تبیان، دستیار زندگی
اگر چند فرمت كاراكتری (مانندفونت، اندازه فونت و فونت (bold،italic و underline)) را روی یك بلاك از متن در سند اعمال كرده اید و بعد بخواهید همین فرمت دهی را روی یك بلاك دیگر ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه فرمت دهی متن را كپی كنیم

اگر چند فرمت كاراكتری (مانندفونت، اندازه فونت و فونت (bold،italic و underline)) را روی یك بلاك از متن در سند اعمال كرده اید و بعد بخواهید همین فرمت دهی را روی یك بلاك دیگر از متن اعمال كنید، لازم نیست كه این فرمت ها را تك تك روی محل جدید اعمال كنید. بلكه، می توانید از دكمه Format Painter برای كپی كردن آن فرمت ها از بلاك اصلی به بلاك جدید استفاده كنید.


متن را انتخاب كنید

متنی كه فرمت دهی مورد نظر شما در آن اعمال شده است (كاراكتر، كلمه، پاراگراف، عنوان و….) را انتخاب كنید.

Format Painter را انتخاب كنید

روی دكمه Format Painter در نوار ابزار Standard كلیك كنید.

اشاره‌گر ماوس تغییر می‌كند

اشاره گر ماوس به صورت یك قلم مو در می آید.

برای كپی كردن فرمت دهی، بكشید (drag) كنید

اشاره گر قلم مو را روی متنی كه می خواهید فرمت كپی شده روی آن اعمال شود بكشید.

فرمت دهی اعمال می شود

دكمه ماوس را رها كنید. فرمت دهی مورد نظر روی بلاك متن اعمال می شود. (خارج از این متن كلیك كنید تا متن از حالت انتخاب خارج شود).


توجه*

اعمال كردن فرمت دهی روی چندین بلاك

برای اعمال كردن یك فرمت دهی روی چندین بلاك متن، روی دكمه Format Painter دابل كلیك كنید. Format Painter ، بصورت فعال باقی می ماند تا بتوانید همین فرمت دهی را چندین بار اعمال كنید. برای مثال، می توانید یك فرمت را روی تمام عنوان ها در سندی كه در اینجا نشان داده شده است اعمال كنید. وقتی كه كارتان به پایان رسید، دوباره روی دكمه Format Painter كلیك كنید تا آن را غیر فعال كنید.


یك روش دیگر

یك راه دیگر برای كپی كردن فرمت دهی، استفاده از فرمان Repeat است. با استفاده از كادر محاوره ای Font ، فرمت دهی را روی متن انتخاب شده اعمال كنید (با استفاده از این كادر محاوره ای، می توانید چندین خصوصیت فرمت دهی را بصورت یكجا اعمال كنید) وروی Ok كلیك كنید. برای اعمال كردن همین فرمت دهی به یك بلاك متن دیگر، لازم نیست كه دوباره كادر محاوره ای Font را باز كنید. فقط كافی است متنی كه می خواهید فرمت دهی را روی آن كپی كنید انتخاب كنید و از منوی Edit ، گزینه Repeat Font Formatting را انتخاب كنید تا آن فرمت دهی روی متن جدید اعمال شود (این روش فقط وقتی كار می كند كه كار قبلی شما، اختصاص دادن فرمت دهی باشد.)


استفاده از Auto Format

دوست ندارید كه خودتان فرمت دهی را انجام دهید؟ اگر اینگونه است از قابلیت Auto Format در Word برای فرمت دهی سندها بصورت خودكار استفاده كنید. برای این كار، از منوی Format ، گزینه Auto Format را انتخاب كنید و در كادر محاوره ای Auto Format ، نوع سندی كه می‌خواهید ایجاد كنید را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید.