تبیان، دستیار زندگی
در دور مقدماتی رشته كامپوند مسابقات تیراندازی با كمان جایزه بزرگ ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کماندار ایرانی ركورد دنیا را شكست

کماندار ایرانی ركورد دنیا را شكست

در دور مقدماتی رشته كامپوند مسابقات تیراندازی با كمان جایزه بزرگ آسیا "مجید احمدی" كماندار شایسته ایران موفق شد با ركورد 358 امتیاز ركورد دنیا را كه از آن یك آمریكایی بود، بشكند.

در دور مقدماتی این رقابت‌ها كه در دو مرحله برگزار شد، در مرحله نخست مجید احمدی موفق شد با كسب امتیاز 358 امتیاز از 360 امتیاز ممكن، ركورد تازه‌ای در این بخش در دنیا از آن خود كند.

این كماندار در مرحله دوم نیز 353 امتیاز به دست آورد تا در مجموع دو مرحله به ركورد 711 امتیاز برسد. این امتیاز كماندار ایرانی، برابری كرد با ركورد "دیو كازین" كماندار آمریكایی كه پیش از این نیز موفق شده بود به ركورد 711 امتیاز برسد.

در این رقابت‌ها 60 ورزشكار از كشورهای اندونزی، چین تایپه، هنگ كنگ، هندوستان، ایران، گرجستان و تاجیكستان در دو رشته ریكرو و كامپوند مردان و زنان با یكدیگر به رقابت پرداختند.

در رشته كامپوند انفرادی مردان به ترتیب مجید احمدی با مجموع 711 امتیاز، رضا زمانی‌نژاد با 690 امتیاز و صنم از هندوستان با 683 امتیاز عنوان‌های اول تا سوم دور مقدماتی مسابقات را به خود اختصاص دادند.

در رشته كامپوند انفرادی بانوان، اكرم شعبانی با 677 امتیاز، سكینه قاسمپور با 674 امتیاز و بنرجی از هندوستان با 668 امتیاز به عنوان نفرات برتر دور مقدماتی رقابت‌ها معرفی شدند.

در رشته ریكرو انفرادی مردان، راهول با 681 امتیاز، منگال با 676 امتیاز و آدونا با 658 امتیاز هر سه از هندوستان به ترتیب عناوین اول تا سوم را كسب كردند.

در رشته ریكرو انفرادی زنان، خانم‌ها بومبایلا با 660 امتیاز و چكر با 646 امتیاز هر دو از هندوستان و خاتونا با 645 امتیاز از گرجستان مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

مرحله حذفی رقابت‌ها در دو بخش ریكرو و كامپوند مردان و زنان به صورت انفرادی از امروز در ورزشگاه پلی اكریل اصفهان برگزار خواهد شد.