تبیان، دستیار زندگی
با پیشرفت روز افزون علم، محصولات جدیدتر آرایشی به بازار خواهند آمد و به دنبال آن توصیه‌های جدیدتری بازگو خواهد شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می‌ توان پوستی زیبا داشت

با پیشرفت روز افزون علم، محصولات جدیدتر آرایشی به بازار خواهند آمد و به دنبال آن توصیه‌های جدیدتری بازگو خواهد شد. بنابراین ارائه نظریه‌ای واحد برای بهبود و محافظت پوست بسیار مشکل است.

شستن صورت با صابون

یک برنامه مناسب برای بهبود و محافظت پوست بسیار مشکل است. یک برنامه مناسب برای بهبود پوست خانم‌ها استفاده از محصولات مناسب و پیروی منظم از اصول روزانه است.

ابتدا بهتر است که برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و روش زندگی‌تان را تغییر دهید، چون این دو عامل در سلامت پوست بسیار مهم هستند. این روزها اغلب افراد غذاهای کنسرو شده و غیر مغذی استفاده می‌ کنند و وضعیت پوستشان برایشان مهم نیست. فراموش نکنید که مصرف سبزی و میوه، هنوز جزو بهترین راهکارها محسوب می‌ شوند.

به یاد داشته باشید که از غذاهای مقوی استفاده کنید. متخصصان معتقدند که روزی 8 لیوان آب بنوشید، چون این روش انعطاف پوست را افزایش می دهد و آن را نرم می ‌کند. در ضمن به جای آب، از کافئین(قهوه و چای) استفاده نکنید، چون این ماده آب بدن را کم می ‌کند. باید دقت کنید آبی را که می‌ نوشید مستقیماً از شیر آب تهیه نمایید و از سالم بودن آن مطمئن باشید و یا بهتر است از آب معدنی استفاده کنید. نوشیدن آب در فواصل روز را به صورت عادت برای خود درآورید.

نسبت به مواد آرایشی مصرفی خود حساس باشید. سعی نمایید دو بار در ماه با مواد شوینده ملایم (مثل شامپوی بچه) شانه‌ها و دستمال‌های آرایشی پوست خود را بشویید، چون در غیر این صورت حامل انواع میکروب و باکتری‌ها خواهند بود.

سعی کنید با مراقبت‌های مکرر، مانع نفوذ آلودگی محیط اطراف، به پوستتان شوید. شما می ‌توانید کار را با یک مرطوب کننده مناسب انجام دهید. قبل از تهیه این مواد به برچسب پشت آن دقت نمایید و مطمئن شوید که حاوی ویتامین A، C و E هستند، چون این مواد مانع نفوذ آلودگی می‌ شوند.

از یک برنامه ورزشی مناسب پیروی کنید. ورزش‌های ائروبیک (هوازی) پوست را جوان و شاداب می‌ کنند و جریان خون را در این ناحیه افزایش می ‌دهند.

در ضمن، عرق بدن باعث تحریک تولید ماده‌ای به نام "سبوم "(sebum) می ‌شود که خود در ایجاد رطوبت طبیعی پوست مؤثر است.

یکی از متخصصان پوست توصیه می ‌کند:

"نصف یک لیمو ترش را در یک فنجان ماست معمولی بریزید. این ترکیب را در یخچال نگه داری کنید و به عنوان کرم قبل از خواب شب مصرف نمایید. در ضمن می‌توانید پس از 5 دقیقه از مصرف این ماده، از یک کرم مرطوب کننده مناسب هم استفاده کنید. اگر به طور مداوم و به مدت 3 تا 4 هفته این کار را انجام دهید پوستتان نرم تر شده و طراوت و درخشندگی خود را مجدداً پیدا می ‌کند."

به طور جدی با اضطراب و تنش مقابله نمایید. اغلب جوش‌های پوستی در اثر نگرانی ایجاد می ‌شوند. در ضمن بیماری‌های مزمن ‌پوستی با تنش، تشدید می‌ شوند.

بهتر است زمانی را به خود اختصاص دهید و به تفکر عمیق یا عبادت بپردازید تا آرام شوید. به علاوه، از میزان کافی خوابتان آگاه باشید.

برای جلوگیری از پف دور چشم و صورت بهتر است که به پشت بخوابید تا مایعات زیر ‌پوستی در این قسمت تجمع نکنند.

برای جلوگیری از انتقال چربی موها به پوست بهتر است که قبل از خواب، از پیشانی بندهای مناسب استفاده کنید.

دقت نمایید که اضطراب زیاد، نه تنها به پوستتان آسیب می ‌رساند، بلکه سلامتی عمومی بدنتان را نیز تهدید می ‌کند.

مترجم : گلناز میکانیلیان

*مطالب مرتبط:

بهترین رژیم غذایی برای پوست شما 

از محصولات آرایشی مجوزدار استفاده كنید

انواع مواد آرایشی

محلول گیاهی پاک‌کننده صورت

مواد تمیز کننده پوست و مو

از پوست خود چگونه محافظت کنیم؟

بهداشت و زیبایی پوست و مو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.