تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری آلمان از فرانكفورت گزارش داد كه شورای مركزی یهودیان در آلمان، روز سه‌شنبه از فدراسیون فوتبال .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دژاکه : خون ایرانی ام بیشتر است

دژاکه : خون ایرانی ام بیشتر است

خبرگزاری آلمان از فرانكفورت گزارش داد كه شورای مركزی یهودیان در آلمان، روز سه‌شنبه از فدراسیون فوتبال آلمان درخواست كرد تا «اشكان دژاگه» را از تیم زیر21 سال این كشور اخراج كند.

دژاگه بازیكن 20 ساله ایرانی‌الاصل تیم ملی جوانان آلمان دوشنبه‌ی گذشته اعلام كرد كه به "دلایل شخصی" نمی‌تواند این تیم را در دیدار جمعه كه در تل‌آویو برگزار می‌شود، همراهی كند. در همین حال خبرگزاری آلمان گزارش كرد كه شورای مركزی یهودیان در آلمان اخراج دژاگه را خواستار شده‌اند.

شارلوت نبلوخ، رییس شورای مركزی یهودیان در آلمان گفت: ما از فدراسیون فوتبال آلمان می‌خواهیم كه این بازیكن را از تیم ملی اخراج كند. این توهینی آشكار بود و تحمل رفتار ضد اسراییلی غیرقابل باور است.

بازیكن ولسبورگ، هم‌اكنون در جمهوری فدرال آلمان زندگی می‌كند.

شوآین اشتانگر، رییس فدراسیون فوتبال آلمان نیز گفت: ما نمی‌پذیریم كه بازیكنان ملی‌پوش آلمان به دلایل عقیدتی از حضور در بازی‌های ملی سرباز زنند و فدراسیون فوتبال آلمان این مسئله را در نظر خواهد گرفت. با این حال او گفت كه به تصمیم «ویتر آیل» سرمربی تیم جوانان آلمان احترام می‌گذارد.

در حالی كه خبرگزاری آلمان، تصمیم دژاگه را به دلایل شخصی مربوط می‌داند، دژاگه به بیلد گفت: دلیل من سیاسی است. همه می‌دانند كه من ایرانی - آلمانی هستم.

او هم‌چنین به روزنامه‌ی BZ گفت: خون ایرانی من بیشتر از خون آلمانی‌ام است و والدینم نیز ایرانی هستند.

dpa در ادمه‌ی گزارش خود می‌نویسد: پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 ایران رژیم اشغال‌گر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد و مردم ایران اجازه‌ی سفر به آن را ندارند.

مطالب مرتبط :

خودداری اشكان دژاگه از بازی با اسراییل