تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز شنبه در چهارمین روز سفر خود به استان یزد در جمع پرشور مردم ابركوه، احساس مسئولیت دولتمردان و مسئولان نظام در قبال مردم و همت و خودباوری ملی، را دو عامل استمرار پیشرفت‌های كشور خواندند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهری کوچک میزبان بزرگ مرد ایران

سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز شنبه در چهارمین روز سفر خود به استان یزد در جمع پرشور مردم ابركوه، احساس مسئولیت دولتمردان و مسئولان نظام در قبال مردم و همت و خودباوری ملی، را دو عامل استمرار پیشرفت‌های كشور خواندند و با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس هشتم تاكید كردند: ملت زنده، جوان و پرانگیزه ایران، این انتخابات را برخلاف خواست بیگانگان به انتخاباتی پرشور و پرفروغ تبدیل خواهد كرد.

ایشان با تشكر صمیمانه از ابراز احساسات گرم مردم شهر باستانی و بسیار كهن ابركوه، برخورداری مردم ایران از انگیزه‌های تحرك‌آفرین را، ‌از بركات انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: جوان و پرانگیزه بودن یك ملت، آینده آن كشور را تضمین می‌كند و روح ملت ایران به توفیق الهی جوان و پرامید است.

رهبر انقلاب اسلامی فقدان احساس مسئولیت در مقابل مردم را از آفات دردناك رژیم گذشته خواندند و افزودند: دولتمردان آن رژیم، فقط در مناطقی به دنبال كار بودند كه برای خودشان سود و نفعی داشته باشند اما انقلاب این عرف را عوض كرد و احساس مسئولیت و نگاه عادلانه در قبال مردم همه مناطق كشور را مهمترین وظیفه دولتمردان قرار داد كه تلاش دولت برای رسیدگی به شهرها و مناطق دور و نزدیك، نتیجه چنین احساس مسئولیتی است.

ایشان همت و خودباوری مردم را دومین عامل پیشرفت كشور دانستند و بااشاره به تلاش تبلیغاتی استعمار برای ایجاد احساس خود كم‌بینی در ملت ایران افزودند: انقلاب اسلامی، فضای جامعه را از هوای آلوده، خود كم‌بینی پاك كرد و ملت ایران امروز با تكیه بر اسلام و ایمان، استعدادهای درونی و تاریخ مشعشع و تابناك خود مسیر پیشرفت را طی می‌كند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر تقویت نگاه امیدوارانه ملت به آینده افزودند: پس از انقلاب پیشرفت‌های زیادی به دست آمده اما این دستاوردها با توجه به شأن و جایگاه حقیقی ملت ایران كافی نیست و برای دستیابی به این جایگاه رفیع، باید شتاب پیشرفت كشور را افزایش دهیم.

ملت ایران در مقابل افكار عمومی و نگاه جهانیان،در هیچ مسئله‌ای اظهار ضعف و عقب‌ نشینی نخواهد كرد.

ایشان همت ملی را رمز استمرار توفیقات ملت و كشور برشمردند و افزودند: هر كس در هر جای این كشور پهناور و در هر شغلی مشغول كار است، باید در قبال پیشرفت ایران عزیز، احساس وظیفه كند و با انجام دادن صحیح وظایف خویش، سهمش را در حركت عمومی ملت برای دستیابی به اهداف و آرمان‌ها ایفا كند.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای ارائه اسلام متناسب با زمان را از خدمات به یادماندنی ملت ایران به جامعه بشری ارزیابی كردند و افزودند: امروز تفكر پیشرفته سیاسی اجتماعی اسلام كه جمهوری اسلامی ایران آن را ارائه كرده است می‌تواند راهنما و سرمشقی برای ملت‌های تشنه معنویت و سعادت باشد كه اندیشمندان با انصاف جهان نیز بر این واقعیت صحه می‌گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: دولت حقاً و انصافاً به طور خستگی‌ناپذیر مشغول كار و تلاش است و علاوه بر خدمات مادی و عمرانی و رسیدگی به مشكلات مردم، با سربلندی و افتخار، شعارها و ارزش‌های انقلاب را مطرح می‌كند.

سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزم راسخ، حضور در صحنه و نشاط و تحرك ملت را مأیوس‌ كننده طراحان توطئه‌های جهانی برشمردند و افزودند: ملت ایران در مقابل افكار عمومی و نگاه جهانیان،در هیچ مسئله‌ای اظهار ضعف و عقب‌ نشینی نخواهد كرد.

ایشان با تجلیل از ایستادگی مردم و مسئولان در موضوع هسته‌ای خاطرنشان كردند: این پایداری، یك ضرورت و نیاز ملی است، چرا كه اولاً اگر امروز تلاش برای بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای را پیگیری نكنیم، از جهان عقب خواهیم ماند و ثانیاً هرگونه انفعال، به دشمن جرأت پیشروی می‌بخشد، بنابراین همانگونه كه آحاد ملت در سراسر كشور تكرار می‌كنند، دستیابی به این قدرت علمی و قدرت انرژی هسته‌ای حقیقتاً حق مسلم ملت ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین حضور گسترده در انتخابات 24اسفند را، نمایش عزم راسخ و قدرت و تصمیم ملت ایران خواندند و افزودند: بیگانگان همیشه در صدد كم فروغ كردن انتخابات و بی‌اعتنایی مردم به صندوق‌های رأی بوده‌اند، اما مردم در انتخابات مجلس و انتخابات دیگر درست نقطه مقابل خواست آنان عمل كرده‌اند و با احساس مسئولیت بیشتر در صحنه حضور یافته‌اند كه امیدواریم در انتخابات آتی نیز همینگونه باشد.

سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را میدان رقابت مثبت، پرشور و پرفایده برشمردند و با تأكید بر لزوم پرهیز شدید و كامل نامزدها و هوادارنشان از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، بدگویی، تهمت و اهانت، افزودند: امیدواریم خداوند در انتخابات هشتمین دوره مجلس نیز به ملت ایران توفیق ادای وظیفه عنایت كند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان رسیدگی به مشكلات مردم نجیب استان یزد از جمله مردم صمیمی و خونگرم شهر ابركوه را ضروری برشمردند و افزودند: كشور از امكانات، مسئولان دلسوز و نیروی كارآمد خوبی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی، شتاب حل مشكلات و پیشرفت كشور را بیشتر كرد.

در ابتدای این دیدار كه در ورزشگاه شهیدپور اكبری شهر ابركوه برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری امام جمعه این شهر ضمن خوش‌آمدگویی به رهبر انقلاب اسلامی، گزارشی از برخی مشكلات این شهر از جمله كمبود آب بیان كرد.

منبع: فارس