تبیان، دستیار زندگی
هیات مدیره باشگاه ابومسلم خراسان در مورد وضعیت «خداداد عزیزی» سرمربی تیم فوتبال ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداداد دومین قربانی لیگ هفتم؟

خداداد دومین قربانی لیگ هفتم؟

هیات مدیره باشگاه ابومسلم خراسان در مورد وضعیت «خداداد عزیزی» سرمربی تیم فوتبال این باشگاه تصمیم می‌گیرد.

ناصر شفق مدیرعامل باشگاه ابومسلم پس از درگیری لفظی با خداداد عزیزی كه در پی شكست 3 بر 1 ابومسلم برابر پاس همدان اتفاق افتاد،‌ گفت: هیات مدیره باشگاه این هفته در مورد وضعیت خداداد عزیزی تصمیم گیری خواهد كرد.

شفق هم‌چنین گفت: به احتمال فراوان خداداد عزیزی در سمت رییس سازمان فوتبال باشگاه ابومسلم مشغول به كار خواهد شد.

شفق در خصوص درگیری بعد از بازی با خداداد عزیزی گفت: ما باید در آرامش مطلق در مورد این قضیه صحبت كنیم؛ شاید به خاطر باخت، «خداداد» عصبانی بود و نباید صحبت‌هایی را كه جای آن‌ها در رختكن نبود، در آن جا به میان می‌آورد.

وی افزود: ما نباید این طور به قضیه نگاه كنیم و دنبال مقصر بگردیم؛ احساس می‌كنم این دیدار مانند سایر بازی‌ها بود و تیم یا می‌برد و یا می‌بازد و ما باید در شرایط باخت تیم، عقلانی تصمیم بگیریم و علت باخت را در این هنگام دنبال نكنیم.

مدیرعامل ابومسلم خراسان افزود: «خداداد»، بازیكن ارزشمندی برای ما بوده است و وقتی سه بازی را باخت برخی گفتند كه باید تغییراتی انجام گیرد. من از «خداداد» حمایت كردم و به او اجازه فعالیت دادم و سعی می كنم باز هم از او حمایت كنم و در مورد برخورد انضباطی با خداداد عزیزی سعی می‌كنیم با آرامش در این مورد اظهارنظر كنیم و تصمیم بگیریم.

شفق همچنین درباره‌ی تیم پاس همدان گفت: پاس همدان خیلی خوب بازی كرد و با توجه به همتی كه این تیم داشت و نیز با وجود تلاش بازیكنان ابومسلم، توانست بازی را ببرد كه این برد را به پاس همدان تبریك می‌گویم.

ار سوی دیگر خداداد عزیزی در مورد اتفاقات بعد از بازی كه در رختكن برای وی رخ داد، گفت: آن قدر این صحنه بد بود كه خجالت می‌كشم در مورد آن صحبت كنم. من در زندگی‌ام وابسته به كسی نبودم. یك‌ و سال نیم است كه برای ابومسلم مجانی كار می‌كنم. تو این زمانه پسر برای پدرش مجانی كار نمی‌كند ‌اما، من به خاطر رفاقتی كه با مدیر عامل داشتم قبول كردم و دارم مجانی كار می‌كنم.

عزیزی مدعی شد كه او را مقابل اكبر میثاقیان قرار دادند، چون تنها كسی بوده كه می‌توانست رودرروی اكبر میثاقیان قرار گیرد تا او را از ابومسلم بیرون كنند.

سرمربی تیم ابومسلم ادامه داد: من همه‌ی این‌ها را می‌دانستم. ولی به خاطر رفاقتی كه با مدیر عامل داشتم پای همه چیز ایستادم، ‌پای بازیكنانم ایستادم و برای اولین بار به آن‌ها دروغ گفتم.

عزیزی با بیان این كه من در دورانی كه در فوتبال بودم حق و حقوق بازیكنانم را قبل از هر چیز می‌دادم، افزود: اگر یك روز حق و حقوق آن‌ها دیر می‌شد، با هر كسی درگیر می‌شدم، ولی امسال در مقابل تمام این‌ها سكوت كردم. آن هم به خاطر مدیر عامل تیم!

وی گفت: برخوردی كه در رختكن با من شد بسیار زننده بود. آن‌ها به من تهمت زدند و اولین تهمت آن‌ها این بود كه من دروغگو هستم. ولی نمی‌توانم این قضیه را بگویم، بگذارید این قضیه سرد شود.

عزیزی ادامه داد: در چند روز دیگری كه در تهرانم این قضیه را روشن می‌كنم. حالا امكان دارد حرف‌هایی از دهانم بیرون بیاید كه برای بعضی‌ها بسیار گران تمام شود.

عزیزی افزود: برای فوتبال این مملكت متاسفم كه افراد غیرفوتبالی برای كسی كه به قول صحبت‌های خودشان سرمایه و الگوی فوتبال این كشور است، در جلوی یك بازیكن یك تیم آن چنان برخورد زبانی و فیزیكی می‌كنند كه اسرای عراقی در زندان‌های عراق این كار را نمی‌كنند،‌ حتی در زندان‌های سودان نیز این طور برخورد نمی‌كنند!

وی گفت: به خاطر یك‌ و سال نیم رفاقتم و به خاطر یك و سال نیم زحمتی كه برای ابومسلم كشیدم،‌متاسفم. من خدمتم را انجام دادم و بازیكنان جوانی كه حالا در این تیم فیكس بازی می‌كنند را تربیت كردم. اگر بخواهم یك سری مسائل را بازگو كنم، فاتحه‌ی فوتبال مشهد و ایران را باید خواند.

یک اتفاق عجیب

در دقیقه‌ 80 دیدار تیم های پاس همدان و ابومسلم خراسان، خداداد عزیزی «وحید عسگری» بازیكن ابومسلم را به علت اشتباهاتی كه داشت از زمین بازی بیرون كشید و در حالی كه ابومسلم هر سه تعویض خود را انجام داده بود، 10 نفره به بازی ادامه داد. این امر موجب درگیری لفظی بین عزیزی و شفق در رختكن شد

خداداد عزیزی بعد از بازی با پاس همدان و در مورد بیرون كشیدن «وحید عسگری» از زمین بازی گفت: آن چیزی را كه از او خواسته بودیم در زمین انجام نداد. علت بیرون كشیدن او نیز اشتباهات بسیار فاحشی بود كه در زمین داشت.

وی افزود: در مسابقات سعی کرده ام از بازیكنان جوان‌تر استفاده کنم که یكی از این بازیكنان نیز وحید عسگری است. تیم ما قبل از بازی بحث‌هایی در مورد تیم حریف انجام می‌دهد و بحث‌هایی را هم برای نقاظ ضعف خود داریم. قبل از بازی این هفته هم با بازیكنان صحبت كرده بودم كه تیم پاس همدان در ضربات ایستگاهی و كاشته خوب عمل می‌كند اما، دقیقا از همین نقطه، گل خوردیم.

عزیزی افزود: بازیكن باید بداند كه همان طور كه تشویق در تیم است، تنبیه هم وجود دارد. برای من فرقی نمی‌كند كه تنبیه در بازی باشد و یا بعد از خاتمه بازی. اگر بازیكن تعویضی داشتم، تعویضش می‌كردم اما، چون تعویض‌هایمان تمام شده بود، ترجیح دادم داخل زمین نباشد. چون بودن یا نبودنش در زمین فرقی نداشت و ترجیح می‌دادم یك گل دیگر هم بخوریم، ولی او در زمین نباشد. معتقدم تا زمانی كه بازیكنی به كادر فنی گوش نكند، باید روی نیمكت بنشیند.

خداداد دومین اخراجی لیگ برتر؟

سرمربی تیم ابومسلم در مورد اخراج  یا تغییرش از تیم ابومسلم گفت: برای من مهم نیست كه عوض می‌شوم یا نمی‌شوم.‌ من روز اولی كه وارد ابومسلم شدم به خبرنگاران گفتم كه از نخستین روز شمارش معكوس برای عوض شدن من شروع شده. چون من از آن دسته از بازیكنان و مربیان نیستم كه وابسته به باشگاه باشم. اسم من «خداداد عزیزی» است، من وجهه و اعتبارم را به خاطر رك و راست‌گویی به دست آوردم و در فوتبال این مملكت می‌توانستم 150 بازی ملی داشته باشم، در صورتی كه با 40 بازی ملی خداحافظی كردم چون نمی‌توانم با هرج و مرج در فوتبال كنار بیایم و مقابل آن‌هایی كه حق خوری كردند و پول فوتبال مملكت را این طرف و آن طرف بردند ایستادم. با مطبوعات مصاحبه كردم و این به مذاق بعضی‌ها خوش نیامد، و برای ما پاپوش درست كردند، بیست ماه از فوتبال دورم كردن، دوباره به زور مردم برگرداندنم. عیب ندارد.

عزیزی افزود: من از اخراج شدن نمی‌ترسم. كاپلو را هم از رئال مادرید اخراج كردند. چه برسد به من كه در قد و قواره این حرف‌ها نیستم و ادعایی ندارم.‌ تمام این آقایانی كه درباره فوتبال اظهار نظر می‌كنند اندازه‌ی یك روز من فوتبال بازی نكردند. باقی صحبت‌ها را بعد از فرصت مناسب خواهم گفت.