تبیان، دستیار زندگی
سینماگران برای كم به زلزله زدگان سینماگران و اهالی مطبوعات همگام با سایر اقشار جامعه با حضور در سینماهای تهران به جمع آوری كمك برای آسیب دیدگان زلزله بم پرداختند. به گزارش ایرنا، سینماهای قدس، آفریقا، مركزی، سپیده،  فلس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 13 دیماه 1382

تلاش گسترده سینماگران برای كم به زلزله زدگان

سینماگران و اهالی مطبوعات همگام با سایر اقشار جامعه با حضور در سینماهای تهران به جمع آوری كمك برای آسیب دیدگان زلزله بم پرداختند.

به گزارش ایرنا، سینماهای قدس، آفریقا، مركزی، سپیده،  فلسطین، صحرا، آستارا و فرهنگ میزبان هنرمندان، مردم علاقه مند و اهالی مطبوعات بودند. این سینماها فروش فیلم خود را به طور كامل به مردم آسیب دیده زلزله بم اختصاص دادند.

محمد مهدی حیدریان معاون سینمایی وزیر ارشاد نیز با حضور در سینماهای مختلف پایتخت با مردم و هنرمندان در جذب كمك های مردمی همراه شد. وی در گفت و گو با خبرنگاران، سینماگران را همراه و همدل با مردم دانست و از تلاش های جامعه هنری كشور در مشاركت و همیاری با آسیب دیدگان زلزله بم قدردانی كرد.

حیدران به میزان خرابی اماكن فرهنگی شهر زلزله زده بم اشاره كرد و از برنامه ریزی برای بازسازی بخشهای فرهنگی از جمله سالنهای سینمایی این شهر خبر داد.

مسعود زبردست مدیر سینما سپیده تهران نیز در گفت وگو با خبرنگار ما حضور مردم و هنرمندان برای كمك به آسیب دیدگان شهر بم را گسترده دانست. وی خاطر نشان كرد: سینماگران در یك اقدام بی سابقه به كمك هموطنان خود آمده اند و این حركت بزرگ در تاریخ ایران ثبت خواهد شد.

سینما قدس نیز با نمایش فیلمهای خارجی دیگران، دار و دسته های نیویوركی، چشمها و آخرین مبارز تا پاسی از  شب میزبان مردم و هنرمندان بود.

مسئولان سینما آفریقا نیز با قراردادن صندوقهای كمك در جلوی در ورودی این سالن در جمع آوری كمكهای مردمی برای زلزله زدگان بم شركت كردند.

محمد یگانه مدیر این سینما، حضور مردم در كمك به زلزله زدگان را پرشور دانست و خواستار استمرار چنین فعالیتهایی شد.