تبیان، دستیار زندگی
برای ارسال یك نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس فقط لازم است برای شروع یك چیز را بدانید: آدرس پست الكترونیكی شخصی كه می خواهید برایش نامه بفرستید. این آدرس معمولاً به شكل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس

برای ارسال یك نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس فقط لازم است برای شروع یك چیز را بدانید: آدرس پست الكترونیكی شخصی كه می خواهید برایش نامه بفرستید. این آدرس معمولاً به شكل Username @ Company.com است. اگر آدرس شخصی را نمی دانید، راحت ترین راه این است كه از طریق تلفن با آن شخص تماس بگیرید و آدرس او را بپرسید.

اوت لوك اكسپرس را اجرا كنید

 ارسال نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس

بر روی آیكون اوت لوك اكسپرس د ررومیزی جفت كلیك كنید تا اوت لوك اكسپرس اجرا شود. اگر برای اتصال به اینتر نت از یك مردم استفاده می كنید،اوت لوك اكسپرس اتصال را برقرار می كند تا شما را وارد آن كند. اگر این آیكون روی رومیزی شما نیست،می توانید آن را بر روی منوی Start پیدا كنید.

یك نامه جدید تنظیم كنید

 ارسال نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس

برای آن كه نامه جدیدی را شروع كنید،بر روی دكمه Create Mail در نوار ابزار اوت لوك اكسپرس كلیك كنید. به این طریق پنجره جدیدی برای نگارش نامه باز می شود.

یك آدرس تایپ كنید

 ارسال نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس

آدرس پست الكترونیكی شخصی كه می خواهید برای او نامه بفرستید را در كادر TO تایپ كنید. شما می توانید چند آدرس تایپ كنید و فقط باید آنها را بوسیله ویرگول یا نقطه ویرگول از هم جدا كنید.

یك موضوع تایپ كنید

 ارسال نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس

یك موضوع برای نامه خود در كار Subject تایپ كنید. اگر چه وارد كردن موضوع برای ارسال نامه ضروری نیست، اما خوب است همیشه همین شكل را مراعات كنید. متن موضوع در لیست دریافت كننده نامه جدید ظاهر می شود تا او موضوع نامه شما را بفهمد.

نامه خود را بنویسید

 ارسال نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس

متن نامه خود را در پنجره اصلی تایپ كنید. نوار ابزار بالای این پنجره ابزارهای استانداردی برای فرمت دهی متن نامه دارد. مانند وقتی كه در یك برنامه واژه پرداز هستید، از ابزارهای Underline, Italic, Font Size, Font برای فرمت دهی متن استفاده كنید؛ از دكمه های Numbered List و Bulleted List برای ایجاد لیست استفاده كنید؛ از دكمه های Indent و Out dent برای جابه جا كردن یك بلوك متن نسبت به حاشیه های چپ و راست استفاده كنید.

نامه خود را ارسال كنید

 ارسال نامه بوسیله اوت لوك اكسپرس

برای ارسال پیغام خود، وقتی كه آدرس خود را تكمیل كرده و پیغام خود را تایپ كردید،در نوار ابزار پنجره پیغام روی دكمه Send كلیك كنید.

*توجه *

فولدر Outbox شما

وقتی نامه ای را ارسال می كنید،آن نامه ابتدا به Outbox شما منتقل می شود. بسته به تنظیمات شما ممكن است اوت لوك اكسپرس فوراً نامه را بفرستد یا ممكن است تا وقتی كه روی دكمه Send / Receive در نوار ابزار اصلی اوت لوك اكسپرس كلیك كنید،نامه در Outbox بماند. وقتی حروف نام این فولدر سیاه (بولد) است می توان گفت كه درون Outbox شما نامه هست.

چك كردن املاء كلمات

قبل از آن كه نامه خود را ارسال كنید با كلیك كردن روی دكمه Check در نوار ابزار پنجره نامه می توانید املاء نامه خود را چك كنید. همچنین می توانید اوت لوك اكسپرس را تنظیم كنید تا بطور خودكار املاء تمام نامه ها را هنگام ارسال آنها چك كند. این فر ایند در كار عملی 4 توضیح داده شده است.