تبیان، دستیار زندگی
شیوه، مجموعه‌ای از فرمت‌دهی‌هاست كه به آن یك اسم اختصاص داده شده و ذخیره شده است. برای مثال، ممكن است گزارشی داشته باشید كه برای عنوان‌ها از فرمت خاصی استفاده می‌كند. بجای اینكه این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از شیوه‌ها (Style) استفاده كنیم

شیوه، مجموعه‌ای از فرمت‌دهی‌هاست كه به آن یك اسم اختصاص داده شده و ذخیره شده است. برای مثال، ممكن است گزارشی داشته باشید كه برای عنوان‌ها از فرمت خاصی استفاده می‌كند. به جای اینكه این فرمت را برای تك‌تك عنوان‌ها بكار برید، می‌توانید این فرمت را به یك شیوه اختصاص دهید. و هر وقت كه به آن نیاز دارید سریعاً از این شیوه استفاده كنید. Word چند شیوه از پیش تعریف شده دارد ولی به آسانی می‌توانید یك شیوه ایجاد كنید و بارها و بارها از آن استفاده كنید.

متن را فرمت‌دهی كنید

متن را بصورتی كه می‌خواهید فرمت‌دهی كنید. می‌توانید از هر فرمان فرمت‌دهی مانند فرمت‌دهی كاراكتر، پاراگراف و صفحه استفاده كنید. بعد این متن را انتخاب كنید یا در متن فرمت‌دهی شده كلیك كنید.

از لیست Style استفاده كنید

درون لیست Style در نوار ابزار Formatting كلیك كنید. برای شیوه جدید، یك اسم تایپ كنید. مراقب باشید كه از اسم‌های موجود استفاده نكنید. Enter را بزنید. این شیوه به لیست اضافه می‌شود و آماده است. در این مثال، اسم این شیوه را Paragraph Title گذاشتیم.

شیوه را به یك متن اختصاص ‌دهید

برای اختصاص دادن این شیوه جدید به یك متن دیگر، ابتدا آن متن را انتخاب كنید.

لیست Style را باز كنید

روی فلش لیست Style كلیك كنید و شیوه‌ای كه می‌خواهید را از این لیست انتخاب كنید. شیوه انتخاب شده بلافاصله روی متن انتخاب شده اعمال می‌شود. می‌توانید این شیوه را روی متن‌های دیگر هم بكار برید.

برای این شیوه، میان‌بر كلیدی ایجاد كنید

یك راه آسان برای اعمال كردن شیوه روی یك متن، اختصاص دادن یك تركیب كلیدی به آن است. از منوی Format، گزینه Style را انتخاب كنید تا كادر وظیفه Style and Formatting باز شود. شیوه‌ای كه می‌خواهید برای آن میان‌بر ایجاد كنید را انتخاب كنید، روی فلش لیست Style كلیك كنید و گزینه Modify را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Modify Style باز می‌شود.

كلید میان‌بر را اضافه كنید

روی دكمه Format كلیك كنید وShortcut Key را انتخاب كنید. در كادر متنی Press new Shortcut Key یك تركیب كلیدی وارد كنید. برای مثال، برای اختصاص دادن چهار كلید C trl، Shift، P و T به شیوه Paragraph Title كه در مراحل 1 تا 4 ایجاد كردید،Ctrl + Shift + P + T را بفشارید. اگر این تركیب كلیدی، قبلاً توسط یك قابلیت دیگر استفاده شده باشد، كادر محاوره‌ای به شما اطلاع می‌دهد و می‌توانید تركیب دیگری را امتحان كنید. وقتی كه تركیب لازم را وارد كردید، روی Assign كلیك كنید و كادرهای محاوره‌ای باز را ببندید. برای اعمال كردن این شیوه، متنی را انتخاب كنید و Ctrl + Shift + P + T را بفشارید.


 *توجه*

استفاده از كادر وظیفه Style

یك راه دیگر برای اختصاص دادن شیوه، استفاده از كادر وظیفه Styles and Formatting است. برای باز كردن این كادر وظیفه، از منوی Fomat، گزینه Style را انتخاب كنید یا روی دكمه Styles and Formatting در نوار ابزار Formatting كلیك كنید. از طریق این كادر وظیفه می‌توانید یك شیوه و فرمت جدید انتخاب كنید.