تبیان، دستیار زندگی
اتحادیه فوتبال انگلیس پنج شنبه شب در پایگاه اینترنتی خود از جانشینی فابیو كاپلو به جای استیو مك ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاپلو سرمربی انگلیس شد

اتحادیه فوتبال انگلیس پنج شنبه شب در پایگاه اینترنتی خود از جانشینی فابیو كاپلو به جای استیو مك لارن خبر داد تا این مربی ایتالیایی دومین سرمربی غیر بومی تاریخ فوتبال انگلیس لقب گرفت.

به نقل از ایسنا ، كاپلوی ‌61  ساله به این ترتیب پس از «اسون گوران اریكسون» سوئدی، دومین مربی غیر انگلیسی تاریخ فوتبال قهرمان جام جهانی ‌1966 خواهد بود.

سرمربی فصل پیش رئال مادرید قرار است پس از ناكامی «Three Lions» در رقابتهای مقدماتی یورو ‌2008 و بحرانی كه پس از آن دامن گیر فوتبال جزیره شده است، انگلیس را از حالت كنونی‌اش خارج كند.

كاپلو باید انگلیس را در بازیهای مقدماتی جام جهانی ‌2010 راهی مرحله نهایی بازیها در آفریقای جنوبی كند که كرواسی، اوكراین، روسیه سفید، قزاقستان و آندورا حریفان انگلیس در راه رسیدن به این رقابتها هستند

با آن كه قرار است جزئیات قرار داد كاپلو به زودی اعلام شود، به نوشته دیلی میل وی  تا سال ‌2010 با تیم جدیدش قرار داد خواهد بست و سالانه ‌4/8 میلیون یورو دستمزد دریافت خواهد كرد. به این ترتیب کاپلو پردرآمدترین مربی تیمهای ملی جهان شناخته خواهد شد.

آدریان بویگتون، سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس در این باره گفت: روز چهار شنبه با هم گفت و گویی بلند مدتی داشتیم. سپس كاپلو راهی خانه‌اش در سوئیس شد، پنج شنبه ما با مدیر برنامه‌های او درباره دیگر جزئیات صحبت كردیم. بر این باورم كه جمعه آخرین مسائل مورد بحث قرار خواهد گرفت و ما در نهایت اخبار خوبی را اعلام خواهیم كرد. پیر فیلیپو كاپلو فرزند «دن فابیو» مدیر برنامه‌های پدر است و در این باره گفت و گوها را انجام می‌دهد.

کاپلو سرمربی جدید تیم ملی انگلیس

«كاپلو» در دوران مربیگری‌اش تاكنون تنها هدایت تیم های باشگاهی را بر عهده داشته است و نه قهرمانی در ایتالیا و اسپانیا در كارنامه‌اش دیده می‌شود. وی مربیگری در تیم ملی انگلیس را «چالشی جالب» توصیف كرده بود.

بزرگترین موفقیت كاپلو تاكنون قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ‌1994 همراه با میلان بوده است.

فرانك لمپارد، كاپیتان تیم ملی انگلیس اعتقاد دارد، كاپلو شخصیتی برجسته دارد كه تیم ملی انگلیس به آن نیاز دارد. بازیكن خط میانی چلسی در این باره گفت: بسیار مهم است كه سرمربی بعدی كه انتخاب می‌كنیم، شخصیتی برجسته با كارنامه‌ای موفق باشد چیزی كه كاپلو با همه عنوان‌هایش در اختیار دارد.

كاپلو برای نخستین بار روز‌ 6 فوریه سال آینده میلادی در ورزشگاه ویمبلی دردیدار دوستانه برابر سوئیس یكی از دو میزبان یورو ‌2008 روی نیمكت فوتبال انگلیس خواهد نشست.

سرآلكس فرگوسن سرمربی اسكاتلندی منچستر یونایتد و آرسن ونگر همكار فرانسوی او در آرسنال پیش از این از انتخاب كاپلو حمایت كرده بودند.

ونگر در این باره گفته بود: تنها مشكلی كه كاپلو می‌تواند به آن بربخورد زبان است. نمی‌دانم، انگلیسی این مربی چگونه است. با این حال باید به زبان اشراف داشته باشی، چرا كه سرو كار زیادی با رسانه‌ها خواهی داشت.

فرگوسن هم درباره همتای ایتالیایی‌اش گفته بود: کاپلو تمام ویژگی‌هایی كه نیاز است تا بتوان تیم ملی انگلیس را هدایت كرد، دارد.

یورگن كلینزمن و ژوزه مورینیو دیگر گزینه‌های سرمربیگری در تیم ملی انگلیس بودند.