تبیان، دستیار زندگی
برای آنكه وزن‌تان را كاهش دهید، به طور حتم باید كالری كمتری مصرف كنید و فعالیت بدنی‌تان را افزایش دهید. جالب است بدانید در این میان یك كلید جادویی هم وجود دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش جدید برای لاغر شدن دیابتی‌ها

دیابت

برای آنكه وزن‌تان را كاهش دهید، به طور حتم باید كالری كمتری مصرف كنید و فعالیت بدنی‌تان را افزایش دهید. جالب است بدانید در این میان یك كلید جادویی هم وجود دارد. طبق تحقیقی كه در مجله Diabetic Care به چاپ رسید، مشخص شد، زنان دیابتی كه می ‌خواهند وزن كم كنند، وقتی فرصت صحبت‌ كردن با شخص دومی را پیدا می ‌كنند، راحت ‌‌تر لاغر می ‌شوند. متخصصان به این ترتیب روش جدیدی ابداع كرده و نام آن را مكالمات انگیزشی گذاشته‌اند. در واقع طی یک گفتگو، مشاور سؤالاتی كاملاًً روشن درباره موانع و مسائل فرد چاق از او می ‌پرسد و هیجان و تمایل كم‌ كردن وزن را در او افزایش می‌ دهد.

محققان آركانزاس دانشگاه علوم پزشكی در آمریكا برای 217 زن مبتلا به دیابت نوع 2 كه از اضافه وزن رنج می ‌بردند، این موضوع را آزمایش كردند. تمامی این افراد، میزان كالری مصرفی خود را پایین آورده و به ‌طور مرتب ورزش كردند. نیمی از این زنان نیز هر دو یا سه ماه یك بار تمایل داشتند با یك مشاور صحبت كنند.

منبع: هفته نامه سلامت

*مطالب مرتبط:

مطالبی درمورد رژیم های لاغری و کاهش وزن

رژیم غذایى در بیماران دیابتى( قسمت دوم )

توصیه های کاربردی برای کاهش مصرف قند

توصیه هاى طلایى به مبتلایان دیابت

نکات مهم ورزش کردن برای دیابتی ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.