تبیان، دستیار زندگی
روز نخست از هفته‌ هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با پیروزی پرسپولیس ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحکیم صدرنشینی پرسپولیس

تحکیم صدرنشینی پرسپولیس

روز نخست از هفته‌ هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با پیروزی پرسپولیس برابر ذوب آهن اصفهان آغاز شد.

در این دیدار که شب گذشته در ورزشگاه آزادی و با قضاوت خداداد افشاریان برگزار شد، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در حضور بیش از 50 هزار تماشاگر با نتیجه 2 بر یک برابر ذوب آهن به برتری دست یافته تا پس از ناکامی در 2 دیدار پیشین خانگی، یک پیروزی با ارزش را بدست آورد.

در این دیدار، ابتدا محسن مسلمان در دقیقه 14 روی یک ضد حمله، از اشتباه دفاع و دروازه بان پرسپولیس استفاده کرد و گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

این گل اما 7 دقیقه بیشتر دوام نداشت زیرا در دقیقه 21 و از روی یک ضربه کرنر تمرین شده که توسط نیکبخت واحدی ارسال شد، سپهر حیدری با یک ضربه سر دروازه تیم پیشین خود را باز کرد تا گل تساوی بخش پرسپولیس به ثمر برسد.

گریه حیدری به جای شادی پس از به ثمر رساند این گل، یکی از نکات بسیار جالب دیدار بود که نشان داد این بازیکن به باشگاه و مسئولان تیم پیشین خود که زمانی بازیکن و کاپیتان آن بوده است، همچنان احترام می گذارد.

درنیمه دوم اشتباه محمدباقر صادقی دروازه بان جوان و آینده دار ذوب آهن که در این دیدار بارها برابر حملات تیم میزبان ایستادگی کرد، باعث به ثمر رسیدن گل دوم و پیروزی بخش پرسپولیس شد. این گل در دقیقه 58 روی ارسال پژمان نوری از جناح راست و ضربه سر زیبای کریم باقری کاپیتان پرسپولیس شکل گرفت.

در دقیقه 76 این دیدار احسان خرسندی جانشین کریم باقری شد، به همین دلیل بازوبند کاپیتانی پرسپولیس در غیاب شیث رضایی و محمدرضا مامانی بربازوی نیکبخت واحدی بسته شد تا این بازیکن چهارمین کاپیتان فصل جاری پرسپولیس لقب بگیرد.

با این پیروزی شاگردان افشین قطبی بیستمین امتیاز خود را در رقابت های لیگ برتر بدست آوردند تا با اختلاف 4 امتیاز نسبت به صباباتری، تیم دوم ، جایگاه نخست جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر را از آن خود کنند. ذوب آهن هم با این شکست، با همان 6 امتیاز قبلی به رتبه هفدهم جدول رده بندی سقوط کرد.

در پایان این دیدار افشین قطبی که همچنان به علت مشکلات باشگاه پرسپولیس با شرکت تجهیز و ورزشگاه آزادی درکنفرانس مطبوعاتی شرکت نمی کند، در هنگام خروج از استادیوم به خبرنگاران در خصوص این پیروزی گفت: « تیم ما می داند در تمام بازی های چطور باید پیروز شود و راه غلبه بر حریفان را یاد گرفته است.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از برتری تیمش مقابل ذوب آهن ادامه داد:« گاهی اوقات یک تیم نمی تواند خوب بازی کند ولی اگر بتواند سازماندهی و تمرکز خود را حفظ کند حتی در روز بدش نیز پیروز می شود. این ها برای تیمی که می خواهد قهرمان لیگ شود لازم است.»

وی با تعریف و تمجید ازکریم باقری که گل پیروزی بخش تیم فوتبال پرسپولیس را وارد دروازه ذوب آهن کرد، اظهارداشت:« کریم با گلی که زد نشان داد چرا کاپیتان پرسپولیس شده است. وی همچنان یک بازیکن بین المللی، بزرگ و کلاسیک است.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درپاسخ به این پرسش که " آیا قول پیروزی در دیدار مقابل استقلال را می دهید؟"، گفت:« من از ابتدا قول قهرمانی داده ام و سعی می کنیم در هر بازی سه امتیاز کامل آن را کسب کنیم.»

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان هم در پایان این دیدار گفت:« در تیم تحت رهبری افشین قطبی هیچ نقطه ضعفی ندیدم زیرا افشین قطبی سیستم روز دنیا را در این تیم پیاده كرده است و مطمئنم پرسپولیس روز به روز بهتر خواهد شد.»

زوران جورجوویچ پس همچنین تاکید کرد:« این پیروزی را به پرسپولیسی ها تبریك می‌گویم. آنها تیم شناخته شده‌ای بوده و تماشاگران خوبی دارند، همچنین بازیكنان بسیار خوبی را هم جذب كرده‌اند.»

وی با انتقاد از عملکرد داور مسابقه افزود:« از داوری راضی نیستم. البته نمی‌خواهم پیروزی پرسپولیس را كم‌ رنگ كنم چنانچه داوری در شرایط مطلوب‌ قرار داشت، می‌توانستیم با امتیاز میدان مسابقه را ترك كنیم.»

سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به نتایج ضعیف این تیم عنوان كرد:« تلاش می‌كنم در مسابقات آینده با تمركز بیشتری بازی كنیم تا دیگر بازنده نباشیم. از بازی امروز بازیكنانم مقابل پرسپولیس شرمنده نیستم. آنها با تمام توانشان بازی كردند.»

مطالب مرتبط :

داربی 63 یك‌شنبه برگزار می شود