تبیان، دستیار زندگی

آب‌وهوای استانبول در تابستان

در هر ماه استانبول جاذبه‌های خاص خود را دارد و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی بهترین لحظات را در آن تجربه کنید. بررسی دمای هوا در روزهای سفر می‌تواند به برنامه‌ریزی شما شکل بهتری بدهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آب‌وهوای استانبول در تابستان
آب‌و‌هوای استانبول به‌صورت مدیترانه‌ای، اقیانوسی یا آب‌و‌هوای انتقالی بین این دو طبقه‌بندی است. به‌طورکلی می‌توان گفت که استانبول آب‌و‌هوای معتدلی دارد. همین موضوع هم نظر مسافران زیادی را به سفر به استانبول ترغیب کرده است.

پرواز تهران استانبول نیز یکی از محبوب‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانی‌ها به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم آب‌و‌هوای استانبول را برای روزهای مختلف سال برسی کنیم. تاکید ما در این مقاله بر آب‌و‌هوای استانبول در یکی از فصل‌های محبوب برای سفر به آن شهر، یعنی فصل تابستان است. اگر دوست دارید بدانید استانبول در سه ماه تابستان چه آب‌و‌هوایی دارد و کدام‌ ماه‌ها از نظر آب‌و‌هوایی برای سفر به استانبول مناسب هستند، حتما این مقاله را بخوانید.

بررسی آب‌و‌هوای استانبول

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید بلیط پرواز تهران استانبول باید به آن توجه کنید، آب‌و‌هوای استانبول در روزهای نزدیک سفر است. استانبول زمستان‌های خنک، اغلب بارانی و تا حدودی برفی دارد. شما می‌توانید انتظار تابستان‌های گرم و نسبتا خشکی از استانبول داشته باشید. آب‌و‌هوای شهر به‌شدت تحت تاثیر دریای مرمره در جنوب و دریای سیاه در شمال قرار می‌گیرد. بارش نسبتا زیاد، مه مکرر و تاخیر فصلی هم در زمستان و هم در تابستان در استانبول قابل‌توجه است. این شهر از گرمای شدید و دماهای سرد محافظت می‌شود و دما به‌ندرت به ۳۳ درجه سانتی‌گراد (۹۱ درجه فارنهایت) یا به زیر ۶- درجه سانتی‌گراد (۲۱ درجه فارنهایت) می‌رسد.

بارش در استانبول به طور نامتعادل توزیع شده است. این شهر معمولا در زمستان بارندگی‌های مکرر را تجربه می‌کند. این موضوع در حالی است که تابستان‌ها به‌طور‌کلی شهر خشک است و با بارش‌های نادری در آن دیده می‌شود. میزان ابرها نیز بر اساس فصل به‌شدت متفاوت هستند. شهر زمستان‌هایی دارد که کمتر از یک‌پنجم مدت زمان آفتاب را دریافت می‌کند. در مقایسه با شهرهای شمال غربی اروپا، استانبول در تابستان به مقدار  قابل‌توجهی بیشتر از اکثر مناطق اروپای غربی و مرکزی آفتاب می‌گیرد. آب‌وهوای استانبول به دلیل اثرات ترکیبی تغییرات آب‌و‌هوایی و جزیره گرمایی این شهر به‌سرعت در حال تغییر است. اگر قصد خرید بلیط پرواز تهران استانبول در تابستان را دارید، ادامه این مقاله را بخوانید.
آب‌و‌هوای استانبول در ماه آگوست

آب‌و‌هوای استانبول در جولای

هوای استانبول در ماه جولای بسیار گرم است. میانگین دما بین 23 تا 28 درجه سانتی‌گراد خواهد بود و نوشیدن آب منظم از توصیه‌های مهمی است که به همه گفته می‌شود. در ماه جولای می‌توانید چند روز بارانی در استانبول داشته باشید، اما معمولا در ماه جولای هوا آرام است. اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک به استانبول سفر کنید، به‌شدت توصیه می‌کنیم که پیش از رسیدن، پیش‌بینی آب‌و‌هوای 14‌روزه استانبول را مرور کنید. نظرات کاربران در سایت علی بابا و مانند آن می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد. اگر در ماه‌های ابتدایی تابستان به استانبول می‌روید، موارد زیر را از دست ندهید.

بازدید از برج گالاتا: برج گالاتا، واقع در بیولو، شبیه چیزی خارج از افسانه است. چیزی جادویی در معماری با سقف استوانه‌ای‌شکل که نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

تئاتر رقص هوجاپاشا: ترکیه به‌خاطر نمایش‌های رقص آن معروف است. تئاتر رقص هوجاپاشا را در برنامه سفر خود بگنجانید و آن را فراموش نکنید.

آب‌و‌هوای استانبول در ماه آگوست

هوای استانبول در ماه آگوست بسیار گرم است. میانگین دما بین 23 تا 28 درجه سانتی‌گراد است، نوشیدن آب به طور منظم در این ماه نیز مانند جولای توصیه می‌شود. باقی ویژگی‌های آب‌وهوایی استانبول در آگوست هم به جولای شبیه است. بهتر است برای سفر به ترکیه در این ماه حتما کرم ضدآفتاب، عینک‌دودی و کلاه لبه‌دار خود را همراه ببرید. همه این‌ها می‌توانند سفر خوبی را برای شما در ماه‌های گرم تابستان ایجاد کنند.
آب‌و‌هوای استانبول

میانگین آب‌و‌هوای استانبول در ماه سپتامبر

آب‌وهوای استانبول در ماه سپتامبر گرم است. میانگین دما بین 21 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. این فصل دمای کم‌تری را نسبت به ماه‌های قبل دارد و اواخر آن می‌تواند زمانی خوبی برای سفر باشد. اگر درباره تورهای استانبول تحقیق می‌کنید و دوست دارید تعطیلات تابستان برای سفر خود را از دست ندهید، این ماه را در بررسی‌ها بیشتر ببینید. در ماه سپتامبر در استانبول حدود سه تا هشت روز باران می‌بارد. ایده خوبی است که چتر خود را برای سفر در سپتامبر همراه داشته باشید تا در آب‌و‌هوای بارانی گرفتار نشوید.

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

برای کسانی که از دمای بالا و آفتاب زیاد لذت می‌برند، ماه‌های تابستان بالاترین دما را همراه با ساعات طولانی آفتاب و بارندگی اندک دارند. کسانی که مایل به کاوش در دماهای سردتر هستند، باید اواخر بهار یا اوایل پاییز را برای سفر خود انتخاب کنند، زیرا میزان بارندگی کم است. زمستان‌ها معمولا خنک هستند و بارش‌های مکرر در استانبول رخ می‌دهد. در هر ماه استانبول جاذبه‌های خاص خود را دارد و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی بهترین لحظات را در آن تجربه کنید. بررسی دمای هوا در روزهای سفر می‌تواند به برنامه‌ریزی شما شکل بهتری بدهد.