تبیان، دستیار زندگی
با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی ورزشگاه .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری كرمان

افتتاح ورزشگاه ‪15 هزار نفری كرمان

با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی ورزشگاه ‪15 هزار نفری شهید "محمد جواد باهنر" كرمان روز جمعه (‪9 ‬آذرماه) افتتاح می‌شود.

به نقل از سایت سازمان تربیت بدنی، در ادامه تلاش‌های دولت نهم در توسعه زیر ساخت‌های ورزش كشور، ورزشگاه 15هزارنفری شهید باهنر كرمان همزمان با بازی مس و پیكان، با حضورمحمد علی آبادی افتتاح می‌شود.

كار ساخت ورزشگاه ‪15 هزار نفری كرمان از سال ‪82 و در زمینی به مساحت ‪54 هكتار واقع در بلوار جمهوری اسلامی كرمان آغاز شد.

این ورزشگاه دارای اسكلت بتنی به همراه گردانهای پیش ساخته بوده و فضای مربوط به جایگاه ویژه نیز با اسكلت بتنی اجرا شده است.

فضای زیر گردانها در بخش غربی شامل دو رختكن جهت تیم‌های فوتبال و مجهز به سونا است. همچنین یك رختكن جهت داوران و یك رختكن جهت دو و میدانی تامین شده‌ است.

فضاهای موتورخانه، اتاق دیزل ژنراتور، سرویس‌های VIP ‬و... در قسمت غربی و زیر گردانها تامین شده است.

در بخش جایگاه ویژه علاوه بر جایگاه خبرنگاران، اتاق كنترل نور و صدا و سرویس جایگاه در نظر گرفته شده است.

زمین فوتبال ورزشگاه ‪ 15هزارنفری كرمان مطابق با آخرین استانداردهای فدراسیون فوتبال و دارای چمن طبیعی است كه به صورت رول اجرا شده و سیستم آبیاری چمن به صورت اتوماتیك است.

پیست تارتان این استادیوم مطابق با استاندارد بین‌المللی است و فضاهای لازم جهت پرش‌های سه گام، طول، ارتفاع و بانیزه و پرتاب‌های دیسك، چكش، نیزه و وزنه را داراست.

در این ورزشگاه علاوه بر چند سالن چند منظوره كه در حال بهره برداری است، پیست دوچرخه سواری نیز در حال اجراست .

طرح ساخت سالن شش هزار نفری نیز در این استادیوم در حال بررسی است كه بزودی آغاز خواهد شد.

محوطه پاركینگ‌ها با مساحتی حدود 75 هزار متر مربع در ضلع شمالی ورزشگاه ظرفیت پذیرش 1200 ‪ دستگاه سواری ، 150 دستگاه اتوبوس و مینی بوس و 400 دستگاه موتور سیکلت را داراست .