تبیان، دستیار زندگی
. برخی از سایت‌های اینترنتی وجود دارند که به واسطه خدمات خاص خود، در عرصه اینترنت مخاطبین زیادی دارند. سایت اینترنتی و خبری Computar world، تحقیقات خود را بر روی تعدادی از سرویس‌ها و سایت‌های شبکه اینترنت ارائه کرد و در آن پر مخاطب‌ترین ها را معرفی کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پر مخاطب‌ترین سایت‌ها در چند ماه اخیر

بهترین‌ها از نگاه کاربران

وب سایت‌های اینترنتی روز به روز در حال افزایش و ارتقاء هستند. هر روزه به تعداد سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی اضافه می‌شود و کاربران زیادی در سراسر دنیا از خدمات اینترنتی این سایت‌ها استفاده می‌کنند. اما در این بین سایت‌هایی هم وجود دارند که بیش از سایرین مورد توجه کاربران قرار دارند. صرفه‌نظر از سرویس‌های موتور جستجو که روزانه درصد بالایی از ارتباطات اینترنتی را به خود اختصاص می‌‌دهند. برخی از سایت‌های اینترنتی وجود دارند که به واسطه خدمات خاص خود، در عرصه اینترنت مخاطبین زیادی دارند. هفته گذشته سایت اینترنتی و خبریComputer world، طی گزارشی، تحقیقات خود را بر روی تعدادی از سرویس‌ها و سایت‌های شبکه اینترنت ارائه کرد و در آن پر مخاطب‌ترین سایت‌های چند ماه اخیر را معرفی کرد. تمام سرویس‌هایی که در این گزارش معرفی شده‌اند، از فناوری‌های جدید و برنامه‌های کاربری تحت WEB2 بهره می‌برند.

پر مخاطب‌ترین سایت‌ها در چند ماه اخیر

ساده و دوست داشتنی

در کنار دایرة‌المعارف فوق‌العاده و بی‌نظیرش، شرکت ویكی یک ابزار دستی ساده در اختیار کاربران خود قرار داده است که در ابتدا کمتر کسی تصور می‌کرد که تا این حد مخاطب داشته باشد. سرویس مورد نظر، سرویس اینترنتی PBwiki است. در حال حاضر کاربران مجموعه‌های نرم افزاری شرکت ویکی می‌توانند این سرویس را در مجموعه خود جستجوی کنند، اما فایل‌های نصب این سرویس نیز به صورت رایگان در سایت این شرکت نیز قرار دارد. سرویس PBwiki یک ابزار ساده است که به کاربران برای به اشتراک گذاری اطلاعات و همچنین مکاتبات تحت شبکه کمک می‌کند. این سرویس قابلیت‌های تبلیغاتی رایگان و ساده‌ای دارد که این سادگی، باعث شده است بسیاری از کاربران اینترنتی به آن روی آورند.

دفتر اسناد گوگل

همه گوگل را به عنوان شرکتی با ایده‌های بی‌نظیر می‌شناسند. زمانی‌که سرویس Google Docs توسط شرکت گوگل معرفی شد، اکثر کارشناسان بر این تصور بودند که این شرکت برای آنکه به مایکروسافت بگوید که گوگل هم در زمنیه نرم‌افزارهای اداری فعالیتی دارد، این سرویس را راه‌اندازی کرده است. اما غافل از آنکه این سرویس، اکنون به یک رقیب جدی برای مجموعه MS- Office تبدیل شده است. تصور آنکه کاربران امروزی نرم‌افزارهایی چون MS-Word و MS- Excel را با مجموعه Google Docs عوض کنند، کمی سخت است. اما امکان دارد در آینده نزدیک با ارائه یک مجموعه نرم‌افزاری توسط گوگل، شرکت مایکروسافت بیش از این تهدید شود.

سرویس Google Docs به کاربران خود این امکان را می‌دهد در منزل، محل کار و هر نقطه دیگر از دنیا بر روی یک سند کار کند بدون آنکه لازم باشد آن را از نقطه به نقطه دیگر حمل کند و یا از طریق پست الکترونیکی ارسال کند. در صورتی‌‌ که از این سرویس استفاده می‌کنید می‌توانید در هنگامیکه به شبکه اینترنت متصل نیستید. اسناد و فایل‌های خود را تحت نرم‌افزارهای Word و Excel باز کرده و در آنها تغییر بوجود آورند و سپس مجددا آنها را به محیط نرم‌افزار آنلاین Google Docs ارسال کنند.

پر مخاطب‌ترین سایت‌ها در چند ماه اخیر

فقط چند کلیک

یکی دیگر از سایت‌های پرطرفدار در شبکه اینترنت، سرویس نرم‌افزاری Zoho Creator  است. برنامه کربردی Zoho Creator به راحتی برای  کاربر یک بانک اطلاعاتی فعال تهیه و آماده اجرا می‌کند. بر خلاف بسیاری از پردازشگرهای کلمه، کاربردی این سرویس بسیار ساده است و این  موضوع روی افزایش تعداد مخاطبین آن نیز بسیار تاثیر گذاشته است.

به وسیله نرم‌افزار آنلاین Zoho Creator کاربر می‌تواند به راحتی ابزارهای مورد استفاده در تهیه یک بانک اطلاعاتی نظیر جداول، نوار ابزارهای پایین افتادنی، جعبه‌های متنی و ... را طراحی و به فرم اصلی خود اضافه کند. از این سرویس می‌توان برای طراحی بانک‌های اطلاعاتی ساده و همچنین پیچیده استفاده کرد و در هر دو حالت نتیجه ایده‌آلی را دریافت خواهید کرد.

منبع: هفته نامه کلیک

مطالب مرتبط:

15ریش سفید دنیای وب !

کیبورد فارسی ویژه iGoogle

دسته بندی ایمیل‌ها در Gmail

پر بیننده‌ترین صفحات "ویكی پدیا" معرفی شدند