تبیان، دستیار زندگی
تاریخی ارگ بم در یك نگاه به صورت نمادین و برای بازسازی شهر بم بلیت های دیدار از ارگ بم فروخته می شود بلیت دیدار از ارگ تاریخی بم در همه موزه های ایران فروخته و درآمد حاصل از آن، برای بازسازی این شهر هزینه خواهد شد. سید احمد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 22دیماه 1382

پیشینه تاریخی ارگ بم در یك نگاه

به صورت نمادین و برای بازسازی شهر بم

بلیت های دیدار از ارگ بم فروخته می شود

بلیت دیدار از ارگ تاریخی بم در همه موزه های ایران فروخته و درآمد حاصل از آن، برای بازسازی این شهر هزینه خواهد شد.

سید احمد طباطبایی معاون معرفی و آموزش سازمان میراث فرهنگی در جمع اعضای كمیته ملی موزه های ایران گفت: برای جلب مشاركت مردمی برای ارگ ویران شده بم، بلیت های دیدار از بزرگترین شهر خشتی جهان به صورت نمادین، فروخته خواهد شد.

طباطبایی كه در جمع اعضای شاخه ایكروم ایران در كاخ گلستان سخن می گفت، از نمایش دوره ای فیلم های مستند ارگ بم در موزه های ایران و نیز برگزاری نمایشگاه عكس های واقعه فجیع بم خبر داد.

وی افزود: این نمایشگاه ها با همكاری انجمن عكاسان، مطبوعات و انجمن مستندسازان برگزار خواهد شد كه ما از انجمن مستندسازان كمك خواستیم تا فیلم های مستندی كه از قبل و بعد از حادثه در اختیار دارند را در جشنواره یادگاری های فرهنگی به نمایش درآورند.

در این نشست، «علی ادهمی میرحسینی» عضو هیات اجرای كمیته ملی موزه های ایران(ایكوم)، از وجود آخرین تصاویر موجود از شهر قدیمی و ویران شده بم خبر داد و گفت: گروه سه نفره جغرافی دان، متشكل از یك امریكایی و دو اروپایی، روز قبل از زلزله، منطقه را عكس برداری كرده اند.

وی از اعضای ایكوم خواست تا آرشیو این گروه را برای تكمیل تصاویر موجود ارگ بم و بازسازی هر چه بهتر این مجموعه دریافت كنند. این گروه ایران را در روز پیش از زلزله ترك كردند.