تبیان، دستیار زندگی
1-  درباره مشكلات جزئی زندگی نگرانی مستمر نداشته باشید . تصویر ذهنی روشنی از سلامت جسمی و روانی مطلوب داشته باشید. زمانی كه فشارهای عصبی مانند خشم ، تنفر و كینه افزایش پیدا می كند ، فعالیتها ی فیزیكی مانند پیاده روی با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راحت زندگی كنید

1-  درباره مشكلات جزئی زندگی نگرانی مستمر نداشته باشید .

تصویر ذهنی روشنی از سلامت جسمی و روانی مطلوب داشته باشید. زمانی كه فشارهای عصبی مانند خشم ، تنفر و كینه افزایش پیدا می كند ، فعالیتها ی فیزیكی مانند پیاده روی با سرعت ، دوچرخه سواری ، نرمش عضلانی  و سایر فعالیتهای ورزشی می تواند از شدت این فشارها بكاهد.

2-  ذهنتان را از نگرانی ها و بی قراری ها پاك كنید.

درباره مسائل لذت بخش فكر كنید و به خاطر برخورداری از نعمت سلامتی ، شاكرباشید.

3-  زندگی كوتاه است ! آن را در آغوش بگیرید ! از آن لذت ببرید و به آن احترام بگذارید! لبخند بزنید و با صدای بلند بخندید .

خندیدن نه تنها فشار عصبی و تشویش را كاهش می دهد، بلكه به طول عمر نیز می افزاید . زمانی كه احساس فشار و اضطراب می كنید ، یك فیلم خنده دار ببینید ، یك كتاب خوب بخوانید و با بعضی از دوستان شوخ طبع خود تماس بگیرید.

4-  نگرش مثبت داشته باشید.

نگرش مثبت سطح آسیب پذیری فرد را در برابر تصادف  و بیماری های ناشی از فشار عصبی مانند نارسایی های قلبی را كاهش می دهد.

5-  تغییرات هر چند كوچكی را در زندگی خود ایجاد كنید .

درمیان فعالیت های روزانه ، یك فنجان چای بنوشید و یك دوش 30 دقیقه ای  بگیرید. بهتر است یك سرگرمی برای لذت بردن پیدا كنید .

6-  خواب شبانه خوبی داشته باشید.

یك خواب عمیق آرامبخش باعث رفع خستگی سلسله اعصاب و " خنك شدن " مغز می شود. از این طریق جلوی بیماری های ناشی از فشار عصبی را می گیرید.

7-  از خودتان زیاد انتقاد نكنید.

هیچ كدام از ما انسانها كامل نیستیم ، به جای توجه به كمبود ها ، به ویژگی های مثبت شخصیت خود توجه كنید. آنها را پیدا كنید و پرورش دهید.

8-  اهداف جدید و واقع بینانه ای انتخاب كنید .

برای نمونه شما می توانید نقاشی كردن ، ظریف كاری روی  چوب ، سفال سازی و ... را در برنامه زندگی خود قرار دهید. همه ما برای بیدار شدن از خواب و آغاز فعالیت روزانه ، نیاز به دلایل مثبت و انگیزه های لذت بخشی داریم، لذا مشاهده لیست اهداف روزانه ، در دسترسی آسان به آن اهداف به ما كمك می كند.

9-  از تمرین های مختلف آرام سازی استفاده كنید.

آرام سازی در كسب انرژی جسمی و روانی به ما كمك می كند. برا ی این كار با دقت و به آرامی عضلات و ماهیچه های بدن خود را سفت و سپس آنها را شل كنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.