تبیان، دستیار زندگی
وقتی كه بازدیدكنندگان به سایتی كه اخیراً upload كرده‌اید برسند، یك اشتباه كوچك در سایت می‌تواند مشكلات بزرگی را باعث شود. مشاهده كردن صفحات در هنگام ایجاد آنها به شما ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه صفحه را قبل از انتشار مشاهده كنیم؟

وقتی كه بازدیدكنندگان به سایتی كه اخیراً upload كرده‌اید برسند، یك اشتباه كوچك در سایت می‌تواند مشكلات بزرگی را باعث شود. مشاهده كردن صفحات در هنگام ایجاد آنها به شما امكان می‌دهد تا اشتباهات را اصلاح كنید. در كار عملی قبلی، یاد گرفتید كه چگونه مرورگری را برای مشاهده صفحات راه اندازی كنید. FrontPage همچنین یك مرورگر داخلی دارد كه به شما امكان می‌دهد تا بدون باز كردن برنامه دیگری، صفحات را مشاهده كنید. این كار عملی، هر دو روش را برای مشاهده یك صفحه شرح می‌دهد.

استفاده از مرورگر داخلی

چگونه صفحه را قبل از انتشار مشاهده كنیم؟

صفحه مورد نظر را در دید Page باز كنید و روی برگه Preview كلیك كنید. قابلیت Preview به IE 3.0 یا نسخه‌های بعدی آن نیاز دارد. اگر IE در سیستم شما نصب نشده باشد، این برگه را نخواهید دید و باید به مرحله بعد بروید تا صفحه خود را در یك مرورگر خارجی مشاهده كنید.

مشاهده در مرورگر دیگر

چگونه صفحه را قبل از انتشار مشاهده كنیم؟

برای مشاهده صفحه در مرورگری غیر از IE ، از منوی File ، گزینه Preview in Browser را انتخاب كنید. اگر مرورگری كه بدنبال آن می‌گردید را پیدا نمی‌كنید به كار عملی قبلی «چگونه برای مشاهده صفحات، یك مرورگر انتخاب كنیم» مراجعه كنید تا یاد بگیرید كه چگونه مرورگر مورد نظر را پیدا كنید.

یك مرورگر انتخاب كنید

چگونه صفحه را قبل از انتشار مشاهده كنیم؟

در كادر محاوره‌ای Preview in Browser ، مرورگر مورد نظر خود را انتخاب كنید.

انتخاب درجه تفكیك (Resolution)

چگونه صفحه را قبل از انتشار مشاهده كنیم؟

از آنجایی كه درجه تفكیك مانیتورهای بازدیدكنندگان متفاوت است، می‌توانید ببینید كه صفحات شما در درجه تفكیك‌های مختلف چگونه به نظر می‌رسند. در قسمت Window Size در كادر محاوره‌ای، یكی از درجه تفكیك‌ها را انتخاب كنید. توجه كنید كه نمی‌توانید از درجه تفكیكی بالاتر از درجه تفكیك فعلی مانیتور خود استفاده كنید.

صفحات را قبل از مشاهده ذخیره كنید

چگونه صفحه را قبل از انتشار مشاهده كنیم؟

برای اینكه بتوانید صفحات را در یك مرورگر خارجی مشاهده كنید ابتدا باید آنها را ذخیره كنید. برای صرفه جویی در زمان، گزینه Automatically Save Page را انتخاب كنید. در غیر این صورت، هر وقت كه بخواهید صفحه را مشاهده كنید، یك كادر محاوره‌ای از شما می‌خواهد تا صفحه را ذخیره كنید.

روی Preview كلیك كنید

چگونه صفحه را قبل از انتشار مشاهده كنیم؟

روی Preview كلیك كنید تا مرورگر انتخاب شده باز شود و صفحه جاری را باز كند.

*توجه*

تفاوت‌ مرورگرها با یكدیگر

بررسی اشتباهات، تنها دلیل برای مشاهده صفحات در چند مرورگر نیست. بلكه برخی قابلیت‌های FrontPage برای استفاده كنندگان Netscape Navigator وجود ندارد. برای مثال، قابلیت Scrolling Marquee كه متنی را در صفحه حركت می‌دهد، برای استفاده كننده Netscape بصورت یك متن ثابت است. بهترین راه برای پیدا كردن مشكلات ممكن، این است كه صفحات خود را هم در IE و هم در Netscape Navigator بررسی كنید. اگر فكر می‌كنید كه بازدیدكنندگان از یكی از مرورگرهای موجود دیگر (مانند مرورگر Opera ) استفاده می‌كنند، سایت خود را با استفاده از این مرورگر نیز چك كنید.