تبیان، دستیار زندگی
محققان با تلاش‌های مستمر توانسته‌اند عللی را برای ابتلا به بیماری میگرن پیدا کنند. به گزارش بی بی سی، تیم فرانسوی که روی علل ابتلای بیماران به میگرن تحقیق می‌کند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رازهای جدید میگرن

سردرد میگرنی

محققان با تلاش‌های مستمر توانسته‌اند عللی را برای ابتلا به بیماری میگرن پیدا کنند.

به گزارش بی بی سی، تیم فرانسوی که روی علل ابتلای بیماران به میگرن تحقیق می‌کند توانسته است سرنخ‌هایی را در رابطه با این نوع سردرد شدید به دست آورد.

با وجود اینکه سال های سال است تحقیق روی این بیماری آغاز شده است، تا کنون هیچ توضیح علمی در مورد علت ابتلا به این سردرد که به انواع مختلف ظاهر می‌شود وجود نداشت، اما اکنون محققان فرانسوی ادعا کرده‌اند که مشکلاتی در "هیپوتالاموس" مغز می‌تواند موجب ابتلا به میگرن شود.

با وجود کشف این موضوع پزشکان امیدوارند بتوانند راه حلی را برای این سردرد شایع پیدا کنند.

پیش از این، فعالیت سیستم‌های عصبی نقاط مختلف مغز و اینکه میگرنی‌ها مغزهای ضخیم‌تری دارند و لایه‌های کورتکس مغزشان ضخیم است، علت پیدا شدن درد میگرن در بیماران عنوان شده بود.افرادی که سردردهای میگرنی دارند، معمولا این درد را هر روز و یا در ماه چندین بار تجربه می کنند که گاهی اوقات حتی منجر به اختلال در مغز یا خودکشی می‌شود.

محققان فرانسوی ادعا ‌کرده‌اند بر خلاف آنچه که تا به حال تصور می‌شده سردردهای میگرنی تنها مشکل خاص مغزی است، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که این دردر بر اثر یک سری اختلالات در سیستم های مغز به وجود می آید.

*مطالب مرتبط:

عوامل مؤثر در بروز سردرد

روش های تشخیص بیماری سردرد

غذاهای مرتبط با سردرد

سردردهای ناشی از تغذیه (1) و (2)

میگرن؛ علائم و درمان

تازه ترین توصیه های پزشكان در مورد میگرن

میگرن چیست ؟

دستگاه کاهنده سردردهای میگرنی توسط یک مبتکر جوان اراکی ساخته شد

سردرد، مشکل همیشگی کارمندان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.