تبیان، دستیار زندگی
دارنده مدال طلای مسابقات المپیك 2004 آتن گفت: مسابقات انتخابی برای شركت در مسابقات كسب سهمیه‌ی .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعی: مسوولیت بزرگی را پذیرفتم

ساعی: مسوولیت بزرگی را پذیرفتم

دارنده مدال طلای مسابقات المپیك 2004 آتن گفت: مسابقات انتخابی برای شركت در مسابقات كسب سهمیه‌ی المپیك در ویتنام، مبارزات سنگینی بود و تقریبا تمامی نفرات حاضر در اردو، در یك سطح قرار داشتند.

هادی ساعی با بیان این اظهار كرد: با شركت در مسابقه انتخابی و كسب مجوز اعزام به مسابقات آسیایی ویتنام، در اصل مسوولیت بزرگی را پذیرفتم و شاید اگر ملی‌پوش دیگری در شرایط من بود این مسوولیت را نمی‌پذیرفت. ولی من همچنان با اراده و انگیزه‌ی بالا در مسابقات شركت كردم و به كسب سهمیه می‌اندیشم.

وی خاطرنشان كرد: در مسابقه با بی‌باك انصافا تصور نمی‌كردم تا این حد كار دشواری در پیش داشته باشم. پس از مصدومیت وی نیز ناراحت بودم و اعصابم به هم ریخت. در مسابقه با روح‌الله طالبی نیز وی به خوبی بازی كرد اما، من با اتخاذ استراتژی مناسب توانستم 2 امتیازی كه از حریف عقب بودم را جبران كنم و با حوصله در راند طلایی، مسابقه را به سود خود به پایان رساندم.

ساعی تصریح كرد: همواره همه‌ی موفقیت‌ها را با سختی به دست آورده‌ام و حال كه نتیجه گرفته‌ام تلاش خواهم كرد تا بتوانم در ادامه‌ی كار نیز بهترین نتایج ممكن را كسب كنم. نكته‌ی جالب این‌جاست كه پیش از مسابقه با بی‌باك به تكرار تاریخ پس از چهار سال فكر می‌كردم و این‌كه پیش از مسابقات المپیك آتن در شرایط مشابه با بی‌باك مسابقه دادم و اتفاقا در آن مقطع نیز بی‌باك به دلیل مصدومیت نتوانست مسابقه را ادامه دهد.

كاپیتان تیم ملی تكواندو با تاكید بر این‌كه پس از پایان انتخابی، از مربیان درخواست كرده است تا در صورت وجود تكواندوكایی برتر از وی، آن تكواندوكا گزینش شود، گفت: اعتقاد دارم اگر از نظر مربیان حتی یوسف كرمی كه در انتخابی هم شركت نكرد می‌توانست بهتر از من باشد اصلا اشكالی ندارد تا وی مورد نظر مربیان قرار بگیرد. من حتی از تكواندوكاهای اوزان بالاتر به دلیل حضور در وزن مسابقاتی آنها عذرخواهی كردم. گرچه همان‌طور كه قبلا نیز گفته‌ام هرگز در این وزن غریبه نبوده و بیش از یكصد مسابقه‌ی بدون شكست را در وزن ششم لیگ انجام داده‌ام.

ساعی با اشاره به این‌كه در فاصله‌ی یك ماه باقی‌مانده تا اعزام به هوشی‌مینه با برنامه‌ی مناسب، وزن خود را تا حدودی افزایش خواهد داد، درباره‌ی مسابقه با حریفی مانند طالبی به ایسنا گفت: در مبارزه با تكواندوكایی مانند بی‌باك راحت‌تر از حریفانی مانند طالبی هستم؛ زیرا سیستم بازی این نوع حریفان بسته است و به همین دلیل طوری برنامه‌ریزی كرده‌ام كه پس از انتخابی المپیك، بیشتر با این نوع حریفان مسابقات تمرینی داشته باشم.

سفیر صلح و دوستی ایران در یونسكو و هم‌چنین عضو كمیسیون ورزشكاران فدراسیون جهانی تكواندو، درباره‌ی انتخاب یك خواننده به عنوان سفیر حسن نیت WTF تصریح كرد: تصور نمی‌كنم این تصمیم فدراسیون جهانی چندان درست باشد، زیرا در تكواندوی جهان قهرمانان بزرگی داریم كه می‌توانستند به این سمت منصوب شوند. علاوه بر این برخلاف رشته‌هایی مانند فول‌كنتاكت كه قهرمانان آنها در فیلم‌های مختلف رزمی حضور دارند، فدراسیون جهانی روی قهرمانان خود سرمایه‌گذاری نمی‌كند و هرگز فیلمی درباره‌ی تكواندو با حضور قهرمانان این رشته تهیه نشده است.