیرفنی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: امیر قلعه نویی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجازی: قلعه نویی بهترین گزینه است

مدیرفنی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: امیر قلعه نویی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران است.

ناصر حجازی در گفتگو با فارس، اظهار داشت: بهتر است به جای استخدام یك مربی خارجی و هزینه كردن 2 میلیارد تومان، تیم ملی را به امیر قلعه نویی بدهند. یكسال زحمت كشیده و شناخت كافی از این تیم دارد.

مدیرفنی استقلال با اشاره به اردوی این تیم در امارات عنوان كرد: بسیار مفید بود و صبح و عصر تمرین داشتیم. تغذیه و حتی ساعت خواب بازیكنان تنظیم شد؛ اما نتوانستیم كار تاكتیكی انجام دهیم. قصد داشتیم در تهران تمرینات تاكتیكی داشته باشیم كه شرایط جوی نامناسب است.

وی افزود: اگر می‌دانستیم شرایط جوی به این شكل خواهد شد، از امروز به امارات می‌رفتیم زیرا پس از بازگشت از امارات كار تاكتیكی انجام نداده‌ایم. گویی استقلال در این فصل نفرین شده است.

حجازی در خصوص اینكه چرا مدت زمان اردو در امارات افزایش نیافت، تاكید كرد: در همان 12 روز اقامت بیش از 40 میلیون تومان هزینه كردیم و نمی‌توانستیم بیشتر از این در این كشور بمانیم.

مدیرفنی استقلال با اشاره به حضور در تمرینات تیم آ ث میلان در امارات، اظهار داشت: امكانات این تیم ایتالیایی فوق‌العاده بود. بازیكنان نیز به دقت حرف‌های مربی را در تمرین اجرا می‌كردند و هیچ خبرنگاری اجازه حضور در تمرین را نداشت؛ اما پس از پایان تمرین آنها می‌توانستند با مربیان و بازیكنان مصاحبه كنند.

مدیرفنی استقلال در خصوص پیش‌بینی نتایج این تیم در نیم فصل دوم تصریح كرد: نمی توانیم به راحتی از قهرمانی سخن بگوییم؛ زیرا كار بسیار سختی است؛ اما اگر بدشانسی نیاوریم می‌توانیم نتیجه خوبی در پایان كسب كنیم.

حجازی ادامه داد:‌ با توجه به كسر 5 امتیاز از سپاهان، بخت پرسپولیس برای قهرمانی زیاد است. صباباتری هم یكی از بخت‌های قهرمانی است، البته استقلال تهران هم كورسوی امیدی برای قهرمانی دارد.

علی آبادی: برنامه ریزی، كار فرهنگی و خصوصی سازی وظایف اصلی شماست

حجازی : قلعه نویی بهترین گزینه است

رئیس و اعضای هیأت رئیسه‌ی جدید فدراسیون فوتبال ظهر روز یك‌شنبه با حضور در سازمان تربیت بدنی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی دیدار و گفت و گو كردند.

به نقل از ایسنا، محمد علی‌آبادی در این جلسه ضمن تبریك به اعضای هیأت رئیسه‌ی جدید فدراسیون فوتبال خواستار تدوین برنامه كلان برای فوتبال كشور شد و ضمن اعلام حمایت سازمان تربیت بدنی از هیأت رئیسه و رئیس جدید فدراسیون فوتبال تاكید كرد: نكته‌ای كه باید قبل از هرچیز مورد توجه قرار گیرد اینكه فدراسیون فوتبال برنامه كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد تا همه امورات فوتبال براساس این برنامه دقیق و منظم پیش برود.

رئیس سازمان تربیت بدنی لزوم انجام و تقویت اقدامات فرهنگی را در فوتبال كشور مورد تاكید قرار داد و خواستار طراحی و اجرای یك نظام ضابطه‌مند اخلاقی در فدراسیون فوتبال شد، نظامی كه در آن هم تشویق مورد توجه قرار گیرد و هم تنبیه.

علی آبادی ضرورت خصوصی سازی در فوتبال را مورد اشاره قرار داد و تصریح كرد: فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها باید به سمت استقلال مالی گام بردارند تا بارسنگین مالی این رشته ورزشی از بدنه دولت، برداشته شود كه این از مأموریت‌های اصلی هیأت رئیسه و رئیس جدید فدراسیون فوتبال است.

علی‌آبادی گفت: بدون تردید نكته‌ای كه باید هیأت رئیسه جدید فدراسیون مورد توجه قرار دهد، تعیین سبك خاصی برای فوتبال ایران است تا سبك‌های مختلف فوتبال را هر از چندگاهی در تیم ملی و باشگاه‌های مختلف شاهد نباشیم. باید با یك كار پژوهشی و كارشناسی دقیق مشخص شود كه فوتبال ایران پتانسیل اجرای چه سبكی را دارد و بر این اساس همه باشگاهها نیز در این راستا حركت كنند.

رئیس سازمان تربیت بدنی انتخاب سرمربی تیم ملی را یكی از فوریت‌های این فدراسیون برشمرد و گفت: هرچه سریع‌تر و با انجام كار كارشناسی و بهره گیری از دیدگاه‌های كارشناسان ، سرمربی تیم ملی انتخاب شود تا حضور پرقدرتی در مسابقات مقدماتی جام جهانی داشته باشیم.

وی افزود: تعیین كادر اجرایی فدراسیون و ارتباط خوب و تعریف شده با رسانه‌ها و پذیرفتن انتقادات منطقی و راهگشا از جمله مواردی است كه باید مدنظر قرار گیرد.

علی آبادی با اشاره به پتانسیل جوانان كشورمان در فوتبال از هیأت رئیسه جدید فدراسیون خواست كه با برنامه ریزی مناسب زمینه فعال شدن هیأت های استانی غیرفعال سراسر كشور را فراهم آورد تا همه استعدادهای فوتبال كشور كشف شده و گام بلندی در راستای رشد و اعتلای این رشته ورزشی برداشته شود.

رئیس سازمان تربیت بدنی هم‌چنین برگزاری منظم لیگ فوتبال در دسته‌های مختلف را از مواردی عنوان كرد كه می تواند سهم بسزایی در رشد فوتبال كشور داشته باشد.