تبیان، دستیار زندگی
ه 1382 اكران نوروزی فیلم های كودك روشن می شود در جلسه شورای صنفی نمایش فیلم كه وحید نیكخواه آزاد به عنوان مدیر گروه سینمای كودك بنیاد سینمایی فارابی در آن حضور دارد، تكلیف اكران فیلم كودك برای ایام نوروز مشخص می شود. فیلمهای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری5 اسفند ماه 1382

اكران نوروزی فیلم های كودك روشن می شود

در جلسه شورای صنفی نمایش فیلم كه وحید نیكخواه آزاد به عنوان مدیر گروه سینمای كودك بنیاد سینمایی فارابی در آن حضور دارد، تكلیف اكران فیلم كودك برای ایام نوروز مشخص می شود.

فیلمهای «علی و دنی»، «مربای شیرین» و «رسم عاشق كشی» در اولویت نمایش قرار دارند. نیكخواه آزاد در گفتگو با «جام جم» اعلام كرد:طبق آخرین تصمیمات، سینماهای كانون، فلسطین، ناهید، جی و نور گروه سینمایی كودك در تهران را تشكیل می دهند. وی اظهار امیدواری كرد كه سینماهای مراكز استان و شهرستان ها نیز اكران نوروزی فیلمهای كودك را در برنامه خود قرار دهند. تركیب گروه سینمای كودك در تهران جای بحث و نظر بسیار دارد. مسعود كرامتی كه فیلمهای «روز كارنامه» و «كودكانه» را در نوبت اكران دارد، از سرنوشت نمایش فیلمهای خود اظهار بی اطلاعی كرد و گفت : سینمادارها حاضر به اكران فیلمهای كودكانه نیستند و هسته سینمای كودك كه در بنیاد سینمایی فارابی از یك سال پیش تشكیل شد نیز نتوانست به تولید و پخش فیلمهای كودك كمكی كند. كرامتی تاكید كرد: در این یك سال ما فقط با حرف رو به رو بودیم و هیچ نتیجه ای ندیدیم، فقط ما را امیدوار می كنند. كرامتی درباره نوع تركیب سینماهای كودك گفت : بدترین تركیب سالنها را در گروه سینمای كودك می توان دید. اكثر این سینماها نه از لحاظ جغرافیا در مكان مناسبی قرار دارند و نه از لحاظ كیفیت می توانند جذابیت داشته باشند. كارگردان «روز كارنامه» در خاتمه گفت : فقط خواسته اند رفع تكلیف كنند؛ سینماهایی را به گروه كودك اختصاص داده اند كه هیچ تهیه كننده ای حاضر نیست فیلمش را در آنها به نمایش گذارد. محمدرضا كریمی صارمی، مدیر امور سینمایی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كه تولید فیلم «آلبوم خانوادگی» به كارگردانی غلامرضا حیدرنژاد را به پایان رسانده است و فیلم «قطار كودكی» ساخته سیروس حسن پور را نیز در انتظار اكران دارد، درباره سینماهای نمایش دهنده فیلمهای كودك عقیده دارد كه در تمام دنیا بهترین و مجهزترین سالنهای سینما را به كودكان اختصاص می دهند. وی افزود: این سینماها باید جذابیت های ظاهری مناسبی داشته باشند و در مكانهای خوب از لحاظ جغرافیایی واقع باشند؛ اما در كشور ما گروهی كه برای اكران فیلمهای كودك در نظر گرفته شده اند، بجز 2سینما بقیه در بدترین شرایط از لحاظ نوع تصویر، صدا، سالن نمایش و مكان جغرافیایی قرار گرفته اند. صارمی در خاتمه گفت : این نوع سالنهای سینما، اكران فیلمهای كودك را ناموفق می كند.