تبیان، دستیار زندگی
مدافع پیشین تیم ملی کشورمان كه تا پیش از این دلیل خداحافظی ‌اش از تیم ملی را عنوان نمی‌كرد..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راز خداحافظی رضایی فاش شد

راز خداحافظی رضایی فاش شد

مدافع پیشین تیم ملی کشورمان كه تا پیش از این دلیل خداحافظی ‌اش از تیم ملی را عنوان نمی‌كرد، این بار در گفتگویی یكی از دلایل اصلی خداحافظی اش از تیم می را حمایت نشدن از این تیم و بازیكنانش عنوان كرد.

وی در این مورد گفت: وقتی قرار است شما با این همه مسوولیت در تیم ملی بازی كنید اما هیچ كس نباشد كه بالای سر تیم ملی حضور داشته باشد خود به خود مایوس می‌شوید. ما مسوولیت سنگینی در تیم ملی برعهده داشتیم اما، متاسفانه كسی نبود كه از تیم ملی حمایت كند. خدا شاهد است كه بحث من بحث مالی نیست. تنها حمایتی است كه ما به لحاظ معنوی پشت سر تیم ملی نیاز داشتیم. این یكی از دلایل خداحافظی من از تیم ملی بود.

رحمان رضایی با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در دوشنبه‌ی آینده ادامه داد: فكر می‌كنم با انتخاب رییس جدید بسیاری از مشكلات فوتبال ایران مرتفع شود. متاسفانه چند ماهی است كه فوتبال ایران در بعد بین‌المللی مجهول‌الهویه است و ما هیچ هویتی در فوتبال بین‌المللی نداریم.

وی اضافه کرد:  فكر نمی‌كنم تیمی را پیدا كنید كه شرایطی مانند ایران را داشته باشد. در دو سه ماه اخیر چهار هفته لیگ‌های اروپایی تعطیل شد تا تیم‌های ملی بتوانند بازی‌های بین‌المللی برگزار كنند. اما متاسفانه تیم ملی ایران بدون برنامه از این بازی‌ها محروم بود.

مدافع پیشین تیم ملی کشورمان افزود: امیدوارم رییس آینده فدراسیون با حضورش بتواند شادابی و طراوت قبلی را به فوتبال ایران بازگرداند. ما با وجود این كه یكی از تیم‌های قدرتمند آسیا به حساب می‌آییم اما، هم اكنون هیچ نام و نشانه‌ای در فوتبال آسیا نداریم و این تیم ملی كه طرفداران فراوانی در تمام دنیا دارد در بلاتكلیفی محض به سر می‌برد. درست است كه در جام ملت‌ها نتوانستیم نتایج خوبی كسب كنیم.اما این دلیلی نمی‌شود كه بخواهیم همیشه به آن مسابقات فكر كنیم. هر شكستی آغازی است برای پیروزی‌های آینده. ما باید محكم‌تر گام برداریم و شكست‌هایی مانند شكست در جام ملت‌ها تجربه‌ی خوبی برای ماست.

وی همچنین تاکید کرد: فكر می‌كنم برای این كه قداست تیم ملی حفظ شود باید احترام بیشتری برای این تیم قائل شویم. این جایگاه مهم را باید حفظ كنیم. متاسفانه این روزها دلمان را تنها به برگزاری لیگ خوش كرده‌ایم. چرا باید توقف داشته باشیم و برای چه تیم ملی باید در چنین سرنوشت نامعلومی به سر برد؟ امیدوارم هر چه سریع‌تر این شرایط به پایان برسد.

رضایی در پاسخ به این سوال كه آیا فكر می‌كنی با انتخاب رییس جدید مشكلات فوتبال ایران حل شود؟ گفت: قطعا این چنین خواهد بود. امیدوارم كه با انتخاب نفر جدید همه مشكلات به پایان برسد. هر كسی در انتخابات پیروز شود قطعا برای دفاع از برنامه‌های خود تلاش خواهد كرد.

مدافع ایرانی لیورنو درباره نتایج ضعیف این تیم تصریح کرد: در آخرین خبرهایی كه از تلویزیون ایتالیا پخش شد به احتمال نود و پنج درصد مربی تیم را تغییر خواهند داد. ما نتایج بسیار ضعیفی را در این فصل كسب كرده‌ایم و باشگاه با دو سه نفر از مربیان مذاكرات را آغاز كرده است كه یكی از این مربیان مربی تیم فصل قبل پالرمو است كه از مربیان بسیار خوب ایتالیاست.

وی مشكل روحی را دلیل اصلی نتایج لیورنو عنوان كرد و افزود: تیم ما از نظر روحی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. فکر می کنم روحیه سرمربی تیم به بازیکنان انتقال داده شده است به طوری كه بازیكنان لیورنو نه به برد و نه به مساوی فكر می‌كنند. ما به زمین می‌رویم تا شكست بخوریم.

رضایی درپایان درمورد وضعیت خود در لیورنو و نیمكت نشینی در این تیم گفت: تنها كاری كه این روزها می‌توانم انجام دهم این است كه از نظر بدنی خودم را آماده نگه دارم، چرا كه با آمدن مربی می‌توانم خودم را به تركیب اصلی وارد كنم. اگر مربی عوض شود و تحت تاثیر مدیر باشگاه نباشد و اختیار تام داشته باشد فكر می‌كنم كه بتوانم به تركیب اصلی بازگردم.