تبیان، دستیار زندگی
جهان در بم: رضا زاده دوستت داریم هیچ كس خبر نداشت كه می آید. كمك هایی را كه در اردبیل و ورزشگاه حیدرنیا تهران جمع كرده بود، با دیگر همرزم هایش به بم برده بود تا خودش آنها را به بمی ها بدهد . این بار علی دایی نبود. دایی در تهر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واكنش بازماندگان زلزله به حضور قویترین مرد جهان در بم:

رضا زاده دوستت داریم

هیچ كس خبر نداشت كه می آید. كمك هایی را كه در اردبیل و ورزشگاه حیدرنیا تهران جمع كرده بود، با دیگر همرزم هایش به بم برده بود تا خودش آنها را به بمی ها بدهد . این بار علی دایی نبود. دایی در تهران مانده بود تا در ورزشگاه آزادی به نفع زلزله زده ها بازی كند، اما در ساعاتی كه او به خاطر برف و لغو بازی در آزادی، حسرت می خورد، حسین رضازاده، بین خرابه های بم، از بازمانده های مردم این شهر دلجویی می كرد. او به همراه علی مرادی، رییس فدراسیون، محمدعلی فلاحتی نژاد، محمدحسین برخواه و... از ساعت 11 صبح در بم بود.

رضازاده كه از استقبال بمی ها هیجان زده شده، می گوید:"خنده روی چهره مردم بم آمد. وظیفه ام بود كه به اینجا بیایم. من بالای یك تویوتا نشسته بودم و شهر را دور می زدم. مردم دور ماشین جمع شدند و داد می زدند، رضازاده دوستت داریم. من هم پیاده شدم رفتم بین جمعیت، غمشان را فراموش كرده بودند. رفتم در چادرها، با آنها نشستم و حرف زدم. به آنها گفتم كه این اتفاق بوده و باید كنار بیایند. خودشان هم دارند این كار را می كنند. دیگر قبول كرده اند. خیلی خوشحالم كه به بم آمده ام. مردم روحیه گرفته اند. پیر و جوان هم دور من بودند. از مشكلاتشان حرف می زدند. می گفتند از طرف مردم بم به همه بگو خیلی زحمت كشیدید. دستتان درد نكند." رضازاده تنها مشكل بمی ها را مسكن می داند:" آنها فقط خانه می خواهند. غذا و لباس دارند. دیگر باید همه شروع كنیم برای آنها خانه بسازیم. حرف كه می زدند، تنها مشكلشان را مسكن اعلام می كردند." جمعه در حالی كه حسین رضازاده در بین مردم بم بود به او اطلاع دادند كه یك ایرانی مقیم انگلستان دوبنده یی را كه او در مسابقه های جهانی كانادا پوشیده بود، خریده است:"

بچه ها به من زنگ زدند و گفتند دوبنده ات را كه رویش نوشتی یا ابوالفضل ، یك ایرانی 40 هزار دلار خریده تا برای بچه های بم پرورشگاه بسازد. من كوچك این مردم هستم و هر كاری كه از دستم بر بیاید برای آنها انجام می دهم."