تبیان، دستیار زندگی
رگذشت جهان پهلوان تختی برگزار شد؛ بـارش بـاران نتـوانست از حضـور مشتـاقـان تختـی بكـاهـد مردمان و جامعه‌ی ورزش، خصوصا كشتی در سی و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی، یاد و خاطره این اسطوره‌ی ورزش را در ابن بابویه تهران گرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سی‌ و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی برگزار شد؛

بـارش بـاران نتـوانست از حضـور مشتـاقـان تختـی بكـاهـد

مردمان و جامعه‌ی ورزش، خصوصا كشتی در سی و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی، یاد و خاطره این اسطوره‌ی ورزش را در ابن بابویه تهران گرامی‌داشتند و بر افزایش و احیای روحیه‌ی فتوت و جوانمردی در ورزش تاكید كردند.

به گزارش خبرنگار تبیان، در این مراسم كه از 9 صبح چهارشنبه با حضور شخصیت‌ها و قهرمانان حال و گذشته ورزش كشور با صدای ضرب و زنگ مرشد و دود اسپند آغاز شد، به رغم بارش باران بر شمار جمعیت مردم افزوده می‌شد تا علاقه‌مندی مردم به تختی كه «جوانمردی و فتوت» اصل فراموش نشدنی شخصی وی بوده است، آشكارتر از همیشه شود.

در این مراسم شخصیت‌های چون دكتر حسن غفوری فرد، مهندس مصطفی هاشمی طبا، محمدرضا طالقانی، خیرالله امیری (از دوستان و همدوره‌های تختی)، رضا سوخته‌سرایی و بابك تختی و .... به سخنرانی پرداختند و به توصیف رفتار، كردار و منش‌های پهلوانی تختی پرداختند.

سخنرانان این مراسم با اشاره به مردمی بودن تختی، دلیل زنده ماندن نام جهان پهلوان تختی پس از 36 سال را طرز برخورد وی با مردم و اعمال انسان دوستانه‌ای نظیر كمك به زلزله‌زدگان بوئین زهرا دانستند.

مهندس هاشمی طبا با اشاره به زلزله بم اظهارداشت كه تنها امروز سالگرد و یادواره‌ی تختی نیست بلكه از دو هفته گذشته كه مردم برای كمك به زلزله‌زدگان بم دست به كار شدند، ناخودآگاه یاد تختی زنده شد.

خیرالله امیری نیز به توصیف زندگی تختی پرداخت و بابك تختی كه بر سر مزار پدرش پاسخگوی استقبال مردم بود، طی سخنانی به زندگی اجتماعی تختی اشاره كرد و در پایان از حضور پرشور مردم در شرایط بد جوی قدردانی كرد.

در حاشیه این مراسم با برپایی نمایشگاهی از آلبوم‌های عكس تختی، دانش آموزان حاضر در مراسم به ارائه‌ی مقالات خود پرداختند و با حضور تعدادی از بازماندگان زلزله‌ی بوئین زهرا، برای همدردی و یاری زلزله‌زدگان بم كمك‌های نقدی و غیر نقدی شركت‌كنندگان جمع آوری شد.

لازم به ذكر است كه سایت تبیان با گرامی داشتن سالگرد درگذشت تختی ، در مزار تختی واقع در ابن باویه ، پوسترهایی را به منظور زنده نگه داشتن جوانمردی و یاد تختی میان حاضران توزیع نمود .