تبیان، دستیار زندگی
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: با توجه به گروه مناسبی که در آن قرار گرفته ایم، شانس اول صعود .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی کیا: شانس اول صعود هستیم

مهدوی کیا کاپیتان تیم ملی ایران

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: با توجه به گروه مناسبی که در آن قرار گرفته ایم، شانس اول صعود به مرحله بعدی رقابتهای جام جهانی هستیم.

مهدی مهدوی کیا درگفتگو با خبرنگارمهر درمورد قرعه کشی جام جهانی و گروهی که ایران در آن قرار گرفته است، افزود: در گروه مناسبی قرار گرفتیم و با توجه به سطح بالای فوتبال کشورمان نسبت به سایرتیمهای گروه، شانس اول صعود به مرحله بعدی رقابتهای جام جهانی هستیم.

وی دراین مورد ادامه داد: باید خوشحال باشیم که در گروه اول که تیم استرالیا با تیم های عراق، قطر و چین همگروه شد، قرار نگرفتیم اما صعود آسان ما در شرایطی عملی می شود که از تمام ابزارهای خود به بهترین شکل برای این موفقیت استفاده کنیم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران همچنین تاکید کرد: تیم ایران نسبت به تیم های گروه های دیگر مسافت طولانی را برای انجام بازیهای خود پیش رو ندارد که این یک حسن قابل توجه است. اما از امروز نباید کار را ساده نگاه کنیم و با قدرت مقابل هر حریفی به میدان رفته تا با صعود مقتدرانه به مرحله بعد، از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: درشرایط فعلی مهمترین موضوع انتخاب سرمربی آینده تیم ملی است، ضمن اینکه باید پیش ازآغاز این مسابقات، حتما دیدارهای تدارکاتی مناسبی را برگزار کنیم.

مهدوی کیا افزود: در این مدت بسیاری از "روزهای فیفا" را  از دست داده ایم و این موضوع صددرصد به ضرر ماست زیرا برای داشتن یک تیم آماده و هماهنگ باید از تمام بازیکنان در دیدارهای تدارکاتی استفاده کنیم که این موضوع نیازمند برگزاری مسابقات در روزهای فیفاست.

وی با اشاره به این موضوع که هرچه انتخاب سرمربی بیشتر طول بکشد، به ضرر تیم ملی است، خاطرنشان کرد: روز به روز به مسابقات مهم مقدماتی و بعد نهایی نزدیک می شویم ولی پس از جام ملتها متاسفانه تیم ملی فوتبال در 3، 4 ماه اخیر هیچ برنامه ای نداشته است. این درحالیست که اکثرتیمها پس از آن رقابتها برنامه های آماده سازی خود را پیگیری کردند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران درمورد فردی که می تواند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، تصریح کرد: نظرمن در این مورد مهم نیست اما مایلم هرچه زودتر تکلیف نهایی سرمربی تیم ملی مشخص شود.

مهدوی کیا کاپیتان تیم ملی ایران

وی اضافه کرد: نمی دانم ملاک در انتخاب سرمربی تیم ملی چیست و چه کسی با چه بودجه، برنامه و معیاری قرار است انتخاب شود اما امیدوارم این انتخاب هرچه زودتر برگزار شود.

مهدوی کیا درمورد احتمال حضورش درانتخابات فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: دوره پیش این انتخابات عقب افتاد واگر برگزاری این دوره قطعیت پیدا شود باید دید درآن تاریخ چه برنامه وبازی خاصی پیش رو دارم. البته اگر هماهنگی ها در این زمینه صورت گیرد و مشکلی نداشته باشم، برای شرکت در این انتخابات به تهران می آیم.

وی که پس از مدتها مصدومیت، مجددا در بازی روزشنبه تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت برابر اشتوتگارت به میدان رفت، در این مورد گفت: خدارا شکر بعد از مدتها مصدومیت توانستم 90 دقیقه در ترکیب تیم خود به میدان بروم اما متاسفانه در آن دیدار شکست تلخ و سختی را تجربه کردیم.

هافبک تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت درخصوص آن دیدارتصریح کرد: درنیمه اول بسیارخوب بازی کردیم وازتیم اشتوتگارت که قهرمان فصل گذشته بوندس لیگاست، جلو افتادیم ولی بدشانسی باعث شد در واپسین دقایق نیمه اول، گل تساوی را دریافت کنیم.

وی افزود: درنیمه دوم با دوگل اتفاقی و غافلگیرانه که اشتوتگارت به ثمر رساند، شیرازه تیم ما از هم پاشید و در نهایت نتوانستیم دراین دیداربه آنچه مستحقش بودیم دست یابیم.

مهدوی کیا ادامه داد: باید در3 بازی پایانی نیم فصل اول بوندس لیگا نتایج خوبی بدست آوریم تا ضمن کسب جایگاه مناسب، با روحیه و آمادگی مطلوبتر در نیم فصل دوم این رقابتها به میدان برویم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در پایان درمورد آمادگی خود گفت: بعد از یک ماه دوری از مسابقات، خوشحالم توانستم 90 دقیقه برای تیم خود بازی کنم و مطمئنا روز به روز به شرایط ایده آل نزدیک می شوم.