تبیان، دستیار زندگی
كار عملی 9 «چگونه یك فایل را چاپ كنیم» در بخش 1 «استفاده از امكانات معمول آفیس‌» اصول اساسی چاپ كردن فایل های آفیس را مطرح كرد. با این حال، برخی پروژه‌های ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك پاكت چاپ كنیم

كار عملی 9 «چگونه یك فایل را چاپ كنیم» در بخش 1 «استفاده از امكانات معمول آفیس‌» اصول اساسی چاپ كردن فایل های آفیس را مطرح كرد. با این حال، برخی پروژه‌های Word كه با آنها كار خواهید كرد نیاز به چاپ های خاصی دارند مانند چاپ پاكت. وقتی كه در Word ، نامه می‌نویسید می توانید برای آن پاكت هم ایجاد كنید. از كادر محاوره‌ای Envelopes and Labels برای وارد كردن آدرس استفاده كنید و یكی از انواع اندازه پاكت ها را انتخاب كنید تا بتوانید پاكت های خود را با شیوه چاپ كنید.

كادر محاوره ای را باز كنید

اگر نامه ای نوشته اید كه می خواهید آدرس آن را روی پاكت چاپ كنید، سند مربوطه را باز كنید. اگر این سند، حاوی آدرس نباشد، نگران نباشید. می توانید امكان پاكت را از هر سندی باز كنید و یك پاكت فوری ایجاد كنید. از منوی Tools ، گزینه Letters and Mailings و بعد گزینه Envelopes and Labels را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Envelopes and Labels باز شود.

برگه Envelopes را انتخاب كنید

روی برگه Envelopes كلیك كنید. اگر لازم باشد، آدرس گیرنده و آدرس فرستنده را در كادرهای متنی مربوط تایپ كنید. اگر این امكان را به همراه فایل نامه به كار ببرید،Word آدرس‌هایی كه در سند نامه تایپ كردید را بكار می‌برد.

Envelopes Options را باز كنید

برای انتخاب اندازه پاكتی متفاوت با اندازه پیش فرض، روی دكمه Options كلیك كنید تا كادر محاوره ای Envelopes Options باز شود.

اندازه پاكت را انتخاب كنید

اندازه پاكت را از لیست Envelopes Size انتخاب كنید

Envelopes Options را ببندید

همچنین می توانید فونت آدرس‌ها را تغییر دهید و فضای بین آدرس ها و لبه های پاكت را كنترل كنید. بعد از اینكه گزینه های لازم را تنظیم كردید روی Okكلیك كنید تا به كادر محاوره ای Envelopes and Labels برگردید.

چاپ كنید

برای چاپ پاكت، روی دكمه Print كلیك كنید. مطمئن شوید كه پاكت را بدرستی در چاپگر قرار داده باشید. بسته به تنظیمات چاپگر، قسمت Feed دركادر محاوره ای به شما می‌گوید كه چگونه پاكت را در چاپگر وارد كنید.


* توجه*

حذف آدرس فرستنده

اگر از قبل پاكت هایی كه آدرس فرستنده یا آرم شركت دارند را چاپ كرده اید Omit در كادر محاوره ای Envelopes and Labels را فعال كنید.


اضافه كردن پاكت به سند

برای اضافه كردن شیوه و محتویات پاكت به سند و ذخیره كردن آنها برای استفاده های بعدی، روی دكمه Add to Document در كادر محاوره ای Envelopes and Labels كلیك كنید.