تبیان، دستیار زندگی
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه كه به منظور شركت در این اجلاس وارد تهران خواهد شد كیف هسته‌ای خود را به همراه دارد.نكته جالب در سفرهای پوتین به كشورها به همراه داشتن كیفی است كه مربوط به تاسیسات هسته ای و دفاعی روسیه است..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوتین با كیف هسته‌ای در تهران

ولادیمیر پوتین

رئیس جمهور روسیه در سفر خود به تهران طبق روال عادی سفرهای خود كیف هسته‌ایش را به همراه دارد.

به گزارش  فارس، دومین اجلاس سران كشورهای ساحلی دریای خزر سه‌شنبه با حضور سران پنج كشور ساحلی در تهران برگزار می‌شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه كه به منظور شركت در این اجلاس  وارد تهران خواهد شد كیف هسته‌ای خود را به همراه دارد.

این كیف ویژه را پوتین همواره حمل می‌كند. روز گذشته نیز یك هواپیمای روسی وسایل شخصی پوتین و هیئت همراه وی را به تهران آورد كه این وسایل در محل اسكان پوتین مستقر شد.

در كیف پوتین چیست؟

معمولا هیات های روسی كه به طور رسمی و با همراهی رییس جمهوری به كشوری سفر می كنند شامل 180 نفر می شود كه معمولا با 3 هواپیما سفر خود را انجام می دهند.

به گزارش عصر ایران در سفر به تهران نیز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه 180 نفر را به همراه دارد.

نكته جالب در سفرهای پوتین به كشورها به همراه داشتن كیفی است كه مربوط به تاسیسات هسته ای و دفاعی روسیه است.

از این كیف ها سه عدد یكی از در اختیار رییس جمهوری یكی وزیر دفاع و یكی دبیر شورای امنیت ملی قرار دارد.

هنگامی كه حمله ای به روسیه صورت گیرد این سه كیف باید توسط این سه فرد فعال شود و سیگنال برای بازشدن تاسیسات دفاعی روسیه بفرستد. در صورتی كه یكی از این افراد سیگنال خود را نفرستند سیستم عمل نمی كند.

پوتین به هرجای جهان كه سفر می كند این كیف را از خود دور نمی كند. این كیف به همراه خودرویی بزرگ است كه تاسیسات الكترونیكی مربوط به آن را حمل می كند و معمولا در سفرهای پوتین یك هواپیما به این خودرو و كیف مخصوص آن اختصاص دارد.

چند سال پیش كه پوتین قصد یك عمل جراحی را داشت جلسات متعددی برای این مساله گرفتند كه این كیف در زمان بی هوشی پوتین به دست چه مسوولی سپرده شود . پوتین بلافاصله پس از به هوش آمدن ابتدا كیف مخصوص خود را خواسته بود.

پوتین در سفر به تهران نیز این كیف و 180 نفر از دولتمردان كشورش را به همراه خود دارد.

تیم حفاظت پوتین برای بررسی محل اقامت وی و هیات همراه از یك هفته پیش در ایران به سر می برند تا اقدامات حفاظتی و امنیتی را انجام دهند.