تبیان، دستیار زندگی
"مینودخت میرحیدر" شرایط تیراندازی زنان را گریه آور توصیف كرد و از آن انتقاد كرد.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت گریه آور تیراندازی بانوان!

وضعیت گریه آور تیراندازی بانوان!

"مینودخت میرحیدر" شرایط تیراندازی زنان را گریه آور توصیف كرد و از آن انتقاد كرد.

ناظر كمیته‌ی ملی المپیك تیراندازی در امور بانوان گفت: تیراندازی تنها رشته‌ی ورزشی است كه می‌تواند 32 مدال كسب كند و در میان بانوان تنها رشته‌ی ورزشی هستیم كه می‌توانیم بدون هیچ محدودیت خاصی حضور یابیم؛ اما، با وجود این كه باید به این پتانسیل قوی توجه بیش‌تری شود، فاقد ابتدایی‌ترین نیاز - مكان تمرین مناسب - هستیم.

وی به احداث سالن تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی تهران اشاره كرد و گفت:‌ در این مجموعه ورزشی، سالن تیراندازی 25 - 50 متری احداث شد كه دارای شانزده مورد اشكال است و در حالی كه هنوز به فدراسیون تیراندازی تحویل داده نشده است، از این فدراسیون اجاره بها گرفته می‌شود. فدراسیون تیراندازی نیز می‌گوید حداقل سالن را به ما تحویل نمی‌دهید اجازه دهید دستگاه‌های قدیمی خود را بیاوریم تا ملی‌پوشان با آن به تمرین بپردازند.

میرحیدر سالن‌های بانك، نوبنیاد، صاصد و ... را از جمله مكان‌هایی دانست كه به صورت پراكنده و نامنظم ملی‌پوشان برای تمرین به آن‌جا می‌روند.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت: این برنامه و شرایط واقعا گریه‌آور است و در هر جلسه‌ای كه با فدراسیون و كمیته‌ی ملی المپیك داشته‌ام، مشكلات را ذكر كرده‌ام.

ناظر كمیته ملی المپیك تصریح كرد: كدام فدراسیون توپ و زمینش آماده نیست؟ ما تنها رشته‌ای هستیم كه بیشترین اثرگذاری را داریم؛ اما، توجه جدی به آن نمی‌شود.

وی با تشكر از كلیه‌ی ملی‌پوشانی كه در اردوهای تیم‌های ملی با جان كندن به تمریناتشان ادامه می‌دهند گفت: واقعا من از همه‌ی ملی‌پوشان تشكر می‌كنم كه برای بقای تیم‌های ملی از جان مایه می‌گذارند؛ در حالی كه امكانات موجود در شان آنها نیست.

میرحیدر برگزاری المپیاد ایرانیان در رشته‌ی تیراندازی را بدون نتیجه دانست و گفت: از دیدگاه من این مسابقات نتیجه‌ای نداشت، چرا كه همان سه، چهار ملی‌پوشی كه همیشه عنوان كسب می‌كردند، در این رقابت‌ها مطرح بودند. این قضیه به دلیل عدم وجود فضا و امكانات لازم تیراندازی در شهرستان‌ها بود. چندی پیش یك مسابقه قهرمانی كشور در كاشان برگزار شد كه مسابقات در یك سالن دانشگاه كه واقعا غیر استاندارد بود برگزار شد. شرایط واقعا در آن جا وحشتناك بود و اصلا صورت برگزاری مسابقات تیراندازی را نداشت.

وی معتقد است: ملی‌پوشان زمانی می‌توانند موفق باشند كه دارای لیگ پویایی شوند، در حالی كه آنها بسیار پراكنده كار می‌كنند؛ مربیان آن‌ها را در لیگ رها كرده و سپس یك برنامه‌ی گروهی را برایشان در تیم‌های ملی به اجرا می‌رسانند كه این نمی‌تواند برنامه درستی باشد.

وی با بیان این كه به غیر از رشته‌ی اهداف پروازی وضعیت تیراندازان در اسلحه‌های تپانچه عالی شده است، گفت: در حال حاضر همه‌ی ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه دارای اسلحه‌های مخصوص به خود هستند و تنها در اهداف پروازی است كه ورزشكاران هزینه‌ی اسلحه‌ها را خودشان پرداخت می‌كنند. هزینه‌ی تهیه‌ی این اسلحه‌ها نیز بسیار بالاست و من تصور نمی‌كنم كه انجام این كار نیز درست باشد؛ چرا كه ورزشكار از مربی حرف شنوی نخواهد داشت و می‌گوید كه من مسوول كار خودم هستم.

ناظر كمیته‌ی ملی المپیك با بیان این كه مدال‌آوری را در تیراندازی باید فراموش کرد، گفت: اگر ما در مسابقات المپیك پكن و یا مسابقات آسیایی گوانگ‌جو مدال كسب كنیم، این چیزی شبیه به معجزه خواهد بود؛ اما، می‌توانیم در تراپ مردان و تپانچه و تفنگ زنان برای ایران سهمیه كسب كنیم.

وضعیت گریه آور تیراندازی بانوان!

وی ادامه داد: تمام تلاش من این است كه فدراسیون بتواند نتیجه‌ی بهتری را كسب كند و هر جا كمیته‌ی ملی المپیك یا فدراسیون تیراندازی در كارش با نقص همراه باشد، من حقایق را مطرح می‌كنم.

میرحیدر در ادامه نداشتن یك مربی طراز اول دنیا را از مشكلات دیگر تیراندازی بانوان ذكر كرد و گفت: به طوركلی كیفیت كار ملی‌پوشان خیلی خوب است؛ اما، من معتقدم اگر می‌خواهیم به شرایط بهتر از وضع موجود دست یابیم، مربی طراز اول حرف اول را می‌زند كه فاقد آن هستیم. آقای بشاش یكی از مربیان ما است كه در حال حاضر بدون حقوق برای فدراسیون تیراندازی كار می‌كند؛ چرا كه از لحاظ مالی احتیاجی به این حقوق ندارد؛ اما، من با انجام چنین كاری نیز مخالفم. من اگر روزی به حقوقم در فدراسیون نیازی نداشته باشم، باز هم از حق خود نخواهم گذشت؛ چرا كه معتقدم اگر حتی یك قدم برای انجام كاری برداشته می‌شود و به ازای آن حقوق دریافت می‌كنی وجدان كاری‌ات اجازه نخواهد داد كه در تمرینات حاضر نشوی!

مدیر كل تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: مربی خارجی كه ما باید آن را به خدمت بگیریم، ترجیحا باید خارج از آسیا باشد؛ چرا كه بچه‌های ما می‌توانند در آسیا دارای حرف‌های جدیدی باشند؛ ولی، در شرایط فعلی نه. چرا كه ایران دارای حریفان بسیاری در همین آسیاست.

میرحیدر به رشته‌ی تیر وكمان اشاره كرد كه از وضعیت بسیار بهتر از تیراندازی برخوردار است گفت: در شرایط فعلی ارزیابی كنید دانشگاه‌های سراسری و آزاد كدام یك موفق‌تر هستند. در دانشگاه آزاد ملی‌پوشان حرف اول را می‌زنند، چرا كه مسوولان ذی‌ربط پول بیشتری را برایشان خرج می‌كنند و اهمیت بیشتری نیز برایشان قائلند. دانشگاه آزاد از ورزشكاران آماده‌ی تیم ملی استفاده می‌كند. بهترین مكان و بهترین مربی را نیز در اختیارشان قرار می‌دهد. چنین حركتی هیچ گاه در فدراسیون‌های ورزشی رخ نمی‌دهد؛ بنابراین نباید انتظار نتایج خوب را داشته باشیم. من به دبیركل كمیته ملی المپیك بارها اعلام كردم كه آیا ما دارای یك زمین استاندارد و یا تجهیزات به روز هستیم كه بخواهیم توقع كسب نتیجه‌ی بهتر از ملی‌پوشان داشته باشیم؟ علی كفاشیان از جمله افرادی بوده كه همواره به حرف‌ها و گزارش‌های من گوش داده است؛ اگر در توان كمیته‌ی ملی المپیك نبوده كه بخواهد كاری را انجام دهد، همین كه آنها به ما راهكار ارائه می‌دهند و با ما هم‌فكری می‌كنند، برایمان جای تشكر دارد.