تبیان، دستیار زندگی
می‌توانید جلوه‌های متحرك Power Point را روی اشیاء اسلاید اعمال كنید. برای مثال می‌توانید یك لیست را روی اسلاید ظاهر كنید و در هر لحظه، یك آیتم از لیست را اضافه كنید. می‌توانید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه جلوه‌های متحرك اضافه كنیم

می‌توانید جلوه‌های متحرك Power Point را روی اشیاء اسلاید اعمال كنید. برای مثال می‌توانید یك لیست را روی اسلاید ظاهر كنید و در هر لحظه، یك آیتم از لیست را اضافه كنید. می‌توانید كنترل كنید كه دقیقاً هر آیتم چه زمانی ظاهر شود تا مخاطبان پیشاپیش موضوعات را نخوانند. همچنین می‌توانید كاری كنید كه هر آیتم از لیست، از گوشه صفحه وارد شود یا به كندی محو شود. جلوه‌های زیادی ممكن است بنابراین حتماً هر كدام را امتحان كنید تا بفهمید كه چه كاری انجام می‌دهد. این جلوه‌های متحرك را می‌توان روی هر شیء از اسلاید بكار برد.

Aninmation Schemes را فعال كنید

چگونه جلوه‌های متحرك اضافه كنیم

در دید Slider Sorter، شیء از اسلاید كه می‌خواهید متحرك كنید را انتخاب كنید، بعد از منوی Slide Show، گزینه Animation Schemes را انتخاب كنید.

مشاهده جلوه‌ها

چگونه جلوه‌های متحرك اضافه كنیم

كادر وظیفه Slide Design باز می‌شود و گزینه‌های Animation Schemes نمایش داده می‌شوند.

یكی از جلوه‌ها را انتخاب كنید

چگونه جلوه‌های متحرك اضافه كنیم

برای انتخاب یكی از جلوه‌ها، روی اسم آن كلیك كنید تا این جلوه بصورت خودكار در اسلاید انتخاب شده نمایش داده شود.

Custom Animations را انتخاب كنید

چگونه جلوه‌های متحرك اضافه كنیم

همچنین می توانید تصاویر متحرك مورد نظر خود را در Power Point ایجاد كنید. در دید Normal ، شیء مورد نظر در اسلاید را انتخاب كنید و از منوی Slide Show ، گزینه Custom Animation را انتخاب كنید.

یكی از جلوه‌ها را استفاده كنید

چگونه جلوه‌های متحرك اضافه كنیم

كادر وظیفه Custom Animation باز می‌شود. در حالی كه عنصر مورد نظر در اسلاید انتخاب شده است، روی دكمه Add Effect كلیك كنید، یك گروه (مانند Entrance ) را انتخاب كنید و روی یك نوع جلوه (مانند Checkerboard ) كلیك كنید.

جلوه را تغییر دهید

چگونه جلوه‌های متحرك اضافه كنیم

این كادر وظیفه، گزینه‌های مختلفی برای كنترل جلوه دارد. برای مثال، برای تغییر جهت جلوه در صفحه، روی فلش لیست Direction كلیك كنید و یكی از جهت‌ها را انتخاب كنید. همچنین می‌توانید سرعت و حالت شروع جلوه را تنظیم كنید.

سفارشی كردن بیشتر

چگونه جلوه‌های متحرك اضافه كنیم

بعد از اینكه یك جلوه را اختصاص دادید، در لیست كادر وظیفه Custom Animation لیست می‌شود. روی این جلوه كلیك كنید تا یك لیست كشویی از گزینه‌های سفارشی كردن بیشتر ظاهر شود كه چند گزینه‌ از بین آنها (مانند گزینه Timing)، كادرهای محاوره‌ای دیگری را باز می‌كنند.