تبیان، دستیار زندگی
در هفته دهم لیگ برتر پرسپولیس و فرهاد كاظمى به سیصدمین امتیاز خود دست یافتند، ضمن آنكه شمار .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جذاب و خواندنی از لیگ هفتم

در هفته دهم لیگ برتر پرسپولیس و فرهاد كاظمى به سیصدمین امتیاز خود دست یافتند، ضمن آنكه شمار  گل هاى لیگ برتر نیز از رقم ۲۰۰ گذشت و ابومسلم نیز دویستمین گل لیگ برترى خود را به ثمر رساند. همچنین استقلال با به ثمر رساندن یك گل عنوان بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر را از آن خود كرد.

جذاب و خواندنی از لیگ هفتم

استقلال، گلزن ترین تیم لیگ برتر

تك گل میثم منیعى مقابل پگاه علاوه بر اینكه استقلال را پس از هفته ها به ۳ امتیاز رساند، ركورد بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر را نیز به نام استقلال كرد.در حال حاضر استقلال با ۲۶۴ گل، بیشترین گل را در تاریخ هفت ساله لیگ برتر به ثمر رسانده است و ركورد پاس را با ۲۶۳ گل پشت سر گذاشت. البته پرسپولیس با ۲۶۰ گل پشت سر استقلال قرار دارد و با توجه به قواى تهاجمى این تیم، طى چند هفته آینده این ركورد را از استقلال خواهد گرفت.

پرسپولیس ۳۰۰ امتیازى

سرخپوشان پایتخت با شكست استقلال اهواز به سیصدمین امتیاز خود در لیگ برتر دست یافتند و دومین تیم لیگ برتر شدند كه به این حد امتیاز رسیده اند. استقلال در فصل قبل اولین تیمى بود كه به ۳۰۰ امتیاز رسید و قبل از آغاز فصل جدید، ۲۲ امتیاز با پرسپولیس فاصله داشت كه در هفته دهم این اختلاف امتیاز به ۱۱ رسیده است. در حال حاضر استقلال ۳۱۳ امتیاز و پرسپولیس ۳۰۲ امتیاز از لیگ برتر در كارنامه خود دارند.

دویستمین گل ابومسلم

سومین گل ابومسلم مقابل ذوب آهن كه منجر به پیروزى این تیم نیز شد، دویستمین گل سیاه جامگان مشهدى در لیگ برتر بود. این گل توسط مصطفى شهركى به ثمر رسید. ابومسلم این تعداد گل را در طى ۱۷۸ بازى وارد دروازه حریفان كرده است كه در واقع میانگین ۱/۱ گل به ازاى هر بازى است كه بسیار كمتر از میانگین لیگ برتر مى باشد.

لیگ برتر ازمرز ۲۰۰ گل گذشت

در هفته دهم آمار گل هاى به ثمر رسیده در لیگ برتر فصل جارى از رقم ۲۰۰ گذشت. در ۸۷ بازى كه تاكنون انجام شده است، ۲۰۸ گل به ثمر رسیده است كه با میانگین ۳۹/۲ گل داراى معدلى بیش از كل ادوار لیگ برتر است. همچون گل شماره صد، دویستمین گل را نیز یك بازیكن از ابومسلم به ثمر رساند : داود دانش دوست. گل صدم را سید محمد حسینى مدافع ابومسلم در بازى مقابل نفت به ثمر رسانده بود.

جذاب و خواندنی از لیگ هفتم

هشتادمین پیروزى حرفه اى سرخپوشان

پیروزى پرسپولیس مقابل استقلال اهواز كه در دقایق پایانى حاصل شد، هشتادمین برد این تیم در لیگ برتر بود. اولین برد سرخپوشان در لیگ برتر در هفته دوم فصل ۸۰ مقابل تراكتورسازى تبریز رقم خورد و بیشترین تعداد برد این تیم نیز در فصل ۸۳ بود كه ۱۴ برد به دست آورد. پرسپولیس براى ثبت صدمین برد خود در لیگ برتر حداقل تا فصل آینده باید منتظر بماند!

برق ۲۰۰ امتیازى شد

برق شیراز كه بهترین روزهاى خود را در لیگ برتر سپرى مى كند، این هفته از مرز ۲۰۰ امتیاز گذشت. برق كه تا قبل از فصل جارى ۱۸۷ امتیاز از لیگ برتر كسب كرده بود، در هفته دهم مجموع امتیازات خود در این فصل را به ۱۴ و در كل تاریخ لیگ برتر به ۲۰۱ رساند. برق در لیگ برتر ۴۸ پیروزى و ۵۷ تساوى به دست آورده است.

اولین شكست درصدمین بازى

مس كرمان با شكست صبا باترى، جشن صدمین حضور این تیم در لیگ برتر را خراب كرد. صبا كه این هفته براى صدمین بار در لیگ برتر به میدان رفت، براى اولین بار در این فصل شكست را تجربه كرد. در ۱۰۰ بازى صبا در لیگ برتر ۳۲ برد، ۳۸ تساوى و ۳۰ شكست در كارنامه این تیم ثبت شده است.

كاظمى ۳۰۰ امتیازى شد

فرهاد كاظمى سرمربى فعلى مس كرمان با شكست صبا باترى مجموع امتیازات كارنامه مربیگرى خود درتاریخ لیگ را به ۳۰۲ رساند. كاظمى از سال ۷۴ مربیگرى را از بهمن آغاز كرد و پس از آن هدایت تیمهاى پاس، ابومسلم، سپاهان، پیكان و صبا باترى را برعهده داشته است. این مربى در ۲۰۹ بازى لیگ ۷۹ برد و ۶۵ شكست داشته است و ششمین مربى در تاریخ لیگ است كه از مرز ۳۰۰ امتیاز مى گذرد.

چهلمین اخراجى پرسپولیس

محمد نصرتى با كارت قرمزى كه مقابل استقلال اهواز دریافت كرد، چهلمین بازیكن تاریخ پرسپولیس شد كه در یك بازى لیگ اخراج شده است. در طول حضور پرسپولیس در لیگ، ۴۰ بازیكن این تیم ۵۷ كارت قرمز دریافت كرده اند كه در این میان على انصاریان مدافع اسبق سرخپوشان با دریافت ۴ كارت قرمز ركورددار است.