تبیان، دستیار زندگی

با سکوت و تاریکی خداحافظی کنید | دنیای روشن و پرصدای تولید محتوا

موفقیت یک کسب و کار یا یک فرد در دنیای امروز به میزان و نوع فعالیت در شبکه‌های مجازی بستگی دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که از چه تجهیزاتی باید به منظور راه‌اندازی یک استودیوی حرفه‌ای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برای راه‌اندازی استودیو تولید محتوا به تهیه یک چک لیست نیاز دارید
موفقیت یک کسب و کار یا یک فرد در دنیای امروز به میزان و نوع فعالیت در شبکه‌های مجازی بستگی دارد. برای این مهم شما نیاز به تولید محتوا در اشکال مختلف دارید که در این بین یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تولید محتوای ویدیویی است. اما برای افزایش کیفیت این پروژه‌های تولید محتوا نیاز به تجهیزات فیلمبرداری، صدابرداری و سایر موارد می‌باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که از چه تجهیزاتی باید به منظور راه‌اندازی یک استودیوی حرفه‌ای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید.
صدابرداری

تجهیزات صدابرداری ضرورتی برای تولید محتوا هستند

امکان ندارد که از تجهیزات تولید محتوا صحبت کنیم و اسمی از تجهیزات صدابرداری به میان نیاید. اصولا دوربین‌های فیلمبرداری قابلیت ضبط همزمان صدا با تصویر را دارند اما می‌توانند صداهای محیط را هم ضبط کنند. در صورتی که در ویدیوی شما صداهایی اضافی از محیط شنیده می‌شود، باید بدانید که محتوای شما حرفه‌ای نیست. برای رفع این مشکل می‌توانید از انواع میکروفون اکسترنال استفاده کنید تا میان صدای اصلی و همینطور صدای مزاحم تفکیک ایجاد شود.

از مهم‌ترین تجهیزات صدابرداری برای تولید محتوای ویدیویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میکروفون USB: نوعی میکروفون اکسترنتال است که به کامپیوتر وصل شده و بسیاری از بلاگرهای یوتیوب از آن استفاده می‌کنند. با توجه به سهولت استفاده و کیفیت بالا می‌توان گفت که این نوع میکروفون برای محتواهای پادکستی مناسب است
میکروفون‌های شاتگان: این میکروفون‌ها با روکشی ابری و ضد شوک صداهای اضافه را می‌گیرند. این میکروفون حرفه‌ای روی صدای اصلی سوژه تمرکز می‌کند که شما می‌توانید باکیفیت‌ترین نمونه‌های از برند بویا را در مجموعه فلاشیران خریدار کنید
میکروفون یقه‌ای: از کاربردی‌ترین ابزارهای ضبط صدا برای تولید محتوا، میکروفون یقه ای است. این ابزار شامل یک فرستنده، یک گیرنده و یک میکروفونی با قابلیت نصب بر روی یقه لباس می‌باشد. در همین راستا برند بویا میکروفون‌های با سیم و بدون سیم باکیفیتی تولید کرده است که با توجه به آپشن‌ها و کیفیت خروجی که دارند، قیمت آن‌ها متغیر است
انتخاب تعداد و نوع تجهیزات نورپردازی به محیط تولید محتوا بستگی دارد

انتخاب تعداد و نوع تجهیزات نورپردازی به محیط تولید محتوا بستگی دارد

فلاش‌های عکاسی و نور ثابت، پنل ال ای دی، رینگ لایت و یا حتی لامپ‌های کم مصرف در طبقه‌بندی تجهیزات نور قرار می‌گیرند که هر یک از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند. به طور کلی تعداد منابع نوری بستگی به فضای تولید محتوای شما دارد. بهترین حالت استفاده از ۲ منبع نوری که در سمت چپ و راست و بالاتر از سطح سوژه باید قرار دهید. اما اگر قصد دارید حرفه‌ای‌تر عمل کنید می‌توانید از یک منبع نور سوم برای نورپردازی پس زمینه عکس یا ویدئو هم استفاده کنید.

کیفیت مطلوب نور استودیویی با فلاش نور ثابت محقق می‌شود

یکی از زیرمجموعه‌های مهم تجهیزات نورپردازی، فلاش نور ثابت است. شما با استفاده از فلاش‌های نور ثابت می‌توانید کیفیت بالایی از نور استودیویی را تنظیم کنید. شدت نور در فلاش نور ثابت قابلیت تنظیم دارد و برای عکاسی از محصولات و هم تولید ویدیو مناسب هستند.

نورهای ال ای دی معمولا برای تیزرهای کوتاه اینستاگرامی ‌استفاده می‌شوند

به طور کلی نورهای ال ای دی با هدف تولید محتواهای ویدیوی و یا حتی تیزرهای کوتاه به اصطلاح اینستاگرامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پنل‌ها نور نسبتا نرم و کم سایه‌ای داشته و حرارت اندکی از خود تولید می‌کنند. به همین دلیل هم می‌توان گفت که استفاده از آن‌ها از لحاظ مصرف انرژی به صرفه است. برخی از این پنل‌ها امکان تنظیم درجه و رنگ نور را دارند.

رینگ لایت از تجهیزات نورپردازی مهم برای تولید محتوا است

رینگ لایت را می‌توان یکی از تجهیزات نورپردازی مهم برای تولید محتوای ویدیویی معرفی کرد که امکان ضبط ویدیوهایی آموزشی را به شما می‌دهد. با استفاده از رینگ لایت می‌توانی ویدیوهای جذابی از آموزش‌های تصویری که مجری و گوینده دارد، تهیه کنید. توجه داشته باشید که این تجهیز مصرف انرژی پایینی داشته و امکان تنظم درجه کلوین یا همان دمای نور را دارد. به همین خاطر هم حمل آن آسان است و کاملا می‌تواند پرتابل باشد.

سافت باکس و سه پایه نور

سافت باکس یکی از ابزارهای مهم برای نورپردازی است که می‌تواند نور را نرم و کم سایه کند. این مدل از مادیفایرها را می‌توانیم ابزارهای کاربردی به منظور جلوگیری از تابش شدید و همینطور پرسایه نور بدانیم. تجهیز بعدی سه پایه نور است. سه پایه‌ها تجهیزاتی کاربردی به منظور چیدمان دقیق نور صحنه به شمار می‌آیند. شما با جایگذاری منابع نوری روی سه پایه امکان جابه‌جایی، تغییر لوکیشن و ارتفاع زاویه تابش نور را خواهید داشت. این جابه‌جایی و تغییر زاویه به شما کمک می‌کند نورها به گونه‌ای ستاپ شوند که کمترین حد از سایه در ویدیوهای شما ایجاد شوند.

دوربین عکاسی، لنز و سه پایه دوربین

یکی از مهمترین تجهیزات برای تولید محتوا که به آن نیاز دارید دوربین عکاسی حرفه ای است. در حال حاضر دوربین‌های دیجیتال کار را برای شما ساده‌تر کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها قابلیت فیلمبرداری نیز دارند. به همین خاطر برای تولید محتوای ویدئویی و تصویری مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

استفاده از دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد و امکان تهیه فیلم و تصاویر حرفه‌ای را برای شما فراهم ‌کند. چنین دوربین‌هایی در مدل‌هایی مختلف موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را در دامنه‌های قیمتی مختلف که با توجه به کیفیت تصویر و امکاناتشان وجود دارد از مجموعه فلاشیران تهیه کنید. خوب است بدانید که بهترین انتخاب برای تجهیز یک استودیوی محتوایی خریداری دوربینی است که حداقل 20 مگاپیکسل خروجی عکس و امکان ضبط ویدیوهای کیفیت فول اچ دی دارد.

از دیگر تجهیزات مرتبط با فیلمبرداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لنز مناسب: در بعضی موارد نیاز دارید تا تصاویر خود را با لنزهای واید، تله و میکرو تهیه کنید. در کل باید به دنبال لنزی باشید که علاوه بر قابلیت زوم، فاصله کانونی میان 24 تا 100 میلی‌متر داشته باشد. این لنز به شما کمک می‌کند که امکان زوم در کادرهای بسته و باز را در انواع تصاویر و ویدئوها داشته باشید. لنزها نقش تاثیرگذای در تهیه عکس و ویدئوهای با کیفیت دارند. بنابراین هزینه مناسبی را به اینه کار اختصاص دهید
سه پایه برای دوربین: به منظور تهیه عکس و گاهی فیلم‌های با کیفیت نیاز است که از سه پایه استفاده شود. با استفاده از سه پایه می‌توانید دوربین را در زمان عکس یا فیلمبرداری ثابت نگه دارید؛ به این ترتیب عکس و فیلم‌ها بدون لرزش و تکان دست و با بالاترین کیفیت ممکن ثبت می‌شوند
تجهیزات تولید محتوای حرفه‌ای را از فلاشیران بخرید

تجهیزات تولید محتوای حرفه‌ای را از فلاشیران بخرید

مجموعه فلاشیران یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان تجهیزات فیلمبرداری، صدابرداری و نورپردازی برای محتواهای ویدیویی است. شما به منظور تهیه انواع میکروفون‌های یقه‌ای، دوربین‌های بدون آینه، سافت باکس، لنز، استابلایزر و فلاش اکسترنال می‌توانید به سایت فلاشیران مراجعه کنید.