تبیان، دستیار زندگی
Word، چندین راه برای مشاهده سند در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید از ابزار Zoom برای مشاهده جزئیات سند استفاده كنید یا به داخل زوم كنید تا دید كوچكی از سند داشته ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از دیدهای Word استفاده كنیم

Word، چندین راه برای مشاهده سند در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید از ابزار Zoom برای مشاهده جزئیات سند استفاده كنید یا به داخل زوم كنید تا دید كوچكی از سند داشته باشید. همچنین با استفاده از چهار گزینه اصلی در مورد دیدها، روشی كه یك صفحه از سند را مشاهده می‌كنید تغییر دهید: از دید Normal برای مشاهده فقط ناحیه متنی صفحه استفاده كنید. هیچ عنصر گرافیكی یا ویژه‌ای ظاهر نمی‌شود. برای مشاهده اشكال گرافیكی، حاشیه صفحه و عناصری مانند Header و Footer از دید Print Layout استفاده كنید. از دید Outline برای ایجاد و حفظ سطوح طرح در سند استفاده كنید. دید Web Layout ، اسم خود را از صفحات وب گرفته است و به شما امكان می‌دهد تا از پهنای كامل سند صفحه وب استفاده كنید.


از ابزارهای Zoom استفاده كنید

سریع‌ترین راه برای مشاهده سند، استفاده از كنترل Zoom روی نوار ابزار Standard است. روی فلش لیست كلیك كنید تا لیستی از درصدهای زوم ظاهر شود. برای زوم كردن، یك درصد (مانند % 7 5 یا % 150) انتخاب كنید.


دید را ارزیابی كنید

Word، دید شما از سند را بسته به انتخابی كه در مرحله 1 انجام دادید (در اینجا % 150)، زوم می‌كند.


كادر محاوره‌ای Zoom را باز كنید

برای مشخص كردن درصد دقیق زوم، از منوی View، گزینه Zoom را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Zoom باز می‌شود.

درصد زوم را مشخص كنید

در كادر محاوره‌ای Zoom، می‌توانید درصد دقیق زوم را در كادر Percent وارد كنید (مثلاً %50). قسمت Preview به شما نشان می‌دهد كه متن زوم شده چگونه خواهد شد. روی Ok كلیك كنید تا دید جدید اعمال شود.

استفاده از دكمه‌های دید

برای سوئیچ كردن بین دیدهای Normal، Web Layout ، Print Layout، Outline از دكمه‌های دید در گوشه سمت چپ و پائین پنجره Word استفاده كنید. با استفاده از گزینه‌های منوی View هم می‌توانید دیدهای صفحه را تغییر دهید.


دید را تغییر دهید

اگر در مرحله 5، روی دكمه دید Print Layout كلیك كرده باشید، Word، سند را بصورتی كه چاپ می‌شود نشان می‌دهد. اكثر كاربران برای كار با صفحات سند و مشاهده آنها از دیدهای Normal و Print Layout استفاده می‌كنند. برای تغییر مجدد دید، روی دكمه دیدی كه می‌خواهید كلیك كنید.


*توجه*

استفاده از دید Outline

دید Outline توگذاری شده است تا به شما كمك كند تا ساختار طرح خود را تغییر دهید. در این دید با كشیدن و رها كردن می‌توانید عنوان‌ها (و هر متنی یا زیرعنوانی كه در خود دارند) را جابجا كنید. با كلیك كردن روی دكمه‌های مربوطه می‌توانید سطوح عنوان‌ها را پنهان و ظاهر كنید. همچنین در این دید می‌توانید شیوه عنوان یا سطح طرح كلی را در مورد عنوان‌ها اعمال كنید.


دستیابی به فضای كاری بیشتر

برای بدست آوردن فضای كاری بیشتر در یك سند Word، می‌توانید عناصری مانند Task Pane را ببندید. از منوی View، گزینه Task Pane یا Ruler را از حالت انتخاب در‌ آورید. می‌توانید از فلش‌های اسكرول بار افقی و عمودی برای حركت كردن در سندهای بزرگ‌تر استفاده كنید. برای حركت كردن صفحه به صفحه و در سند، از دكمه‌های Previous Page و Next Page استفاده كنید.