تبیان، دستیار زندگی
رئیس مركز موسیقی و سرود صدا و سیما گفت: «شهرام ناظری» به خاطر جایگاه ویژه‌ای كه در موسیقی ایرانی دارد، می‌تواند به اشكال مختلف به موسیقی رسانه و ارتقاء آن كمك كنند. مایلم كه ایشان در اتاق فكر و شورای عالی موسیقی ما حضوری فعال داشته باشند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور «ناظری» در اتاق فكر موسیقی صدا و سیما

حضور «ناظری» در اتاق فكر موسیقی

رئیس مركز موسیقی و سرود صدا و سیما در گفت‌و‌گو با فارس پیشنهاد داد:

رئیس مركز موسیقی و سرود صدا و سیما گفت: «شهرام ناظری» به خاطر جایگاه ویژه‌ای كه در موسیقی ایرانی دارد، می‌تواند به اشكال مختلف به موسیقی رسانه و ارتقاء آن كمك كنند. مایلم كه ایشان در اتاق فكر و شورای عالی موسیقی ما حضوری فعال داشته باشند.

«كرم‌رضا پیریایی» رئیس مركز موسیقی و سرود صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس در خصوص دیدار خود با «شهرام ناظری»، گفت: دیدار با آقای «ناظری» از مجموعه روال ارتباطاتی است كه با بزرگان موسیقی كشور دارم. شرط توفیق و ارتقاء در هر مجموعه‌ای مراجعه به منابع اصلی و اصیل و میدان یافتن زبدگانی است كه حریم‌ها و حرمت‌ها را بخوبی می‌شناسند. عرصه موسیقی هم جدا از این موضوع نیست طبعاً استاد «شهرام ناظری» به خاطر جایگاه ویژه‌ای كه در موسیقی ایرانی دارد، می‌تواند به اشكال مختلف به موسیقی رسانه و ارتقاء آن كمك كنند.

وی افزود: من بارها گفته‌ام كه اگر بنا باشد موسیقی كشور از طریق صدا و سیما به جایگاه مناسبی برسد،می‌بایست افراد مطرح، موجه و طراز اول موسیقی كشور به عرصه و میدان بیایند.نقش عمده مدیران تنظیم و طراحی چنین شرایطی است تا در خلال آن موسیقی كشور در مدار فرهنگ و مبانی انسانی خویش به درجات بالاتری از توفیق برسد.

رئیس مركز موسیقی و سرود صدا و سیما درباره چگونگی مذاكره با «ناظری» بیان داشت: گفتمان مركز موسیقی صدا و سیما،چاره اندیشی راهبردی برای استاندارد سازی موسیقی رسانه و زمینه‌های تولید فاخر و ارزشمند مبتنی بر ذائقه و نیاز جدی جامعه است.در خصوص آقای «ناظری» هم، هدف از این دیدار در درجه نخست بهره‌مندی از آثاری است كه ایشان در سال‌های اخیر تولید كرده‌اند.همچنین مایلم كه ایشان در اتاق فكر و شورای عالی موسیقی ما حضوری فعال داشته باشند.

«پیریایی» با اشاره به انتخاب «ناظری»برای این مذاكره اظهار داشت: بنده موضوع دیدار با آقای «ناظری»را نه مذاكره می‌دانم و نه تفاهم.معنای این واژگان برای جدا كردن حیطه‌هاست در حالی كه بنده رسانه را عرصه اصلی و واقعی بزرگان موسیقی می‌دانم همانگونه كه آقای «ناظری» هم در گفتگویی صدا و سیما را خانه خود دانسته‌اند.با این وصف این دیدار فصلی از اتفاقی است كه باید در روند معمول رسانه نهادینه شود.

حضور «ناظری» در اتاق فكر موسیقی

وی در پاسخ به این سؤال كه دعوت به همكاری با بزرگان موسیقی،چه تأثیری می‌تواند در موسیقی رسانه داشته باشد،گفت:این موضوع اولاً نمایان‌گر تعرفه رسانه است.فراگیری، مقبولیت و اعتبار رسانه به طور طبیعی زمینه همكاری عناصر برجسته را فراهم می‌كند. گذشته از آن در فصل تازه فعالیت‌های مركز موسیقی و سرود سه مقوله گستره و كمیت، جذابیت و تأثیر پیام و تعمیق مورد توجه تمام عیار قرار گرفته است.طبعاً با وجود چنین افرادی می‌توان نمونه‌های موفق و استاندارد را بر پایه تعاریف ذكر شده معرفی كرد و بطور كلی معدل كارهای تولیدی را افزایش داد.

رئیس مركز موسیقی و سرود صدا و سیما در خصوص اینكه آیا همكاری با بزرگان عرصه موسیقی فقط محدود به ساخت قطعات موسیقی است یا از آنها برای حضور در بخش‌های مختلف دیگر هم دعوت می‌شود، گفت: به انحای مختلف، رسانه ملی از این بابت از ظرفیت بی‌نظیری برخوردار است و فضای تعامل و همدلی مهیا است. پیشنهاد من این است كه جلسه مشترك بین اعضای شورای عالی خانه موسیقی (استاد شجریان،استاد پورتراب ،داود گنجه‌ای،شاهین فرهت،كامبیز روشن روان،هوشنگ ظریف و فرهاد فخر الدینی) و شورای عالی موسیقی سازمان برگزار شود.اگر چه برخی از این اساتید همكاران ما در مركز موسیقی سازمان هستند.

«پیریایی»در خاتمه خاطر نشان كرد: مركز آموزش و پژوهش (مركز حفظ و اشاعه) با توجه به نقش ارزنده‌ای كه برای ارتقاء موسیقی داشته،جایگاه مناسبی برای حضور این اساتید است. بنده مایلم مقطع‌های مشخص آموزش و مستر كلاس‌هایی توسط این اساتید در این مركز برگزار شود تا نسل جدیدی از شاگردان با بهره گیری از تجربیات ارزشمند ایشان وارد عرصه موسیقی شوند.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط :

بنال ای بلبل دستان ...

بالاترین نشان فرهنگی فرانسه بر سینه‌ی بلبل پارسی‌خوان