تبیان، دستیار زندگی
مراسم نكوداشتی به‌مناسبت فرارسیدن نخستین ‌سال‌روز درگذشت ناصر عبداللهی - خواننده‌ و آهنگ‌ساز -، پنج‌شنبه 29 آذرماه جاری در تهران برگزار می‌شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نكوداشت برای ناصر عبداللهی برپا می‌شود

ناصر عبداللهی

مراسم نكوداشتی به‌مناسبت فرارسیدن نخستین ‌سال‌روز درگذشت ناصر عبداللهی - خواننده‌ و آهنگ‌ساز -، پنج‌شنبه 29 آذرماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

این مراسم قرار است ازسوی دوستان و دوستداران این هنرمند فقید،‌ از ساعت 15 تا 18 در ایوان عطار مجموعه‌ی فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار شود.

این برنامه با سخنرانی، نمایش فیلم و اجرای قطعاتی از آثار عبداللهی همراه خواهد بود.

امروز (سه‌شنبه) نیز مراسم نخستین ‌سالگشت درگذشت این هنرمند عرصه‌ی موسیقی پاپ، ازسوی بستگان و جمعی از دوستان وی‌ از ساعت 18 تا 20 در محل فرهنگسرای هنر (ارسباران) برگزار می‌شود.

ناصر عبداللهی در دهم دی‌ماه 1349 در بندرعباس به دنیا آمد و تحصیلات خود را در این شهر گذراند. فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی و امور تربیتی استان هرمزگان آغاز كرد.

وی با خوانندن ترانه‌ای به نام "ناصریا" به شهرت رسید و از جمله آلبوم‌هایش به "عشق است"، "دوستت دارم"، "غزلك" و "بوی شرجی" می‌توان اشاره كرد.

این هنرمند و خواننده‌ی موسیقی پاپ همچنین ترانه‌هایی را درباره ائمه‌ی اطهار (ع) اجرا كرده كه از معروف‌ترین آن‌ها، "یا فاطمه [س] بنت نبی" است.

ناصر عبدالهی بامداد سوم آذرماه در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس به دلیل مشكل كلیوی و از كار افتادن كلیه‌ بستری شد و در حالت كما پس از چند روز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و در بخش آی‌سی‌یو این بیمارستان بستری و با انتقال به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران، درگذشت.