تبیان، دستیار زندگی
طی پروژه‌ای تلویزیونی زندگی «جلال آل احمد»، «پروین اعتصامی» و«سهراب سپهری» به تصویر كشیده می‌شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت فیلم درباره‌ی«جلال آل احمد»«پروین اعتصامی» و«سهراب سپهری»

جلال آل احمد»«پروین اعتصامی» و«سهراب سپهری

تاكید مدیر گروه ادب و هنر شبكه دو سیما به حمایت بیشتر در ساخت این فیلم‌ها

طی پروژه‌ای تلویزیونی زندگی «جلال آل احمد»، «پروین اعتصامی» و«سهراب سپهری» به تصویر كشیده می‌شود.

گروه ادب و هنر شبكه دو سیما، قصد ساخت نزدیك به 10 فیلم تلویزیونی درباره زندگی و شخصیت مشاهیر ادب ایران را دارد؛ مدیر گروه ادب و هنر شبكه دو سیما با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا، توضیحاتی را ارائه داد.

ناصر عبداللهی نگار، تولید و پخش فیلم تلویزیونی «نیما یوشیج» را در راستای این سیاست برشمرد و افزود: در حال حاضر تصویربرداری فیلمی نود دقیقه‌یی نیز درباره ی زندگی و شخصیت «دهخدا» به پایان رسیده است و این فیلم در مرحله‌ی مونتاژ و انجام دیگر مراحل فنی قرار دارد.

وی ابراز امیدواری كرد كه فیلم تلویزیونی «دهخدا» در سالگرد فوت وی از تلویزیون پخش شود.

***

این مدیر تلویزیون هم‌چنین از ساخت فیلمی درباره‌ی «پروین اعتصامی» در شبكه دو سیما خبر داد و افزود: این فیلم هم اینك در مرحله پیش تولید قرار دارد و پیش از این قرار بود توسط فریدون حسن پور كارگردانی شود.

مدیر گروه ادب و هنر شبكه دو سیما هم‌چنین با اشاره به ساخت تله فیلمی درباره‌ی «سهراب سپهری»، خاطرنشان كرد: فیلمنامه این اثر توسط فریدون فرهودی به نگارش درآمده و قرار است توسط مهدی سجاده‌چی بازنویسی شود.

ناصر عبدالهی نگار هم‌چنین از تولید فیلم‌هایی تلویزیونی درباره‌ی «جلال آل احمد»، «دكتر معین» و «میر عماد» خبر داد و افزود: تمامی این فیلم‌ها در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارند و پس از اتمام و تأیید متن در گروه ادب و هنر شبكه دو ساخته خواهند شد.

***

این مدیر سیما در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی لزوم رویكرد حرفه‌ای صدا و سیما در ساخت تولیدات درباره‌ی مشاهیر ادب و هنر با توجه به نقدهایی كه در خصوص فیلم تلویزیونی «نیما یوشیج» مطرح شده است گفت: نگاه حرفه‌ای مستلزم آن است كه امكانات بیشتری به این قبیل كارها اختصاص یابد و با همان نگاه معمول برنامه‌سازی در سینما با این پروژه‌ها برخورد نشود.

وی ادامه داد: هم اینك تلویزیون گام‌های نخست را در پرداختن به مشاهیر فرهنگی كشور بر می‌دارد و منكر نقایص موجود هم نیستیم؛ اما امیدواریم با اختصاص امكانات بیشتر و ابراز نقد و نظرات سازنده كیفیت این قبیل كارها بهتر شود.

مدیر گروه ادب و هنر شبكه دو سیما ابراز امیدواری كرد كه سازمان صدا و سیما این قبیل فیلم‌ها بیشتر حمایت كند و به دیده فیلم‌های نود دقیقه‌ای آپارتمانی به این فیلم‌ها نگاه نشود.

عبدالهی نگار، نگاه جدی میران سیما به فیلم‌هایی درباره فرهنگ ایران را منتج به تولید كارهای فاخر و ارزنده در این زمینه دانست و متذكر شد: ساخت چنین فیلم‌هایی هزینه بیشتری را به لحاظ فضا، لوكیشن، لباس و گریم طلب می‌كند.

وی در پایان با تأكید بر این كه تله فیلم‌های معمول با موضوعات مختلف در سازمان صدا و سیما بارها ساخته می‌شوند. خاطرنشان كرد: اما ممكن است رسانه‌ی ملی تنها یك بار فیلمی درباره‌ی «نیما یوشیج» بسازد.

منبع : ایسنا