تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برزیل تنها نامزد برگزاری جام جهانی 2014 را رسما به عنوان ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برزیل میزبان جام جهانی 2014

برزیل میزبان جام جهانی 2014

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برزیل تنها نامزد برگزاری جام جهانی 2014 را رسما به عنوان میزبان این رقابتها معرفی کرد.

در نشست روزسه شنبه کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال که در شهر زوریخ برگزار شد، برزیل پیشنهاد میزبانی خود را در حضور رئیس جمهور این کشور به فیفا ارائه کرد که مورد پذیرش اعضای کمیته اجرایی قرار گرفت .

برزیل قهرمانی پنج دوره مسابقات جام جهانی پیش از این در سال 1950 نیز میزبانی جام جهانی را عهده دار شده بود و از این نظر پس از مکزیک، فرانسه، آلمان غربی و ایتالیا قرار دارد .

کشور برزیل دارای 18 ورزشگاه غول پیکر با گنجایش بیش از 40 هزارنفراست وشکست 2-1 این تیم درفینال جام جهانی 1950 در ورزشگاه ریودو ژانیرو مقابل اروگوئه و درمقابل دیدگان بیش از 199 هزارنفر یک رکورد تکرار نشدنی در تعداد تماشاگران یک مسابقه فوتبال به شمار می رود.  رئیس فیفا ضمن ابراز خرسندی از میزبانی جام جهانی توسط برزیل گفت: وظیفه‌ آسانی نداشتیم. انتخاب میزبان جام جهانی 2014 و كشوری كه تمام تجهیزات را در اختیار داشته باشد برای ما بسیار دشوار بود. ما تنها یك گزینه داشتیم و برزیل را به عنوان میزبان انتخاب كردیم. ما در مدت بررسی شرایط برزیل دریافتیم كه برگزاری جام جهانی، شرایط اجتماعی و تاثیرات فرهنگی زیادی در برزیل خواهد داشت.

وی گفت: برزیل كشوری است كه با بهترین بازیكنان، بهترین فوتبال را ارایه می‌دهد و آنها تا به حال پنج دوره قهرمان شده‌اند. بسیار خوشحال هستم كه برزیل را به عنوان میزبان جام جهانی معرفی می‌كنم. برگزاری جام جهانی وظیفه‌ مهمی است اما من اطمینان دارم كه برزیل می‌تواند جام جهانی را به خوبی برگزار كند.

بلاتر همچنین ضمن ابراز خرسندی از میزبانی جام جهانی توسط برزیل گفت: برزیل بیش از یک کشور بلکه یک قاره کوچک است و انتخاب این کشور من را تحت تاثیر قرار داد.

بازرسان فیفا پس از بازدید از ورزشگاههای برزیل برآورد کردند برای بازسازی ورزشگاههای این کشور به بیش ازیک میلیارد دلارنیاز است.

میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا نیز با بیان اینکه یوفا از انتخاب برزیل برای میزبانی جام جهانی استقبال کرده بود گفت : برزیل حق بسیاری برگردن فوتبال دارد و بزرگترین کشور فوتبال دوست دنیاست که در دنیا طرفداران بسیاری دارد و میزبانی این کشور علاقمندان فوتبال را خوشحال می کند.

جالب است بدانید پائولو کوئیلهو نویسنده مشهور برزیلی، روماریو ستاره پیشیین این تیم که عنوان برترین گلزن باشگاهی جهان را در اختیار دارد، به همراه لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس فدراسیون فوتبال برزیل و دونگا سرمربی برزیل در این مراسم حضور داشتند و برای کسب میزبانی برزیل تلاش کردند.

همچنین در این مراسم از طرف فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) کشور آلمان به عنوان میزبان جام جهانی زنان در سال 2011 انتخاب شده است.