تبیان، دستیار زندگی
عربستان سعودی به برپایی نمایشگاه «لایه‌های پنهان جنگ صدام علیه ایران» در كویت به شدت اعتراض كرده و خواستار جمع‌آوری این نمایشگاه شده است. دولت عربستان در نامه ای رسمی به كویت، از برگزاری نمایشگاهی با عنوان «لایه‌های پنهان جنگ صدام علیه ایران» در این
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض به نمایشگاه لایه های پنهان جنگ

لایه های پنهان جنگ

عربستان سعودی به برپایی نمایشگاه «لایه‌های پنهان جنگ صدام علیه ایران» در كویت به شدت اعتراض كرده و خواستار جمع‌آوری این نمایشگاه شده است.

دولت عربستان در نامه ای رسمی به كویت، از برگزاری نمایشگاهی با عنوان «لایه‌های پنهان جنگ صدام علیه ایران» در این كشور، به شدت انتقاد كرد.

بر اساس این گزارش، سفارت عربستان به وزارت امور خارجه كویت اعتراض كرده كه چرا در قلب یك كشور عربی، اقدام به برگزرای نمایشگاهی شده كه موجب تفرقه بین كشورهای عرب خواهد شد و در ادامه نیز از كویت خواسته شده نمایشگاه مذكور را جمع آوری كند.

در این نامه با استناد به گزارش وابسته نظامی دولت عربستان آمده است؛ یك كشور عربی نباید به تریبونی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود و با این امر سایر كشورها را زیر سئوال ببرد.

در همین رابطه چند روز پیش وابسته‌های نظامی روسیه و لهستان در كویت، پس از بازدید از این نمایشگاه، ضمن تایید دخالت 36 كشور در تجهیز ماشین جنگ افروزی صدام، اظهار كردند كه ایران به خوبی در برابر این توانایی های دفاعی مقاومت كرد.

نمایشگاه لایه‌های پنهان جنگ صدام علیه ایران كه در محل رایزینی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در كویت برگزار ‌شد، مورد استقبال فراوان كویتی‌ها و كشورهای همسایه قرار گرفته است در این نمایشگاه گوشه‌هایی از كمك‌های نظامی تسلیحاتی برخی كشورهای دنیا در جنگ نابرابر رژیم بعث عراق علیه ایران به نمایش درآمده است.

لایه های پنهان جنگ

عكس فهد و صدام حسین كه  در كنار كمكهای عربستان و عراق در این مجموعه به چاى رسیده و موجب خشم مقامات عربستان شده است

برپایی نمایشگاه لایه‌های پنهان جنگ در كویت و افشا شدن نقش بیش از 36 كشور جهان در همدستی با جنایات صدام علیه ملت‌های ایران و عراق به ویژه نقش پر رنگ فرانسه، انگلیس و آمریكا در این همكاری‌ها و شریك اصلی صدام در جنایات‌هایش باعث خشم سفارتخانه‌های این سه كشور در امیرنشین كویت نیز شده است و مسئولان این سفارتخانه‌ها از دولت كویت خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر این نمایشگاه را تعطیل كند.

ابوفاضل از روزنامه‌نگاران كویتی با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه به خوبی نشان می‌دهد كه آمریكا، انگلیس، فرانسه و شوروی سابق تا چه عمقی در جنایات صدام دست داشته‌اند.

وی افزود: مسئولان این سه سفارتخانه از دولت كویت خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر این نمایشگاه را تعطیل كنند و از سوی دیگر برخی از اعضای سفارتخانه‌های این سه قدرت غربی با توجه به نفوذ خود در كویت از مطبوعات این كشور خواستند تا از انعكاس اخبار و حواشی این نمایشگاه در جراید این كشور كوچك و ثروتمند حاشیه خلیج فارس به صورت جدی خودداری كنند.

گفتنی است به غیر از شهروندان كویتی وابستگان نظامی سفارتخانه‌های كشورهای مقیم در كویت نیز از این نمایشگاه استقبال گسترده‌ای كرده‌اند. بطوریكه شهروندان كویتی خواستار معرفی آنچه در این نمایشگاه دیده‌اند در قالب كتاب و لوح فشرده شدند.

وابسته نظامی سفارت لهستان در كویت كه یك سرهنگ ارتشی است در مورد این نمایشگاه گفت:من به شدت تحت تاثیر حقایق ارائه شده در این نمایشگاه قرار گرفتم.

وی تصریح كرد: همدستی با جنایات صدام در كشتار كودكان و زنان و تخریب شهرها و استفاده گسترده از سلاح‌های كشتار جمعی به ویژه سلاح‌های شیمیایی برای هر انسان شرافتمندی آزار دهنده است.

این مجموعه نمایشگاهی كه به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و به همت جمعی از راویان بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران تحقیق و طراحی شده است ،در چهل عنوان و به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی و به اشكال مختلف انتشار یافته است و اكنون در اختیار رایزنی‌ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در كویت قرار گرفته است.

برای مشاهده نمایشگاه مجازی لایه های پنهان جنگ اینجا را كلیك كنید:

منبع: سایت ساجد